Ξεπέρασε κάθε προηγούμενο η καλοκαιρινή ζήτηση για ταξίδια από τη Θεσσαλονίκη προς τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου και τις Σποράδες. Τον Αύγουστο, η πληρότητα στα δρομολόγια των ακτοπλοϊκών εταιρειών Blue Star Ferries και SeaJets άγγιξε το 100%, έναντι 80%-90% τον Ιούλιο, με τις θέσεις για οχήματα να εξαντλούνται πολύ πριν από την ημερομηνία ταξιδιού.
Όπως επισημαίνουν ναυτικοί πράκτορες που εκπροσωπούν τις δύο εταιρείες, η ανταπόκριση του κοινού δείχνει πως κάθε ακτοπλοϊκή σύνδεση από τη Θεσσαλονίκη αγκαλιάζεται από ταξιδιώτες όχι μόνο από τη Βόρεια Ελλάδα, αλλά και από τις γειτονικές βαλκανικές χώρες.
Η Λίνα Μηλιάδου, ναυτική πράκτορας του γραφείου «Μηλιάδου» που εκπροσωπεί την Blue Star Ferries σε Καβάλα και Θεσσαλονίκη, ανέφερε ότι «δεν υπάρχει πλέον ούτε μία θέση προς πώληση» για το επιβατηγό/οχηματαγωγό “Διαγόρας”, το οποίο συνδέει κάθε Κυριακή τη Θεσσαλονίκη με Λήμνο, Λέσβο, Χίο, Σάμο (Βαθύ), Πάτμο και Λέρο.
Η γραμμή, που ξεκίνησε το 2021, φέτος λειτουργεί από τις 8 Ιουνίου με σταθερές τιμές εισιτηρίων και διαρκή πληρότητα σε καμπίνες και γκαράζ. Το πλοίο χωρητικότητας 1.462 επιβατών και 274 οχημάτων αναχωρεί κάθε Κυριακή στις 16:00, φτάνοντας στη Λήμνο στις 23:15, και συνεχίζει το δρομολόγιο με στάσεις σε όλα τα παραπάνω νησιά.
Σύμφωνα με τη Μηλιάδου, η Λήμνος διατηρεί τα πρωτεία στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών με ποσοστό άνω του 50%, ενώ ακολουθούν τα υπόλοιπα νησιά του ΒΑ Αιγαίου.
Στα δρομολόγια της SeaJets από Θεσσαλονίκη προς Σποράδες, η πληρότητα τον Αύγουστο έφτασε επίσης το 100%, με τη Σκόπελο να συγκεντρώνει το 45% των κρατήσεων, ακολουθούμενη από τη Σκιάθο με 35% και την Αλόννησο με 20%.
Ο ναυτιλιακός πράκτορας της SeaJets στη Βόρεια Ελλάδα, Χάρης Καραχαρίσης, ανέφερε ότι τον Ιούλιο η πληρότητα κυμαινόταν στο 80%-90% τα Σαββατοκύριακα και στο 60%-70% τις καθημερινές.
Τα δρομολόγια εκτελούνται με το ταχύπλοο Speedrunner Jet, διάρκειας 3 ώρες και 10 λεπτά για Σκιάθο, 3 ώρες και 55 λεπτά για Σκόπελο και 4 ώρες και 20 λεπτά για Αλόννησο. Αναχωρήσεις γίνονται καθημερινά στις 09:30 (Σάββατο στις 08:30), με επιστροφή το απόγευμα, ενώ το Σαββατοκύριακο υπάρχει ειδικό δρομολόγιο με αναχώρηση το Σάββατο και επιστροφή την Κυριακή.
Μέχρι τις 31 Αυγούστου εκτελούνται πέντε δρομολόγια την εβδομάδα για Σποράδες, ενώ από την 1η έως 9 Σεπτεμβρίου η συχνότητα μειώνεται κατά ένα δρομολόγιο, με το τελευταίο για φέτος να πραγματοποιείται στις 9 Σεπτεμβρίου. Οι τιμές παραμένουν στα περσινά επίπεδα, με έκπτωση 50% για φοιτητές.
Η φετινή σύνδεση Θεσσαλονίκης-Σποράδων χρηματοδοτήθηκε με 3,41 εκατ. ευρώ από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σε συνεργασία με τις Περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας και Θεσσαλίας. Την περσινή χρονιά, η γραμμή μετέφερε πάνω από 60.000 επιβάτες, επιβεβαιώνοντας τη στρατηγική της σημασία για τη διασύνδεση Βόρειας Ελλάδας και νησιών.