Βαριές ποινές με τσουχτερά πρόστιμα φέρνει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας για σοβαρές τροχαίες παραβάσεις που αποτελούν αιτία πρόκλησης ατυχήματος στοχεύοντας στην ενίσχυση της ασφάλειας στους δρόμους με ένα σύστημα αποτελεσματικό και δίκαιο.
Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, που η κυβέρνηση κατάθεσε στη Βουλή μέσω του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη, «έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα με ρεαλισμό και ριζικές παρεμβάσεις που στοχεύουν ξεκάθαρα στη μείωση των θανάτων και των βαρέων τραυματισμών στους ελληνικούς δρόμους και στην καλλιέργεια κυκλοφοριακής παιδείας».
Το σχέδιο νόμου συζητείται σήμερα Τρίτη, στις αρμόδιες Επιτροπές της Βουλής, προβλέπει την ποινικοποίηση μιας σειράς αδικημάτων υψηλής επικινδυνότητας, όπως την οδήγηση με τη χρήση κινητού τηλεφώνου, τη μη παραχώρηση προτεραιότητας σε σιδηροδρομικό όχημα, την παραβίαση του κόκκινου ή του κινητού φράγματος πριν από ισόπεδη σιδηροδρομική διάβαση όπως και τη στάθμευση σε αυτή, την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και την οδήγηση χωρίς δίπλωμα οδήγησης.
O οδηγός δικύκλου έχει την ευθύνη να φορούν κράνος οι συνεπιβάτες του, για τους οποίους επίσης προβλέπονται πρόστιμα. Επίσης, προβλέπεται μείωση των ορίων ταχύτητας στον οικιστικό ιστό από τα στα 30 χλμ./ώρα γενικά και στα 20 χλμ./ώρα έξω από τα σχολεία και βρεφονηπιακούς σταθμούς.
Διαβάστε ΕΔΩ για τα ταξί που τίθενται εκτός των λεωφορειολωρίδων
Ποινές για χρήση κινητού τηλεφώνου
Για τη χρήση κινητού τηλεφώνου εν ώρα οδήγησης ο σημερινός ΚΟΚ προέβλεπε αφαίρεση της άδειας οδήγησης και πινακίδων για 60 ημέρες.
Ωστόσο από εδώ και πέρα -σύμφωνα με το σχέδιο νόμου- η χρήση κινητού τηλεφώνου θα επισύρει επιβολή προστίμου ύψους 350 ευρώ, αλλά και αφαίρεση άδειας για 30 ημέρες. Σε περίπτωση υποτροπής το πρόστιμο αυξάνεται στα 1.000 ευρώ και το χρονικό διάστημα αφαίρεσης της άδειας στις 180 ημέρες, ενώ εφόσον υπάρξει και άλλη υποτροπή εντός πενταετίας, στον οδηγό θα επιβληθεί πρόστιμο ύψους 2.000 ευρώ και η αφαίρεση άδειας θα ισχύσει για ένα έτος.
Όρια ταχύτητας
Σε στενούς δρόμους, χωρίς διαχωριστική νησίδα – όπως εκείνοι που περνούν από πυκνοκατοικημένες περιοχές ή έξω από σχολικά συγκροτήματα – το ανώτατο όριο τίθεται στα 30 χλμ./ώρα.
Για τους κύριους οδικούς άξονες εντός πόλης, όπου υπάρχει νησίδα ασφαλείας, το όριο καθορίζεται στα 50 χλμ./ώρα.
Εκτός αστικού ιστού, στους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους, το μέγιστο επιτρεπόμενο όριο ανεβαίνει στα 140 χλμ./ώρα, μετά από σχετική διαβούλε
Πρόστιμα για πάρκινγκ σε θέσεις ΑμεΑ
Την ίδια ώρα, οι οδηγοί που αδιαφορούν για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και σταθμεύουν σε αποκλεισμένες για εκείνους θέσεις, θα έρχονται πλέον αντιμέτωποι με αυστηρότερο πλαίσιο ποινών. Αντί για τις ισχύουσες ποινές -όπως η προσωρινή αφαίρεση διπλώματος και πινακίδων για 60 ημέρες- οι νέες ρυθμίσεις επιβάλλουν πρόστιμο 150 ευρώ, διοικητική αφαίρεση αδείας και πινακίδων για το ίδιο χρονικό διάστημα, ενώ προβλέπεται και άμεση απομάκρυνση του οχήματος από το σημείο παράβασης.