Από τη μια πλευρά η πρόθεση αποεπένδυσης απ’ όλους τους κλάδους δραστηριότητας – πλην ακινήτων προς το παρόν – της βασικού μετόχου της Ελλάκτωρ, Reggerborgh Invest και από την άλλη η «δίψα» του νέου ομίλου Aktor (Winex Invsetment) για έργα εισοδήματος, οδήγησαν στη νομοτελειακή ανακοίνωση πως οι δύο πλευρές βρίσκονται σε διαδικασία αποκλειστικής διαπραγμάτευσης έως το τέλος Απριλίου 2025 για την εξαγορά της πρώτης από τη δεύτερη.
Εκτός από τις δηλώσεις – χωρίς συγκεκριμένες ενδείξεις – για την εξαγορά έργων παραχώρησης από την πλευρά του ομίλου Aktor ήδη από τα τέλη 2024 αλλά και προσφάτως κατά την εισαγωγή νέων μετοχών του στο Χρηματιστήριο (Φεβρουάριος 2025) είχαν προηγηθεί κινήσεις από τον όμιλο Ελλάκτωρ, που δεν εξηγούσαν τη βιασύνη.
Ειδικότερα, από τις αρχές του 2025 η διοίκηση Ελλάκτωρ αποφάσισε να προχωρήσει στην έκδοση δανείου 275 εκατ. ευρώ (με διάρκεια 17 ετών που βαρύνει την Άκτωρ Παραχωρήσεις) προεξοφλώντας ταμειακές ροές του κλάδου Παραχωρήσεων, εξυπηρετώντας έτσι την επιστροφή κεφαλαίου προς τους μετόχους της μητρικής που εγκρίθηκε στις αρχές Φεβρουαρίου της τρέχουσας χρονιάς.
Είχε ήδη χάσει τη σύμβαση της Αττικής Οδού αλλά αναμένει σημαντικά ποσά από μερίσματα και επιστροφή κεφαλαίων, πέραν του ότι είχε στο ταμείο της υπερβάλλουσα ρευστότητα από την πώληση όλων των άλλων σημαντικών assets του ομίλου (Άνεμος, Άκτωρ, Ηλέκτωρ), που με άνεση θα εξυπηρετούσαν την επιστροφή κεφαλαίου.
Στο δια ταύτα μένει να φανεί ποιο είναι τελικά το asset της Άκτωρ Παραχωρήσεις που διεκδικεί ο όμιλος Aktor και ασφαλώς η σχετική αποτίμηση.
Σημειώνεται πως στο εννεάμηνο του 2024 ο τομέας Παραχωρήσεων για τον όμιλο Ελλάκτωρ έφερε έσοδα της τάξης των 220,7 εκατ. ευρώ έναντι 207,1 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2023, παρουσιάζοντας αύξηση 7%.
Το EBITDA του κλάδου των Παραχωρήσεων κατά το συγκεκριμένο διάστημα σε 158,6 εκατ. ευρώ έναντι 136,8 εκατ. ευρώ το 2023, σημειώνοντας αύξηση κατά 16% Το περιθώριο κέρδους EBITDA διαμορφώθηκε σε 72% έναντι 66% την αντίστοιχη περίοδο το 2023. Εκτός από τις ενεργές παραχωρήσεις ο όμιλος διαθέτει συμμετοχή σε νέα έργα ΣΔΙΤ και Παραχωρήσεων, που στην παρούσα φάση δεν μπορούν να αποτιμηθούν εφόσον δεν έχουν καταλήξει οι συμβάσεις.