Η ExxonMobil πάγωσε τα σχέδιά της για την κατασκευή μιας από τις μεγαλύτερες μονάδες παραγωγής υδρογόνου στον κόσμο, επικαλούμενη την ασθενή ζήτηση από τους πελάτες. Την εξέλιξη αποκάλυψε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Darren Woods, σε συνέντευξή του στο Reuters την Παρασκευή (21/11).
Η αναστολή του έργου, το οποίο είχε ήδη αντιμετωπίσει καθυστερήσεις, αντανακλά τη γενικότερη επιβράδυνση στις προσπάθειες των παραδοσιακών πετρελαϊκών και αερίου εταιρειών να στραφούν σε καθαρότερες πηγές ενέργειας, καθώς πολλές τέτοιες πρωτοβουλίες δυσκολεύονται να αποφέρουν κέρδη.
Η πετρελαϊκή εταιρεία είχε ανακοινώσει το 2022 τα σχέδια για την κατασκευή της μονάδας στο συγκρότημα διύλισης και χημικών προϊόντων στο Baytown του Τέξας, με στόχο την παραγωγή 1 δισεκατομμυρίου κυβικών ποδιών ημερησίως του λεγόμενου «μπλε υδρογόνου», που θεωρείται καθαρό καύσιμο.
Ωστόσο, οι δυνητικοί πελάτες παραμένουν επιφυλακτικοί λόγω του υψηλότερου κόστους χρήσης του υδρογόνου, όπως εξήγησε ο Woods. Επίσης, η βιομηχανική επιβράδυνση και η οικονομική αβεβαιότητα στην Ευρώπη έχουν περιορίσει περαιτέρω τη ζήτηση.
Το υδρογόνο μπορεί να παραχθεί από φυσικό αέριο. Η Exxon Mobil σχεδίαζε να δεσμεύει το διοξείδιο του άνθρακα που παράγεται κατά τη διαδικασία και να το αποθηκεύει υπόγεια.
Αυτή η διαδικασία, ωστόσο, συνεπάγεται υψηλότερο κόστος σε σχέση με το υδρογόνο που παράγεται χωρίς τη δέσμευση άνθρακα. Σύμφωνα με τον Woods, δεν υπάρχουν αρκετοί πελάτες αυτή τη στιγμή που να είναι πρόθυμοι να πληρώσουν αυτό το επιπλέον τίμημα.
Η Exxon και οι εταίροι της στο έργο, συμπεριλαμβανομένης της Abu Dhabi National Oil Company, έχουν ήδη επενδύσει περίπου 500 εκατομμύρια δολάρια σε ένα έργο που το συνολικό του κόστος υπολογίζεται σε αρκετά δισεκατομμύρια δολάρια. Ο Διευθύνων Σύμβουλος ξεκαθάρισε ότι η εταιρεία μπορεί να επανεκκινήσει το έργο όταν υπάρξει επαρκής ζήτηση στην αγορά.
Περισσότερες ειδήσεις
«Αν εγκαταλείψουμε το υδρογόνο, παραδίδουμε την τεχνολογία στην Κίνα», προειδοποιεί η BMW