Τί σημαίνει στην πράξη το Net Zero Carbon που παρουσιάστηκε την περασμένη Παρασκευή με το πρόγραμμα Route 2025 για το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας;
Κάποια ενδεικτικά στοιχεία έδωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Διεθνούς Αερολιμένα της Αθήνας κ. Γιάννης Παράσχης, ο οποίος παραμένει στο τιμόνι της εταιρείας έως τα τέλη Ιανουαρίου 2026 οπότε αποχωρεί παραδίδοντας την σκυτάλη στον κ. Γιώργο Καλλιμασιά: Από 1/1/2026, το 100% των αναγκών ηλεκτρικής ενέργειας της εταιρείας αεροδρομίου, θα παράγεται στις δικές του εγκαταστάσεις από φωτοβολταϊκά, με σύστημα αποθήκευσης ενέργειας σε μπαταρίες για μέγιστη ιδιοκατανάλωση.
Με αυτή την «πράσινη» ενέργεια τροφοδοτούνται κτίρια, ηλεκτρικά λεωφορεία και επιχειρησιακά οχήματα και αντλίες θερμότητας που αντικαθιστούν το φυσικό αέριο. Ως αποτέλεσμα, η ενέργεια που παράγεται είναι αντίστοιχη με κατανάλωση 22.000 νοικοκυριών ή καταγράφεται μείωση εκπομπών ισοδύναμη με δάσος 1,5 φορές την έκταση του αεροδρομίου.
Ο ΔΑΑ το 2019 το δεσμεύτηκε να πετύχει μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα (Net Zero Carbon) έως το 2025, δηλαδή 2️5 χρόνια νωρίτερα από το στόχο που έθεσε ο αεροπορικός κλάδος. «Το Route 2025 είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα ενεργειακά συστήματα που έχουν υλοποιηθεί σε ευρωπαϊκό αεροδρόμιο, αποτελώντας τη δική μας συνεισφορά για το βιώσιμο μέλλον της πόλης μας, του τουρισμού και των αερομεταφορών», αναφέρουν οι επιτελείς του ΔΑΑ.
Περισσότερες ειδήσεις
Πρασινίζει το «Ελευθέριος Βενιζέλος» – Εν αναμονή των τελικών προσφορών