Εντός του χρόνου αναμένεται η δημοπράτηση του Τριπλού Κόμβου Σκαραμαγκά και της νέας Διπλής Εξόδου στη Μεταμόρφωση για τη διέλευση των οδηγών προς Ελευσίνα και Αεροδρόμιο, όπως τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος στο συνέδριο «Green Deal Greece 2025», που διοργάνωσε χθες (5/11) το ΤΕΕ σε συνεργασία με το economix.gr.
Ο κ. Ταχιάος, αναδεικνύοντας το ζήτημα της βιώσιμης κινητικότητας στο λεκανοπέδιο Αττικής, στήριξε, πως η αύξηση των παρεμβάσεων στα οδικά δίκτυα επιφέρει και αύξηση της ζήτησης στη χρήση του αυτοκινήτου, ενώ εξήγησε ακόμη, ότι οι παρεμβάσεις θα πρέπει να περιορίζουν την κίνηση των ΙΧ οχημάτων, εξυπηρετώντας μόνο εκεί που η μετακίνηση με αυτοκίνητο είναι αναπόφευκτη.
Ο Υφυπουργός επισήμανε ότι τα κοινοτικά κονδύλια για οδικές υποδομές είναι περιορισμένα, μόλις 2 δισ. ευρώ στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο, γεγονός που καθιστά αναγκαία την αξιοποίηση προτύπων προτάσεων για την έναρξη έργων, εφόσον αυτές είναι βιώσιμες. Σημαντικά έργα για το Λεκανοπέδιο είναι η σύνδεση του Περιφερειακού Υμηττού με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης και η οδική σύνδεση Ελευσίνας – Οινόφυτων, η οποία είναι κρίσιμη για τα logistics στη δυτική Αττική, που φαίνεται να προωθείται μέσω παραχώρησης.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στο μετρό της Αθήνας, όπου η πυκνότητα του δικτύου θεωρείται πιο σημαντική από τη διευκόλυνση των αυτοκινήτων. Ο κ. Ταχιάος εκτίμησε ότι η Γραμμή 4 του μετρό – η οποία θα κινείται χωρίς οδηγούς, στο μοντέλο του μετρό Θεσσαλονίκης – θα φτάσει κοντά στην ολοκλήρωση στην αλλαγή της δεκαετίας, παρά τις καθυστερήσεις και τις αντιδράσεις στα εργοτάξια των Εξαρχείων και του Πάρκου Ριζάρη, που βρίσκονται σε διαδικασία επίλυσης.

«Το πρόβλημα εντοπίζεται στην Αθήνα, αλλά και οι υπόλοιπες Περιφέρειες διεκδικούν κεφάλαια για υποδομές. Το ερώτημα είναι αν υπάρχουν οι πόροι. Το γεγονός ότι βγήκαμε από την κρίση και υπάρχουν παντού ανοιχτά εργοτάξια δεν σημαίνει ότι οι πόροι είναι ανεξάντλητοι. Το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών θα φτάσει το 1,2 δισ. ευρώ, χρειαζόμαστε όμως πάνω από 200 εκατ. για την αποπληρωμή των δανείων που ελήφθησαν για το μετρό πριν από τρεις δεκαετίες», είπε με νόημα ο κ. Ταχιάος, προσθέτοντας ότι ο πρωταρχικός στόχος της Ελλάδας θα πρέπει να είναι η δημοσιονομική σταθερότητα. Απαντώντας στους υπόλοιπους συμμετέχοντες για την επιλογή επέκτασης μίας παραχώρησης, διευκρίνισε ότι οι παραχωρήσεις γίνονται ασύμφορες όταν επεκτείνονται, ενώ η επέκταση μίας σύμβασης απαιτεί τη σύμφωνη γνώμη των ευρωπαϊκών Αρχών ανταγωνισμού. Μέχρι τέλος του χρόνου θα εξεταστούν οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, πρόσθεσε.
Περισσότερες ειδήσεις
Δημοπρατείται το «ξεχασμένο» έργο του τριπλού κόμβου Σκαραμαγκά, ύψους 59 εκατ. ευρώ
Ν. Ταχιάος: Επιβεβλημένη για λόγους ασφαλείας η διακοπή στο Μετρό Θεσσαλονίκης