Τη συναρμολόγηση ηλεκτρικών οχημάτων σε νέο εργοστάσιο στη Βραζιλία ετοιμάζεται να ξεκινήσει εντός του τρέχοντος μήνα η BYD, όπως δήλωσε στέλεχος της κινέζικης αυτοκινητοβιομηχανίας, με στόχο τη μείωση των εισαγωγών, καθώς οι δασμοί αρχίζουν να αυξάνονται στο μεγαλύτερο μέρος της ξένης αγοράς.
Ο ανώτερος αντιπρόεδρος της BYD στη Βραζιλία, Alexandre Baldy, δήλωσε ότι ο στόχος είναι να συναρμολογηθούν 50.000 αυτοκίνητα φέτος στο εργοστάσιο της Bahia από εισαγόμενα κιτ, προσθέτοντας ότι διαπραγματεύεται χαμηλότερο φορολογικό συντελεστή για αυτά τα οχήματα.
«Θα πρέπει να κάνουμε τα εγκαίνια τις επόμενες ημέρες», δήλωσε ο Baldy σε συνέντευξή του την Παρασκευή (4/7), χωρίς να δώσει ακριβή ημερομηνία. «Έχουμε ήδη ολοκληρώσει τις εισαγωγές φέτος, εκμεταλλευόμενοι την περίοδο πριν από την αύξηση του φόρου εισαγωγών που τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιουλίου».
Η BYD, σύμφωνα με το Reuters είχε στείλει φέτος αρκετά τελειοποιημένα οχήματα στη Βραζιλία, προκειμένου να επωφεληθεί από προσωρινά χαμηλότερους δασμούς, στέλνοντας περίπου 22.000 από την Κίνα κατά τους πρώτους πέντε μήνες, κάτι που δημιούργησε «τριγμούς» στην αυτοκινητοβιομηχανία της Βραζιλίας, με την έννοια ότι η BYD ευνοούσε την κινεζική κατασκευή έναντι της παραγωγής από την Bahia.
Ωστόσο, ο Baldy δήλωσε ότι θα ξεκινήσει την πλήρη παραγωγή τον Ιούλιο του 2026, αφού συναρμολογήσει οχήματα από κιτ «πλήρους καταστροφής» (CKD) για τους επόμενους 12 μήνες. Μόλις τεθεί σε πλήρη λειτουργία, πρόσθεσε, το συγκρότημα στο Camacari είναι πιθανό να δημιουργήσει έως και 20.000 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας.
Οι σκέψεις για τη λειτουργία στις εγκαταστάσεις ενός πρώην εργοστασίου της Ford, βρήκαν… τοίχο τον Δεκέμβριο, όταν οι επιθεωρητές εργασίας προέβησαν σε κατηγορίες για εργασιακές καταχρήσεις που αφορούσαν Κινέζους εργολάβους που προσλήφθηκαν για την κατασκευή του συγκροτήματος.
Βραζιλιάνοι εισαγγελείς υπέβαλαν αγωγή τον Μάιο, θεωρώντας την BYD υπεύθυνη για εμπορία ανθρώπων και υποβολή εργαζομένων σε «συνθήκες δουλείας», μετά ανεπιτυχή προσπάθεια διακανονισμών.
«Η BYD πάντα επιδίωκε να σέβεται τη βραζιλιάνικη νομοθεσία και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια σε κάθε της έκφανση», κατέληξε ο Baldy, προσθέτοντας ότι η εταιρεία ήθελε να φτάσει σε μια τελική λύση, χωρίς να αναφέρει το, γιατί οι προσπάθειες για διαπραγμάτευση ενός διακανονισμού απέτυχαν.