Σιωπηλά αλλά αποφασιστικά, η Γενιά Χ κρατά τα «κλειδιά» της κατανάλωσης στην Ελλάδα και παγκοσμίως. Οι σημερινοί 45άρηδες έως 60άρηδες κινούν τρισεκατομμύρια δολάρια σε δαπάνες, ξεπερνώντας σε αγοραστική δύναμη ακόμη και τη συνολική κατανάλωση της Κίνας, σύμφωνα με νέα έρευνα της NielsenIQ και του World Data Lab. Στη χώρα μας, η συγκεκριμένη γενιά ευθύνεται για το ένα τέταρτο της συνολικής κατανάλωσης, αποδεικνύοντας ότι αποτελεί έναν «αθόρυβο κολοσσό» της οικονομίας.
Η Γενιά Χ (γεννημένοι 1965–1980) αποδεικνύεται καταλύτης της κατανάλωσης:
Στην Ελλάδα, οι δαπάνες της αναμένεται να αυξηθούν την επόμενη πενταετία κυρίως σε τρόφιμα & μη αλκοολούχα ποτά, ομορφιά και αλκοολούχα ποτά.
Ο Βάιος Δημοράγκας, διευθύνων σύμβουλος της NIQ Ελλάδας & Βουλγαρίας, τόνισε ότι η Γενιά Χ «διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην καταναλωτική οικονομία, ισορροπώντας τις ανάγκες παιδιών και ηλικιωμένων γονιών, ενώ παραμένει ανθεκτική και με αυξανόμενη επιρροή».
Από την πλευρά του, ο Wolfgang Fengler, CEO του World Data Lab, υπογράμμισε πως «η Γενιά Χ λειτουργεί ως CFO τριών γενεών, διαχειριζόμενη τρισεκατομμύρια σε δαπάνες. Οι μάρκες που επενδύουν σε αυτήν σήμερα θα εξασφαλίσουν μετρήσιμη ανάπτυξη και μακροπρόθεσμη απόδοση».
Η έρευνα καταγράφει ότι οι Έλληνες της Γενιάς Χ δεν είναι πιστοί στις μεγάλες μάρκες:
Παράλληλα, παραμένουν συντηρητικοί οικονομικά:
Η Γενιά Χ στην Ελλάδα εμφανίζεται πιο διστακτική απέναντι στην τεχνολογία:
Ωστόσο, αποτελεί αναδυόμενη ευκαιρία για τεχνολογικές εταιρείες που επενδύουν σε αξιοπιστία, διαφάνεια και προστασία δεδομένων.
Ο κ. Δημοράγκας επισημαίνει ότι, παρά τη θετική πορεία της οικονομίας, η Γενιά Χ παραμένει προσεκτική και στρατηγική. Η εμπιστοσύνη τους δεν κερδίζεται εύκολα:
Οι μάρκες που θα χτίσουν σχέση αξιοπιστίας μαζί τους θα αποτελέσουν τους μεγάλους κερδισμένους της αγοράς.