MENU

Χ. Δούκας: Πότε θα παραδοθεί επιτέλους η Β. Όλγας στους πολίτες;

Η αντιπαράθεση του δημάρχου Αθηναίων με την «Ανάπλαση Δημόσιων Χώρων Α.Ε.» για το χρονοδιάγραμμα και το κόστος των έργων

Πότε θα παραδοθεί επιτέλους η Β. Όλγας στους πολίτες; Το εύλογο αυτό ερώτημα επανέφερε ο Δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας, απαντώντας στη σημερινή, ιδιαιτέρως… λεπτομερή ανακοίνωση της «Ανάπλαση Δημόσιων Χώρων Α.Ε.», η οποία επιχείρησε να εξηγήσει γιατί το έργο της Βασιλίσσης Όλγας διαρκεί τόσο.

Η Ανάπλαση παρέθεσε τεχνικά δεδομένα, αρχαιολογικές ανασκαφές, πρόσθετες εργασίες και συνολικό κόστος που ξεπερνά τα 4,6 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), υποστηρίζοντας ότι το έργο είναι πολύ πιο σύνθετο απ’ όσο δείχνει το μήκος του.

Ο Δήμαρχος, όμως, απαντά ότι η ουσία παραμένει μία: ο δρόμος είναι κλειστός επί πέντε χρόνια, το κόστος έχει εκτοξευθεί και οι πολίτες ακόμη δεν γνωρίζουν πότε θα τον πάρουν πίσω.

Τι δήλωσε η “Ανάπλαση” για τα έργα στη Βασιλίσσης Όλγας

Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι η περιοχή διαθέτει υψηλής αξίας αρχαιολογικό υπόβαθρο, με ευρήματα από την κλασική, ρωμαϊκή και βυζαντινή περίοδο, γεγονός που από μόνο του αυξάνει σημαντικά τη δυσκολία, τον χρόνο και το κόστος των παρεμβάσεων.

Το έργο αφορά στην ενοποίηση του Ολυμπιείου, του Ζαππείου και του Εθνικού Κήπου, συμπληρώνοντας τον αρχαιολογικό περίπατο και παραδίδοντας έναν ενιαίο χώρο στους πεζούς, πλην των γραμμών του Τραμ και μιας λωρίδας ανόδου για Τρόλεϊ και ΜΜΜ.

Η μελέτη του έργου έχει ιστορικό βάθος (2011–2014 / επικαιροποίηση 2021–2022), ενώ η χρηματοδότηση γίνεται μέσω του Τομεακού Προγράμματος Ανάπτυξης Υποδομών και Μεταφορών 2021–.

Κόστος έργου και νέες υποδομές

Η «Ανάπλαση» σημειώνει ότι η συνολική συμβατική δαπάνη ανέρχεται σε 4.606.819,10 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, συμπεριλαμβανομένων ανασκαφών, μετατοπίσεων δικτύων, τεχνικών εργασιών και προσαρμογών για Τρόλεϊ και Τραμ.

Κατά τη διάρκεια της κατασκευής, εκτελέστηκαν σημαντικές παρεμβάσεις που δεν υπήρχαν ποτέ ως υποδομή:

  • κατασκευή συστήματος αποχέτευσης ομβρίων
  • νέος φωτισμός κατά την άνοδο προς Σύνταγμα
  • αντικατάσταση παλαιών αγωγών φυσικού αερίου
  • αποκατάσταση στηρίξεων του δικτύου Τραμ
  • ανάδειξη αρχαιοτήτων όλων των ιστορικών περιόδων
  • φύτευση 160 δέντρων και 8.500 φυτών

Συγκρίσεις με άλλες αναπλάσεις

Η εταιρεία παραθέτει συγκριτικά στοιχεία με την Πλατεία Θεάτρου, όπου το κόστος αποκάλυψης αρχαιοτήτων ξεπέρασε τον αρχικό προϋπολογισμό κατά 100%+, τονίζοντας ότι τέτοια έργα απαιτούν χρόνο και πρόσθετη δαπάνη.

Για την Βασιλίσσης Όλγας απαιτείται συμπληρωματική δαπάνη 0,7 εκατ. ευρώ, περίπου 15% του αρχικού προϋπολογισμού, λόγω αρχαιολογικών ευρημάτων.

Τι λέει η εταιρεία για τις καθυστερήσεις πληρωμών

Απαντώντας στις αιτιάσεις περί καθυστερήσεων, η «Ανάπλαση» υποστηρίζει ότι οι πληρωμές ακολουθούν ακριβώς τη διαδικασία που ορίζει ο νόμος, δηλαδή:

  • σύνταξη ΑΠΕ
  • γνωμοδότηση Τεχνικού Συμβουλίου
  • απόφαση ΔΣ
  • έλεγχος Ελεγκτικού Συνεδρίου
  • τελική συμπληρωματική σύμβαση

Διαδικασίες που —όπως τονίζεται— έχουν τηρηθεί από την πρώτη μέρα του έργου.

Χ. Δούκας: «Ως εδώ – μην ταλαιπωρείτε άλλο τους πολίτες»

Σε δική του δήλωση, ο Χάρης Δούκας επισημαίνει ότι, παρά την πολυσέλιδη ενημέρωση της εταιρείας, η ουσία παραμένει: «Η Βασιλίσσης Όλγας είναι πέντε χρόνια κλειστή. Πότε παραδίδεται;».

Ο Δήμαρχος υποστηρίζει ότι το κόστος έχει εκτοξευθεί, η ταλαιπωρία συνεχίζεται και οι Αθηναίοι δεν έχουν λάβει συγκεκριμένη απάντηση. Ζητά επιτάχυνση των διαδικασιών και ανταπόκριση των αρμόδιων Υπουργείων στις προτάσεις του Δήμου για κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, οι οποίες έχουν εγκριθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο από τον Αύγουστο.

Περισσότερες ειδήσεις

Λύση στο κυκλοφοριακό χάος της Αθήνας η ανάπτυξη ενός πυκνού δικτύου Μετρό με τουλάχιστον 200 σταθμούς

Στο 95% το έργο ανάπλασης της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας – Πότε θα παραδοθεί στην κυκλοφορία

«Σύγχυση» αρμοδιοτήτων για τα ηλεκτρικά πατίνια με «θύματα» τους πεζούς – Κόντρα Μιχαηλίδου – Δούκα για την αναρχία στους δρόμους

Σχετικά Άρθρα