Σημαντική μεταστροφή στις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών προς την υβριδική τεχνολογία καταγράφηκε τον Απρίλιο, καθώς τα υβριδικά μοντέλα σημείωσαν αύξηση πωλήσεων κατά 14,3% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2024.
Η τάση αυτή επιβεβαιώνει τη διαρκή στροφή προς πιο βιώσιμες μορφές μετακίνησης, ενισχυόμενη από την ανάγκη για μείωση των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου.
Το μερίδιο των υβριδικών οχημάτων στην Ελλάδα ανήλθε στο 12,1% για το πρώτο τετράμηνο του 2025, ενώ την ίδια στιγμή στην Ευρωπαϊκή Ένωση το ποσοστό φτάνει το 35,5%. Ωστόσο, τον Απρίλιο σχεδόν ένα στα δύο αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στη χώρα διέθετε υβριδική τεχνολογία, στοιχείο που υποδηλώνει ισχυρή δυναμική εντός του μήνα.
Παρά τη δυνατότητα λειτουργίας τους ως αμιγώς ηλεκτρικά σε αστικές μετακινήσεις, τα plug-in υβριδικά κατέγραψαν πτώση 0,2%, διατηρώντας ένα μερίδιο 5,6% στις συνολικές πωλήσεις. Αυτά τα οχήματα, όταν φορτίζονται τακτικά –είτε στο σπίτι είτε σε δημόσιους ταχυφορτιστές– προσφέρουν μετακίνηση χωρίς εκπομπές ρύπων, χωρίς τον περιορισμό της αυτονομίας.
Ενδεικτικά, η Volvo παρουσίασε το XC70 με ηλεκτρική αυτονομία 200 χιλιομέτρων, ενώ αρκετοί κατασκευαστές προσφέρουν πλέον plug-in μοντέλα με αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων.
Με δεδομένο ότι η μέση ημερήσια μετακίνηση ενός Ευρωπαίου είναι περίπου 45 χιλιόμετρα, αυτά τα οχήματα μπορούν να λειτουργούν κατά κύριο λόγο ως ηλεκτρικά, επιτυγχάνοντας μηδενικούς ρύπους και χαμηλό κόστος χρήσης.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διατήρησαν τα επίπεδα πωλήσεων του προηγούμενου έτους, με μια οριακή μείωση 0,2%. Παρότι το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» παραμένει ενεργό, η αβεβαιότητα γύρω από τη μελλοντική του συνέχιση φαίνεται να επηρεάζει τις αγορές, με καταναλωτές και αγορά να κρατούν επιφυλακτική στάση. Κι αυτό, τη στιγμή που οι κατασκευαστές έχουν επενδύσει σημαντικά σε μοντέλα με υψηλή αυτονομία και επιδόσεις.
Οι παραδοσιακοί κινητήρες συνεχίζουν την καθοδική τους πορεία:
Παρά τη μείωση, τα βενζινοκίνητα εξακολουθούν να διατηρούν σημαντικό μερίδιο 35,2% στις πωλήσεις του Απριλίου, ενώ για το πρώτο τετράμηνο διαμορφώθηκαν στο 34,4%, υψηλότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο του 28,7%.
Μικρή αλλά σημαντική άνοδος σημειώθηκε στα οχήματα διπλού καυσίμου, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 1,7%, και το μερίδιο αγοράς να διαμορφώνεται στο 3,3%. Η επιλογή αυτή φαίνεται να αποτελεί μια ενδιαφέρουσα εναλλακτική με χαμηλό κόστος λειτουργίας.
Σε ό,τι αφορά τα μεγέθη και τις κατηγορίες οχημάτων, η B κατηγορία συγκέντρωσε το 56,1% των συνολικών πωλήσεων, με τα SUV της κατηγορίας να κατέχουν το 34,7%. Η C κατηγορία ακολούθησε με 22,1% (SUV 14,9%), ενώ στην Α κατηγορία τα SUV καταλαμβάνουν 2,5% από το συνολικό 13,1%. Η εικόνα αυτή αποτυπώνει ξεκάθαρα την προτίμηση των Ελλήνων καταναλωτών για SUV μικρότερων διαστάσεων, που προσφέρουν ευελιξία και οικονομία.