Την εγκατάλειψη του σχεδίου για ένα εργοστάσιο μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων αξίας 1,1 δισ. δολ. στο νοτιοδυτικό νησί Κιούσου της Ιαπωνίας, ανακοίνωσε σήμερα (9/5) η Nissan, σηματοδοτώντας την τελευταία αλλαγή στα σχέδια της προβληματικής το τελευταίο διάστημα αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας είχε ανακοινώσει τον Ιανουάριο το σχέδιο για ένα εργοστάσιο μπαταριών λιθίου-σιδήρου (LFP) στην πόλη Κιτακιουσού, το οποίο επρόκειτο να δημιουργήσει περίπου 500 θέσεις εργασίας με επένδυση 153,3 δισ. γιεν (1,05 δισ. δολ.).
«Η Nissan λαμβάνει άμεσα μέτρα ανάκαμψης και διερευνά όλες τις επιλογές για να ανακτήσει την απόδοσή της», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της σχετικά με την απόφαση, υποδεικνύοντας την πρόθεσή της, να περιορίσει τις φιλοδοξίες της στην εγχώρια αγορά. «Μετά από προσεκτική εξέταση της αποδοτικότητας των επενδύσεων, αποφασίσαμε να ακυρώσουμε την κατασκευή ενός νέου εργοστασίου μπαταριών LFP στην πόλη Kitakyushu, στην επαρχία Fukuoka».
Η ιαπωνική κυβέρνηση είχε διαθέσει επιδότηση έως και 55,7 δισ. γιεν για το έργο. Το εργοστάσιο επρόκειτο να ξεκινήσει την προμήθεια τον Ιούλιο του 2028 ή αργότερα και να έχει ετήσια παραγωγική ικανότητα 5 γιγαβατωρών (GWh), σύμφωνα με υλικό που δημοσιεύτηκε στον ιστότοπο του υπουργείου Βιομηχανίας της Ιαπωνίας.
Ο νέος CEO, Ivan Espinosa, ο οποίος ανέλαβε τα καθήκοντά του από τον Makoto Uchida τον περασμένο μήνα, αναδιαρθρώνει επί του παρόντος τις δραστηριότητες της Nissan. Η εταιρεία απολύει υπαλλήλους, μειώνει την παραγωγική ικανότητα και κλείνει εργοστάσια.
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε τον περασμένο μήνα, ότι αναμένει καθαρή ζημία ρεκόρ, από 700 μέχρι 750 δισ. γιεν (4,80 δισ. – 5,14 δισ. δολ.) για το οικονομικό έτος που έληξε τον Μάρτιο λόγω χρεώσεων απομείωσης, ενώ τέλος, πρόκειται να παρουσιάσει τις προβλέψεις της για το τρέχον οικονομικό έτος και να ενημερώσει για τις δράσεις ανάκαμψης, όταν ανακοινώσει τα οικονομικά αποτελέσματα του πλήρους έτους την ερχόμενη Τρίτη (13/5).