Πότε θα παραδοθεί επιτέλους η Β. Όλγας στους πολίτες; Το εύλογο αυτό ερώτημα επανέφερε ο Δήμαρχος Αθηναίων Χάρης Δούκας, απαντώντας στη σημερινή, ιδιαιτέρως… λεπτομερή ανακοίνωση της «Ανάπλαση Δημόσιων Χώρων Α.Ε.», η οποία επιχείρησε να εξηγήσει γιατί το έργο της Βασιλίσσης Όλγας διαρκεί τόσο.
Η Ανάπλαση παρέθεσε τεχνικά δεδομένα, αρχαιολογικές ανασκαφές, πρόσθετες εργασίες και συνολικό κόστος που ξεπερνά τα 4,6 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), υποστηρίζοντας ότι το έργο είναι πολύ πιο σύνθετο απ’ όσο δείχνει το μήκος του.
Ο Δήμαρχος, όμως, απαντά ότι η ουσία παραμένει μία: ο δρόμος είναι κλειστός επί πέντε χρόνια, το κόστος έχει εκτοξευθεί και οι πολίτες ακόμη δεν γνωρίζουν πότε θα τον πάρουν πίσω.
Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι η περιοχή διαθέτει υψηλής αξίας αρχαιολογικό υπόβαθρο, με ευρήματα από την κλασική, ρωμαϊκή και βυζαντινή περίοδο, γεγονός που από μόνο του αυξάνει σημαντικά τη δυσκολία, τον χρόνο και το κόστος των παρεμβάσεων.
Το έργο αφορά στην ενοποίηση του Ολυμπιείου, του Ζαππείου και του Εθνικού Κήπου, συμπληρώνοντας τον αρχαιολογικό περίπατο και παραδίδοντας έναν ενιαίο χώρο στους πεζούς, πλην των γραμμών του Τραμ και μιας λωρίδας ανόδου για Τρόλεϊ και ΜΜΜ.
Η μελέτη του έργου έχει ιστορικό βάθος (2011–2014 / επικαιροποίηση 2021–2022), ενώ η χρηματοδότηση γίνεται μέσω του Τομεακού Προγράμματος Ανάπτυξης Υποδομών και Μεταφορών 2021–.
Η «Ανάπλαση» σημειώνει ότι η συνολική συμβατική δαπάνη ανέρχεται σε 4.606.819,10 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, συμπεριλαμβανομένων ανασκαφών, μετατοπίσεων δικτύων, τεχνικών εργασιών και προσαρμογών για Τρόλεϊ και Τραμ.
Κατά τη διάρκεια της κατασκευής, εκτελέστηκαν σημαντικές παρεμβάσεις που δεν υπήρχαν ποτέ ως υποδομή:
Η εταιρεία παραθέτει συγκριτικά στοιχεία με την Πλατεία Θεάτρου, όπου το κόστος αποκάλυψης αρχαιοτήτων ξεπέρασε τον αρχικό προϋπολογισμό κατά 100%+, τονίζοντας ότι τέτοια έργα απαιτούν χρόνο και πρόσθετη δαπάνη.
Για την Βασιλίσσης Όλγας απαιτείται συμπληρωματική δαπάνη 0,7 εκατ. ευρώ, περίπου 15% του αρχικού προϋπολογισμού, λόγω αρχαιολογικών ευρημάτων.
Απαντώντας στις αιτιάσεις περί καθυστερήσεων, η «Ανάπλαση» υποστηρίζει ότι οι πληρωμές ακολουθούν ακριβώς τη διαδικασία που ορίζει ο νόμος, δηλαδή:
Διαδικασίες που —όπως τονίζεται— έχουν τηρηθεί από την πρώτη μέρα του έργου.
Σε δική του δήλωση, ο Χάρης Δούκας επισημαίνει ότι, παρά την πολυσέλιδη ενημέρωση της εταιρείας, η ουσία παραμένει: «Η Βασιλίσσης Όλγας είναι πέντε χρόνια κλειστή. Πότε παραδίδεται;».
Ο Δήμαρχος υποστηρίζει ότι το κόστος έχει εκτοξευθεί, η ταλαιπωρία συνεχίζεται και οι Αθηναίοι δεν έχουν λάβει συγκεκριμένη απάντηση. Ζητά επιτάχυνση των διαδικασιών και ανταπόκριση των αρμόδιων Υπουργείων στις προτάσεις του Δήμου για κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, οι οποίες έχουν εγκριθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο από τον Αύγουστο.
Περισσότερες ειδήσεις
Λύση στο κυκλοφοριακό χάος της Αθήνας η ανάπτυξη ενός πυκνού δικτύου Μετρό με τουλάχιστον 200 σταθμούς
Στο 95% το έργο ανάπλασης της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας – Πότε θα παραδοθεί στην κυκλοφορία