Σε επανεξέταση των στόχων για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε βάθος 10ετίας θα προχωρήσει η ΕΕ μέχρι το τέλος του έτους (και όχι από το 2026, όπως ήταν αρχικά γνωστό), όπως μεταδίδει το Reuters.
Η ΕΕ έθεσε ως στόχο τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 100% από τα νέα αυτοκίνητα και βαν, αλλά οι ομάδες της αυτοκινητοβιομηχανίας δήλωσαν ότι αυτό δεν ήταν πλέον εφικτό. Αυτός ο στόχος ερμηνεύεται ως το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης στα νέα οχήματα.
Όπως προκύπτει από εσωτερικές πηγές, η αναθεώρηση θα επικεντρωθεί στα βαν. Τα ηλεκτρικά βαν αντιπροσωπεύουν μόνο το 8,5% των νέων βαν στην ΕΕ. Αυτό αντιστοιχεί περίπου στο ήμισυ του μεριδίου αγοράς για τα ηλεκτρικά οχήματα.
Οι λεπτομέρειες της νέας πρότασης για το 2035 δεν είναι ακόμη σαφείς. Ωστόσο, θα μπορούσε να περιλαμβάνει βιοκαύσιμα που θα είναι ουδέτερα ως προς το διοξείδο του άνθρακα και θα μπορούσαν να τροφοδοτήσουν κινητήρες εσωτερικής καύσης, καθώς και υβριδικά οχήματα plug-in και συστήματα επέκτασης αυτονομίας.
Η Επιτροπή θα παρουσιάσει πρόταση για μια νέα κατηγορία μικρών ηλεκτρικών οχημάτων που θα μπορούσαν να επωφεληθούν από χαμηλότερη φορολογική μεταχείριση και να συμβάλουν στην επίτευξη των στόχων μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.