MENU

Μέχρι και 10% ακριβότερα τα τιμολόγια του ρεύματος τον Ιούνιο

Ο οξύς ανταγωνισμός μεταξύ των προμηθευτών οδηγεί στη μετακίνηση των καταναλωτών από τη μια εταιρία στην άλλη, ενθαρρύνοντας τον ενεργειακό «τουρισμό» και οδηγώντας παράλληλα σε αύξηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών

Αυξημένα έως και 10% ή στην καλύτερη περίπτωση σταθερά, αναμένεται να είναι τα τιμολόγια ηλεκτρικής ενέργειας τον Ιούνιο παρά τη μείωση της τιμής στην Αγορά Επόμενης Ημέρας του Χρηματιστηρίου.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις του κλάδου το επόμενο διάστημα αναμένεται να υπάρξουν και πάλι ανοδικές πιέσεις στην χονδρική αγορά ρεύματος των χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης τόσο λόγω της ξηρασίας που μειώνει τη συνεισφορά των υδροηλεκτρικών σταθμών, όσο και λόγω της αυξημένης ζήτησης. Παράλληλα τις τελευταίες ημέρες καταγράφεται άνοδος των τιμών του φυσικού αερίου που έχει φθάσει στα 37 ευρώ/MWh στο TTF, ενώ τα futures του ηλεκτρισμού είναι υψηλότερα κατά 15% στην αγορά της Κεντρικής Ευρώπης.

Με βάση αυτά τα δεδομένα οι εταιρίες προμήθειας που δεν προαγοράζουν ρεύμα με βάση την τιμή που διαμορφώθηκε στον χονδρική αγορά τον προηγούμενο μήνα, αλλά με βάση την πρόβλεψη για τις τιμές που θα διαμορφωθούν τον επόμενο μήνα, αναμένεται να προχωρήσουν σε αυξήσεις των τιμολογίων τους, είτε να τα κρατήσουν σταθερά.

Υπενθυμίζεται ότι η μέση τιμή στη Αγορά Επόμενης Ημέρας καταγράφει μείωση τους τελευταίους μήνες και από 105,91 ευρώ/MWh, τον Μάρτιο έπεσε στα 89,05 ευρώ/MWh τον Απρίλιο και βρίσκεται κοντά στα 85 ευρώ/MWh το Μάιο.

«Ανακύκλωση» πελατολογίου λόγω ανταγωνισμού των προμηθευτών

Πρέπει να σημειωθεί ότι ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιριών είναι εξαιρετικά οξύς γεγονός που μεταξύ των άλλων οδηγεί και σε αυξημένη κινητικότητα των καταναλωτών από τη μια εταιρία στην άλλη. Εκτιμάται ότι στη διάρκεια ενός έτους μπορεί να ανακυκλωθεί ακόμη και το μισό του πελατολογίου μιας εταιρίας αφού οι πωλήσεις γίνονται με επιθετικό τρόπο και σ’ αυτό παίζουν σημαντικό ρόλο τα δίκτυα που έχουν δημιουργηθεί και τα οποία πλέον δεν εκπροσωπούν έναν μόνο πάροχο. Έχει δημιουργηθεί δηλαδή αγορά ενεργειακών συμβούλων, οι οποίοι μετακινούν καταναλωτές από τον ένα προμηθευτή στον άλλο ακόμη και από μήνα σε μήνα.

Όπως αναφέρουν κύκλοι της αγοράς η κατάσταση αυτή δεν είναι βιώσιμη, αφού ενθαρρύνει τον ενεργειακό «τουρισμό» και βεβαίως οδηγεί σε αύξηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών.

Σε επίπεδο τιμολογίων αυτή την περίοδο οι καταναλωτές στρέφονται σε σταθερά προϊόντα, ενώ μειώνεται το ενδιαφέρον για τα «κίτρινα» κυμαινόμενα τιμολόγια λόγω των αυξομειώσεων στην χονδρική.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις πλέον περισσότεροι από 1 εκατομμύριο καταναλωτές έχουν επιλέξει κάποιο σταθερό «μπλε» τιμολόγιο, ενώ περίπου 50.000 νέοι καταναλωτές προσφεύγουν στο σταθερό τιμολόγιο κάθε μήνα. Με άλλα λόγια, από τις νέες πωλήσεις των εταιριών το 50% αφορά σε σταθερά τιμολόγια.

Σχετικά Άρθρα