MENU

Σε υψηλότερα επίπεδα τα μεγέθη της Ολυμπίας Οδού για το 2025 λόγω της προσθήκης του τμήματος Πάτρα – Πύργος

Πέρυσι, υπήρξαν αυξημένες διελεύσεις και πληρωμές από το δημόσιο με αποτέλεσμα ο κύκλος εργασιών της εταιρίας παραχώρησης να ανέλθει στα 267,5 εκατ. ευρώ και τα EBITDA στα 82,7 εκατ. ευρώ

Σημαντική αύξηση εσόδων και κερδοφορίας παρουσίασε το 2024 η Ολυμπία Οδός, η κοινοπρακτική εταιρεία που ελέγχει την παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα – Πάτρα και που μέσα στο 2025 θα ενισχυθεί με επιπλέον 75 χιλιόμετρα οδικού άξονα, με την προσθήκη του τμήματος Πάτρα – Πύργος.

Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών κατά την χρήση του 2024 ανήλθε σε 267,5 εκατ. ευρώ από 199,4 εκατ. ευρώ το 2023. Ποσό 131,8 εκατ. ευρώ (έναντι 117,4 εκατ. ευρώ το 2023) αφορά έσοδα από την εκμετάλλευση των διοδίων, ενώ ποσό 133,5 εκατ. ευρώ (έναντι 80 εκατ. ευρώ το 2023) αφορά έσοδο από την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου. Τα έσοδα από παρεπόμενες ασχολίες (μισθώματα και λοιπά) ανήλθαν σε ποσό 2,25 εκατ. ευρώ (1,97 εκατ. ευρώ το 2023). Μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου 2024, το Δημόσιο είχε καταβάλει στο έργο 169 εκατ. ευρώ της χρηματοδοτικής συμβολής εκ του συνόλου των 216,63 εκατ. ευρώ για το τμήμα Πάτρα – Πύργος.

Τα μικτά αποτελέσματα εκμετάλλευσης ανήλθαν κατά την χρήση του 2024 σε κέρδη 64 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) για το 2024 ανήλθαν σε 82,7 εκατ. ευρώ από 67,4 εκατ. ευρώ περίπου το 2023. Τέλος, το συνολικό καθαρό αποτέλεσμα προ φόρων κατά την χρήση του 2024 ανήλθε στα 33,3 εκατ. ευρώ έναντι 14,1 εκατ. ευρώ το 2023.

Υπενθυμίζεται πως στο τέλος του 2024 σημειώθηκε και μετοχική αλλαγή στο κοινοπρακτικό σχήμα με την πώληση του ποσοστού 17% που κατείχε η Hochtief και την αλλαγή της συμμετοχής των υπολοίπων μελών με την Vinci να ελέγχει το 36,024%, την AVAX Παραχωρήσεις το 23,012%, τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ το 20,482% και την Άκτωρ Παραχωρήσεις (σύντομα Aktor Παραχωρήσεις) το υπόλοιπο 20,482%.

Ξεκινά η σταδιακή παράδοση σε χρήση του τμήματος Πάτρα – Πύργος

Σημειώνεται πως στις αρχές Απριλίου του 2025 υπογράφηκε η συμφωνία για την ολοκλήρωση νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα του τμήματος Πάτρα – Πύργος και την αποκατάσταση των γεγονότων καθυστέρησης μεταξύ του Δημοσίου και της Ολυμπίας Οδού ΑΕ με την καταβολή αποζημιώσεων για την κατασκευαστική κοινοπραξία ποσού 98 εκατ. ευρώ και για την Ολυμπία Οδός ΑΕ 10,9 εκατ. ευρώ. Στις 20/5/2025 εγκρίθηκε από τις Δανείστριες Τράπεζες το επικαιροποιημένο Χρηματοοικονομικό Μοντέλο (Δεκέμβριος 2024), στο οποίο προβλέπονται οι ταμειακές εισροές και εκροές ως το πέρας της περιόδου παραχώρησης, δηλαδή έως το 2038.

Σημειώνεται πως το νέο τμήμα Πάτρα – Πύργος αναμένεται να παραδοθεί τμηματικά μέσα στο 2025 (το πρώτο τμήμα τον Ιούλιο και το δεύτερο το Νοέμβριο). Το έργο σήμερα έχει ξεπεράσει σε πρόοδο το 75% και υλοποιείται μέσα από τρεις εργολαβίες, με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να κατασκευάζει το τμήμα από την Γαστούνη ως τον Πύργο, το τμήμα Καράικα -Γαστούνη που κατασκευάζει η Αktor και το τμήμα Μιντιλόγλι Καράικα που κατασκευάζει η Άβαξ.

Σχετικά Άρθρα