Κλιμακώνεται η ανησυχία στον κλάδο των μεταφορών και της εφοδιαστικής αλυσίδας μετά τις νέες ρυθμίσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, που αφορούν τα όρια ταχύτητας και τις διοικητικές κυρώσεις για τα βαρέα οχήματα. Πέντε κορυφαίοι επαγγελματικοί φορείς — ΕΕΣΥΜ, ΕΕΒΨ&L, ILME, ΠΕΕΔ και ΟΦΑΕ — απέστειλαν κοινή επιστολή προς τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και τα υπουργεία Υποδομών & Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη, εκφράζοντας σοβαρές ενστάσεις για τις προβλέψεις του νέου πλαισίου.
Στην επιστολή τους οι φορείς υπογραμμίζουν ότι η υπέρμετρη αυστηροποίηση των προστίμων, ακόμη και για οριακές υπερβάσεις (όπως τα 81 χλμ/ώρα), δεν συνάδει με τις ευρωπαϊκές πρακτικές και δεν ενισχύει ουσιαστικά την οδική ασφάλεια. Επισημαίνουν επίσης ότι η πρακτική των αναδρομικών ελέγχων ταχύτητας 56 ημερών μέσω ταχογράφου δεν προβλέπεται από τους κανονισμούς της ΕΕ και εγείρει ζητήματα νομιμότητας και ισονομίας.
Παράλληλα, σημειώνουν πως η «στοχοποίηση» των φορτηγών για στατιστικούς λόγους, χωρίς συστηματικούς ελέγχους σε κρίσιμα ζητήματα — όπως βάρη, φόρτωση, τεχνική κατάσταση και έγγραφα — δεν συμβάλλει στην οδική ασφάλεια. Αντιθέτως, πλήττει την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων και δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό έναντι αλλοδαπών μεταφορέων.
Οι οργανώσεις ζητούν άμεσα τη δημιουργία κοινής επιτροπής με τα συναρμόδια υπουργεία, ώστε να εξεταστούν τεκμηριωμένες και εφαρμόσιμες λύσεις. Μεταξύ των βασικών αιτημάτων τους:
• Εναρμόνιση του ορίου ταχύτητας για τα βαρέα φορτηγά με την ΕΕ στα 90 χλμ/ώρα
• Λογική ανοχή 5–10 χλμ/ώρα
• Κατάργηση των αναδρομικών ελέγχων 56 ημερών από τον ταχογράφο
• Διακοπή της βεβαίωσης συρροής παραβάσεων κατά παράβαση του ΚΟΚ
Οι φορείς προειδοποιούν ότι χωρίς έναν σταθερό και θεσμοθετημένο δίαυλο συνεργασίας, οι αποφάσεις θα εξακολουθήσουν να δημιουργούν στρεβλώσεις στον κλάδο. «Η εφοδιαστική αλυσίδα δεν μπορεί να λειτουργεί υπό καθεστώς αβεβαιότητας και ποινών που δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές συνθήκες λειτουργίας των μεταφορών», τονίζουν χαρακτηριστικά.
Περισσότερες ειδήσεις
Τέλος στα ηλεκτρικά πατίνια βάζει ευρωπαϊκή πρωτεύουσα λόγω «χάους» στα πεζοδρόμιά της
Από τη βιώσιμη κινητικότητα στην… αστική αναρχία — Πόσο ασφαλή είναι τελικά τα ηλεκτρικά πατίνια;