Η Spirit Airlines προειδοποίησε ότι ενδέχεται να μην μπορέσει να συνεχίσει τη λειτουργία της αν δεν εξασφαλίσει άμεσα νέα χρηματοδότηση, μόλις πέντε μήνες μετά την έξοδό της από την πτώχευση.
Μετά τη μείωση του χρέους της κατά τη διάρκεια της αναδιάρθρωσης, η εταιρεία επιχείρησε να ενισχύσει τις κρατήσεις προωθώντας πιο αναβαθμισμένα προϊόντα και αναζητώντας νέους τρόπους περιορισμού των εξόδων. Ωστόσο, στα τέλη του περασμένου μήνα ανακοίνωσε ότι αυτό το φθινόπωρο θα προχωρήσει σε αναστολή εργασίας 270 επιπλέον πιλότων.
«Η εταιρεία συνεχίζει να επηρεάζεται από δυσμενείς συνθήκες της αγοράς, όπως η αυξημένη χωρητικότητα στις εσωτερικές πτήσεις και η διαρκώς χαμηλή ζήτηση για ταξίδια αναψυχής εντός των ΗΠΑ το δεύτερο τρίμηνο του 2025, γεγονός που οδηγεί σε περιβάλλον έντονου ανταγωνισμού στις τιμές», αναφέρεται στην τριμηνιαία έκθεση της Δευτέρας.
Καθώς τα οικονομικά αποτελέσματα δεν βελτιώνονται με τον ρυθμό που απαιτούν οι συμφωνίες με τους πιστωτές, η Spirit χρειάζεται πρόσθετη ρευστότητα. Σε διαφορετική περίπτωση, κινδυνεύει με πιστωτικές αθετήσεις. Η εταιρεία εξετάζει την πώληση αεροσκαφών, ακινήτων ή θυρίδων (gates) σε αεροδρόμια.
«Λόγω της αβεβαιότητας ως προς την επιτυχή ολοκλήρωση των απαραίτητων ενεργειών για συμμόρφωση με τους ελάχιστους όρους ρευστότητας και της έκβασης των συζητήσεων με τα ενδιαφερόμενα μέρη, η διοίκηση κατέληξε στο συμπέρασμα ότι υπάρχει σοβαρή αμφιβολία για τη δυνατότητα της εταιρείας να συνεχίσει τη λειτουργία της εντός 12 μηνών από την ημερομηνία έκδοσης αυτών των οικονομικών καταστάσεων», αναφέρει η σχετική κατάθεση.
Η πτώχευση της Spirit πέρυσι ήταν η πρώτη μεγάλης αμερικανικής αεροπορικής εταιρείας από το 2011.
Γνωστή για τα κατακίτρινα αεροσκάφη της, η Spirit υπήρξε πρωτοπόρος στις οικονομικές αερομεταφορές στις ΗΠΑ, αλλά βρέθηκε σε δυσχερή θέση μετά την αποτυχημένη εξαγορά της από την JetBlue Airways πέρυσι, τις αλλαγές στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών προς πιο πολυτελή προϊόντα και την ανάκληση κινητήρων που οδήγησε σε καθηλωμένα αεροσκάφη.