MENU

Απρόσκοπτα το επενδυτικό πρόγραμμα του ομίλου Motor Oil παρά την κάμψη των οικονομικών μεγεθών στο πρώτο τρίμηνο

Η πυρκαγιά στο διυλιστήριο τον Σεπτέμβριο του 2024 περιόρισε στο 60 - 80% της ονομαστικής δυναμικότητας την παραγωγή των εγκαταστάσεων στους Αγίους Θεόδωρους

Τα χαμηλά διεθνή περιθώρια διύλισης και η γενικότερα αρνητική συγκυρία για τον κλάδο σε συνδυασμό με την περιορισμένη λειτουργία του διυλιστηρίου, λόγω των εργασιών επισκευής, οδήγησαν σε πτώση τα οικονομικά αποτελέσματα της Motor Oil το πρώτο τρίμηνο, με τον όμιλο πάντως να συνεχίζει κανονικά το επενδυτικό του πρόγραμμα.

Σύμφωνα με την παρουσίαση της εταιρίας, τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 202 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας μείωση 43% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο 2024, τα καθαρά κέρδη σε ετήσια βάση υποχώρησαν κατά 56% στα 85 εκατ. ευρώ και ο κύκλος εργασιών μειώθηκε 10% στα 2,67 δισ. ευρώ. Σε προσαρμοσμένη βάση, δηλαδή μετά την αφαίρεση της επίπτωσης από την αποτίμηση των αποθεμάτων, τα EBITDA διαμορφώθηκαν στα 216 εκατ. ευρώ, κατά 35% χαμηλότερα σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024 και τα καθαρά έσοδα στα 96 εκατ. ευρώ (πτώση 45%).

Οι επενδύσεις του ομίλου ανήλθαν σε 152 εκατ. ευρώ, έναντι 181 εκατ. ευρώ κατά το πρώτο τρίμηνο 2024 και το καθαρό χρέος στις 31 Μαρτίου 2025 είχε αυξηθεί στα 2,1 δισ. ευρώ από 1,7 δισ. ευρώ στις 31 Δεκεμβρίου 2024.

Η πυρκαγιά που ξέσπασε στο διυλιστήριο του ομίλου τον Σεπτέμβριο του 2024 είχε ως αποτέλεσμα να περιοριστεί σημαντικά η παραγωγική δυναμικότητα των εγκαταστάσεων στους Αγίους Θεόδωρους, περίπου στο 60 – 80% της ονομαστικής τους δυναμικότητας. Οι εργασίες αποκατάστασης συνεχίζονται και αναμένεται να ολοκληρωθούν το τρίτο τρίμηνο του έτους.

Τα προσαρμοσμένα EBITDA του τομέα διύλισης περιορίστηκαν στα 152 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο από 263 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο 2024. Αυξημένα, στα 31 εκατ. ευρώ ήταν τα έσοδα από την εμπορία καυσίμων, έναντι 22 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περυσινής περιόδου με τις πωλήσεις καυσίμων να ανέρχονται στους 1.057 χιλ. τόνους, εκ των οποίων οι 998 χιλ. τόνοι στην εγχώρια αγορά.

Θετικά στον ισολογισμό της εταιρίας συνέβαλαν τα 69 εκατ. ευρώ της αποζημίωσης ασφαλιστικής κάλυψης για την πυρκαγιά που σημειώθηκε το 2024 στο διυλιστήριο των Αγίων Θεοδώρων.

Αυξημένο το κόστος στις εισαγωγές ενέργειας

Αισθητή μείωση κατέγραψε ο τομέας Hλεκτρικής Eνέργειας και Aερίου (Power & Energy), με τα προσαρμοσμένα EBITDA να υποχωρούν στα 28 εκατ. ευρώ από 49 εκατ. ευρώ του πρώτου τριμήνου 2024, λόγω του αυξημένου κόστους των εισαγωγών ενέργειας, μετά τη σημαντική άνοδο της τιμής του διεθνούς τιμής του φυσικού αερίου αλλά και του κόστους για τα δικαιώματα εκπομπής ρύπων.

Στην πτώση συνέβαλαν και οι καιρικές συνθήκες που μείωσαν την απόδοση των ΑΠΕ του ομίλου. Το CAPEX αυξήθηκε στα 76 εκατ. ευρώ από 47 εκατ. ευρώ.

Στην εγχώρια αγορά οι πωλήσεις βενζίνης της εταιρίας αυξήθηκαν το πρώτο τρίμηνο σε ετήσια βάση κατά 0,3%, του ντίζελ κίνησης κατά 3,2%, του πετρελαίου θέρμανσης κατά 15,9% και των αεροπορικών καυσίμων κατά 8,5%. Αντίθετα οι πωλήσεις ναυτιλιακών καυσίμων υποχώρησαν κατά 9,4% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο 2024.

Όσον αφορά στον τομέα Power & Gas αξίζει να σημειωθεί ότι η παραγωγή των ΑΠΕ περιορίστηκε στις 400,399 GWh έναντι 522,739 GWh του πρώτου τριμήνου 2024, εξ αιτίας των μη ευνοϊκών καιρικών συνθηκών αλλά και των υψηλότερων περικοπών έγχυσης που ξεκίνησαν από τον Μάρτιο. Η συνολική ισχύς των ΑΠΕ σε λειτουργία έμεινε αμετάβλητη στα 839 MW. Οι πωλήσεις του κλάδου αυξήθηκαν οριακά στα 187 εκατ. ευρώ από 184 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο 2024, κυρίως λόγω των υψηλότερων τιμών ηλεκτρισμού, με το μερίδιο λιανικής της θυγατρικής nrg, της εταιρίας προμήθειας ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου, να υποχωρεί στο 4,4% από 5,5% την αντίστοιχη περίοδο του 2024.

Σχετικά Άρθρα