MENU

Κ. Πιερρακάκης: Απαιτούνται αλλαγές για την επιβίωση των ΕΛΤΑ

Υπέρ της αναδιάρθρωσης των ΕΛΤΑ ακριβώς για να συνεχίσουν τα επιτελούν τον κοινωνικό τους ρόλο, δήλωσε ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών

Σύμφωνος με την αναδιάρθρωση του δικτύου των ΕΛΤΑ, δήλωσε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκος Πιερρακάκης, τονίζοντας, ότι αυτή είναι η πιο λογική μέθοδος για να επιβιώσει ο Οργανισμός και να συνεχίσει να επιτελεί το κοινωνικό του έργο.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εκπομπή «Στο Κέντρο», στο ERTNEWS, ο κ. Πιερρακάκης υπογράμμισε ότι στόχος είναι τα ΕΛΤΑ να παραμείνουν κερδοφόρα και βιώσιμα, ενώ στήριξε, ότι το ζήτημα του κλεισίματος καταστημάτων αποτελεί λάθος, όχι μόνο επικοινωνιακό αλλά και επιχειρησιακό, καθώς σε αρκετές περιοχές θα έπρεπε να έχει προηγηθεί διάλογος με την τοπική κοινωνία και τους φορείς για την παρουσίαση όλων των διαθέσιμων εναλλακτικών λύσεων και τη διερεύνηση πρόσθετων επιλογών.

Ο υπουργός επισήμανε ότι τα ΕΛΤΑ έχουν ήδη σημειώσει σημαντική πρόοδο: από την πέμπτη θέση στον τομέα των ταχυμεταφορών ανέβηκαν στη δεύτερη, ενώ το 90% των δεμάτων και το 92% των συντάξεων παραδίδονται απευθείας από τον ταχυδρόμο στο σπίτι. Με μικρές επεκτάσεις, πλέον το 100% των υπηρεσιών μπορεί να ολοκληρωθεί κατ’ οίκον. Ο ρόλος των καταστημάτων παραμένει κυρίως συμβολικός, ως σημείο παραλαβής δεμάτων όταν ο ταχυδρόμος δεν βρίσκει τον παραλήπτη, και αυτό μπορεί να καλυφθεί με νέες μορφές παρουσίας όπως shop-in-shop σε τοπικά σούπερ μάρκετ ή επιχειρήσεις.

«Δεν συνιστά ιδιωτικοποίηση η αναδιάρθρωση των ΕΛΤΑ»

Ο Κυριάκος Πιερρακάκης επισήμανε ότι η αναδιάρθρωση δεν συνιστά ιδιωτικοποίηση. Σε πολλές χώρες της Ευρώπης, όπου η αλληλογραφία έχει μειωθεί σημαντικά και οι υπηρεσίες επικεντρώνονται κυρίως σε δέματα και ψηφιακές συναλλαγές, εφαρμόζονται παρόμοιες πρακτικές. Η αναδιάρθρωση των ΕΛΤΑ στοχεύει στην εξισορρόπηση της καθολικής υπηρεσίας, εξασφαλίζοντας την πανελλαδική κάλυψη με ταχυδρόμους εξοπλισμένους με ψηφιακά εργαλεία και παράλληλα τη διατήρηση σημείων εξυπηρέτησης σε κοντινή απόσταση για τους πολίτες.

Ο υπουργός υπενθύμισε ότι όταν παραλάμβανε τον Οργανισμό το 2019, αντιμετώπιζε μηνιαίο έλλειμμα 7,5 εκατ. ευρώ και συσσωρευμένα χρέη 100 εκατ. ευρώ προς τη ΔΕΗ και άλλες υπηρεσίες. Μέσω της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου, της αναδρομικής αποπληρωμής της καθολικής υπηρεσίας και της εθελούσιας αποχώρησης 2.000 στελεχών, ο Οργανισμός ισορρόπησε, χωρίς όμως να έχει ξεπεραστεί πλήρως η πρόκληση της πτώσης της αλληλογραφίας, η οποία απαιτεί συνεχιζόμενες αλλαγές και αναδιάρθρωση για την επιβίωση και τη βιωσιμότητα των ΕΛΤΑ.

Περισσότερες ειδήσεις

Κυρ. Πιερρακάκης: Ναι στην αναδιάρθρωση των ΕΛΤΑ, όχι στα λουκέτα – Έκτακτη συνεδρίαση στη Βουλή την Τρίτη 4/11

Η λίστα με τα 46 καταστήματα των ΕΛΤΑ που κλείνουν από 3/11 – Ρότα αναδιάρθρωσης στα «λουκέτα»

«Λουκέτο» σε περισσότερα από 200 καταστήματα ΕΛΤΑ – Πώς θα συνεχιστεί η εξυπηρέτηση σε όλη τη χώρα

Σχετικά Άρθρα