MENU

Φρένο στα ηλεκτρικά πατίνια βάζει ο Δήμος Αθηναίων: «Κόφτης» 6 χλμ/ώρα σε πεζόδρομους και αυστηροί κανόνες στάθμευσης

Σε όλες τις Δημοτικές Κοινότητες χωροθετήθηκαν συνολικά 124 ειδικοί χώροι με 1.574 θέσεις στάθμευσης - Οι χρεώσεις ανά έτος

Με στόχο την προστασία του δημόσιου χώρου και την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, ιδιαίτερα για τους πεζούς, ο δήμος Αθηναίων βάζει τάξη στα ηλεκτρικά πατίνια και τα Ε.Π.Η.Ο. (Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα), θεσπίζοντας αυστηρό Κανονισμό Κυκλοφορίας και Στάθμευσης.

Στο νέο σχεδιασμό -που έχει στην κατοχή του το energodromio.gr– απαγορεύεται πλήρως η κυκλοφορία και στάθμευση πατινιών σε όλη την περιοχή πέριξ της Ακρόπολης και του ιστορικού κέντρου. Απαγόρευση ισχύει επίσης σε όλα τα άλση, καθώς και στους πεζόδρομους της Ερμού και της Αιόλου. Στις περιοχές του Ψυρρή, στον πεζόδρομο του Κεραμεικού και σε όλους τους πεζοδρόμους και κοινόχρηστους χώρους, τίθεται όριο ταχύτητας στα 6 χιλιόμετρα την ώρα, ίσο με την ταχύτητα πεζού. Παράλληλα, η κίνηση δεν επιτρέπεται στα πεζοδρόμια. Οι οδηγοί υποχρεούνται να κινούνται ως πεζοί, σπρώχνοντας το όχημα στο πλάι τους.

Περιοχές πλήρους απαγόρευσης κυκλοφορίας και στάθμευσης Ε.Π.Η.Ο.

  • Απαγόρευση σε όλη την περιοχή πέριξ της Ακρόπολης και του ιστορικού κέντρου.
  • Απαγόρευση κυκλοφορίας σε όλα τα άλση και στον πεζόδρομο της Ερμού και της Αιόλου

Περιοχές μειωμένης ταχύτητας (6 χλμ/ώρα)

  • Όριο ταχύτητας πεζού 6 χλμ/ώρα για τις περιοχές του Ψυρρή και του πεζοδρόμου του Κεραμεικού.
  • Όριο ταχύτητας 6 χλμ.ώρα σε όλους τους πεζοδρόμους και κοινοχρήστους χώρους, με την ταχύτητα που κινείται ένας πεζός

Δεν επιτρέπεται η κίνηση των Ε.Π.Η.Ο σε πεζοδρόμια

  • Υποχρέωση κυκλοφορίας στα πεζοδρόμια ως πεζοί, με κίνηση του οχήματος στο πλάι του οδηγού.
  • Απαγόρευση κυκλοφορίας σε όλες τις οδούς με επιτρεπόμενη ταχύτητα άνω των 50χλμ/ώρα και επιπλέον οδικά τμήματα που ορίζει ο Δήμος.
  • Ειδικοί χώροι στάθμευσης Ε.Π.Η.Ο. Εταιριών.
  • Περιοχές ελεύθερης κυκλοφορίας Ε.Π.Η.Ο., υπό τις προϋποθέσεις του Κ.Ο.Κ.
  • Οι εταιρείες μίσθωσης υποχρεούνται να διαθέτουν λογισμικό περιορισμού ταχύτητας (“κόφτης”) για τα οχήματα τους.

Κανόνες στάθμευσης

Σε όλες τις Δημοτικές Κοινότητες χωροθετήθηκαν συνολικά 124 ειδικοί χώροι με 1.574 θέσεις στάθμευσης. Οι εταιρείες μίσθωσης υποχρεούνται να σταθμεύουν τα πατίνια μόνο σε αυτές τις καθορισμένες θέσεις, καταβάλλοντας ετήσιο τέλος.

Για τους πολίτες, απαγορεύεται η στάθμευση σε ράμπες, διαβάσεις, εισόδους κτιρίων και σε απόσταση μικρότερη των 20 μέτρων από αρχαιολογικούς χώρους. Επιπλέον, πρέπει να εξασφαλίζεται ελεύθερη δίοδος 1,5 μέτρου για τους πεζούς.

Κυρώσεις και έλεγχος

Καθορίστηκαν πρόστιμα και κυρώσεις για παραβίαση των κανόνων στάθμευσης με προβλέψεις για την απομάκρυνση και την ανάκληση άδειας χρήσης στάθμευσης.

  • Εφαρμόζονται οι κυρώσεις του Κ.Ο.Κ. για παραβάσεις κυκλοφορίας και στάθμευσης.
  • Προβλέπονται διαδικασίες απομάκρυνσης παρανόμως σταθμευμένων οχημάτων.
  • Υποχρεωτική τήρηση Μητρώου Ε.Π.Η.Ο. βάσει μοναδικού Serial Number.
  • Παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο μέσω ειδικού λογισμικού σε συνεργασία με τη ΔΑΕΜ Α.Ε. ΟΤΑ.
  • Θα γίνονται έλεγχοι για την ταχύτητα και τις ζώνες που απαγορεύεται η κίνηση τους, από τη Δημοτική Αστυνομία και την ΕΛΑΣ.
  • Θα μπορεί να πραγματοποιείται άρση Ε.Π.Η.Ο, που έχουν σταθμεύσει παράνομα, από τον μηχανισμό της διεύθυνσης καθαριότητας.
  • Οι εταιρείες είναι υποχρεωμένες να σημάνουν τα Ε.Π.Η.Ο με μοναδικό σειριακό αριθμό. Οι κλήσεις θα κόβονται με βάση τον σειριακό αριθμό.

Το λινκ με τους χάρτες:   https://drive.google.com/drive/folders/1J1HYnyfmZXePlWHRUCzJlBobN8vU4HgG?usp=sharing

Επόμενα βήματα

Η υλοποίηση του Κανονισμού θα συνοδευτεί από:

  • Σήμανση και διαμόρφωση ειδικών θέσεων στάθμευσης,
  • Ψηφιακή παρακολούθηση θέσεων και χρεώσεων μέσω ειδικής πλατφόρμας,
  • Ενημερωτική καμπάνια για τους χρήστες και τις εταιρείες εκμίσθωσης.

Περισσότερες ειδήσεις

Τέλος στα ηλεκτρικά πατίνια βάζει ευρωπαϊκή πρωτεύουσα λόγω «χάους» στα πεζοδρόμιά της

Από τη βιώσιμη κινητικότητα στην… αστική αναρχία — Πόσο ασφαλή είναι τελικά τα ηλεκτρικά πατίνια;

Σύσκεψη του Δήμου Αθηναίων για τη μικροκινητικότητα – Αυστηροί κανόνες προσεχώς για την καλύτερη οργάνωση

Σχετικά Άρθρα