Το διπλάσιο εισιτήριο θα είναι υποχρεωμένοι να πληρώσουν οι υπερμεγέθεις επιβάτες που θα επιλέξουν την Southwest Airlines για τη μεταφορά τους, αφού η αεροπορική εταιρεία, προχωρά σε μια αμφιλεγόμενη απόφαση, σύμφωνα με την οποία οι υπέρβαροι ταξιδιώτες θα πρέπει να κατά την κράτησή τους να αγοράζουν μια επιπλέον θέση.
Η τρέχουσα πολιτική επιτρέπει στους επιβάτες με αυξημένο βάρος, είτε να πληρώσουν εκ των προτέρων για μια επιπλέον θέση, με την επιλογή δυνητικής επιστροφής χρημάτων (υπό την προϋπόθεση ότι το αεροπλάνο δεν είναι πλήρες), είτε να ζητήσουν ένα δωρεάν επιπλέον κάθισμα στο αεροδρόμιο, σύμφωνα με το Fox 2 Detroit, το οποίο επικαλείται το TimeOut. Ο νέος κανόνας θα τεθεί σε ισχύ στις 27/1/2026.
«Για να εξασφαλίσουμε χώρο, ενημερώνουμε τους πελάτες που έχουν χρησιμοποιήσει στο παρελθόν την πολιτική για επιπλέον θέση ότι πρέπει να την αγοράσουν κατά την κράτηση», ανέφερε η αεροπορική εταιρία σε ανακοίνωσή της.
Σύμφωνα με τη νέα πολιτική, εάν ένας επιβάτης που χρειάζεται επιπλέον θέση δεν την αγοράσει κατά την κράτηση, θα πρέπει να το κάνει στο αεροδρόμιο. Ωστόσο, σε περίπτωση που η πτήση είναι, ήδη, πλήρης, η Southwest θα του κλείσει θέση σε νέα πτήση.
Σχολιάζοντας τη νέα πολιτική της Southwest, ο Jason Vaughn, ταξιδιωτικός πράκτορας που διευθύνει το Fat Tested Travel -έναν ταξιδιωτικό ιστότοπο που απευθύνεται σε υπέρβαρους ταξιδιώτες- δήλωσε στο Associated Press, ότι πιστεύει ότι η αλλαγή αυτή θα κάνει τις πτήσεις με την Southwest συνολικά χειρότερες για όλους τους εμπλεκόμενους. «Πιστεύω ότι η πολιτική αυτή θα κάνει την εμπειρία της πτήσης χειρότερη για όλους», είπε.
Σύμφωνα με τον κ. Vaughn, με το υπάρχον σύστημα, την προληπτική αγορά εισιτηρίου, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, καθώς οι υπέρβαροι επιβάτες λαμβάνουν επιστροφή χρημάτων. Ωστόσο, χωρίς την εγγυημένη επιστροφή χρημάτων και με την πιθανότητα οι plus size επιβάτες να αναγκάζονται να αγοράζουν δύο εισιτήρια, πολλοί επιβάτες θα επιλέξουν απλώς να δοκιμάσουν την τύχη τους με ένα μόνο κάθισμα. «Αυτό σημαίνει ότι όχι μόνο οι πιο μεγαλόσωμοι επιβάτες θα νιώθουν άβολα, αλλά και τα άτομα που κάθονται δίπλα τους», ισχυρίστηκε.
Η εταιρία ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι «οι πελάτες που καταλαμβάνουν και το διπλανό κάθισμα (ή καθίσματα) θα πρέπει να αγοράζουν προληπτικά τον απαιτούμενο αριθμό θέσεων πριν από το ταξίδι, ώστε να εξασφαλίσουν τη διαθεσιμότητα του επιπλέον καθίσματος» και ότι «το υποβραχιόνιο θεωρείται το όριο μεταξύ των καθισμάτων», σύμφωνα με το Men’s Journal.
Ωστόσο, δεν είναι σαφές, πόσο ακριβώς πρέπει να «εισβάλλει» ένα άτομο σε άλλη θέση για να υποχρεωθεί να αγοράσει νέο εισιτήριο, και η Southwest έχει αποφασίσει ότι μπορεί να κρίνει αυτό το θέμα κατά περίπτωση.
«Η Southwest μπορεί να αποφασίσει, κατά την απόλυτη διακριτική της ευχέρεια, ότι απαιτείται επιπλέον θέση για λόγους ασφαλείας», δήλωσε η εταιρία στο Men’s Journal. Εκτός από την αλλαγή στις θέσεις για τα υπέρβαρα άτομα, η διοίκηση του αερομεταφορέα εισάγει και άλλες αλλαγές στην πολιτική της, σε μια προσπάθεια να αυξήσει τα κέρδη της. Η εταιρεία ανακοίνωσε πέρυσι ότι θα αρχίσει να χρεώνει επιπρόσθετα τους πελάτες για θέσεις με περισσότερο χώρο για τα πόδια και ότι θα αρχίσει να προσφέρει νυχτερινές (red-eye) πτήσεις.
Τον Μάιο, τέλος, η Soutwest Airlines κατήργησε την πολιτική δωρεάν μεταφοράς αποσκευών, ενώ τον ερχόμενο Ιανουάριο θα εισαγάγει την κράτηση θέσεων, με επιπλέον χρέωση για προτιμώμενες θέσεις ή θέσεις με περισσότερο χώρο για τα πόδια.
Περισσότερες ειδήσεις
Οι νέες θέσεις και ο… τιμοκατάλογος της Southwest – Πώς «παίζουν» οι τιμές
Η Boeing πετάει… χαμηλά, η Airbus κερδίζει ύψος — Ανεβαίνουν οι τιμές των αεροπορικών το 2025
Περικοπές θέσεων εργασίας κατά 15% από τη Southwest Airlines