MENU

Τηλεθέρμανση με ΑΠΕ στην Πτολεμαΐδα εξετάζει νέα μελέτη 500.000 ευρώ

Στο Ειδικό Πρόγραμμα Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης εντάχθηκε η διερεύνηση λύσεων με αντλίες θερμότητας, φωτοβολταϊκά και αποθήκευση θερμότητας

Στο Ειδικό Πρόγραμμα Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης 2021-2025 εντάχθηκε με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκου Παπαθανάση, νέα μελέτη που θα διερευνήσει τη δυνατότητα ενσωμάτωσης των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) στην παραγωγή ενέργειας για τα συστήματα τηλεθέρμανσης.

Συγκεκριμένα, η πράξη συνολικής δημόσιας δαπάνης 500.000 ευρώ, αφορά στη μελέτη της ένταξης αντλιών θερμότητας, φωτοβολταϊκού πάρκου, ηλεκτρικών λεβήτων και συστημάτων αποθήκευσης θερμότητας στον εξηλεκτρισμό υφιστάμενων συστημάτων τηλεθέρμανσης, με μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα και ενεργειακή αυτονομία, έχοντας ως περίπτωση εφαρμογής το σύστημα τηλεθέρμανσης της Πτολεμαΐδας.

Στόχος η ενεργειακή μετάβαση των δικτύων τηλεθέρμανσης

Το έργο αναμένεται να συμβάλει στην προώθηση της πράσινης ενεργειακής μετάβασης, καθώς και στην ανάπτυξη κλιματικά ουδέτερων τεχνολογικών λύσεων που ευθυγραμμίζονται με τους ευρωπαϊκούς και εθνικούς ενεργειακούς στόχους.

Παράλληλα, η μελέτη στοχεύει στη σταδιακή μείωση της εξάρτησης από το φυσικό αέριο για την παραγωγή θερμότητας, εξετάζοντας εναλλακτικές λύσεις που θα μπορούσαν να περιορίσουν το ενεργειακό κόστος και να ενισχύσουν τη βιωσιμότητα των συστημάτων τηλεθέρμανσης στις περιοχές της μεταλιγνιτικής μετάβασης.

Σχετικά Άρθρα