Πέντε τρένα νέας γενιάς μπήκαν από την Πέμπτη (29/8) σε δρομολόγια, στο πλαίσιο ενός έργου ύψους 2,45 δισ. δολαρίων για τη βελτίωση της μετακίνησης στον άξονα Ουάσινγκτον – Βοστώνη. Ωστόσο, σύμφωνα με ανάλυση της Wall Street Journal, δύο από αυτά τα νέα δρομολόγια χρειάζονται περισσότερη ώρα για να ολοκληρώσουν το δρομολόγιο, σε σχέση με τα παλαιότερα τρένα:
Ο περιοριστικός παράγοντας δεν είναι τα τρένα, αλλά η υποδομή. Το δίκτυο του Northeast Corridor είναι άνω των 100 ετών και χρησιμοποιείται παράλληλα από επιβατικά και εμπορικά τρένα, σε αντίθεση με τα σύγχρονα αποκλειστικά σιδηροδρομικά δίκτυα της Ευρώπης και της Ασίας.
Παρότι τα NextGen Acela μπορούν να φτάσουν σε ταχύτητα έως 160 μίλια/ώρα (δηλαδή περίπου 257 χλμ/ώρα, 10 mph γρηγορότερα από τους προκατόχους τους), η παλιά υποδομή επιτρέπει αυτές τις ταχύτητες μόνο σε ορισμένα τμήματα της διαδρομής.
Η Amtrak έχει αναφέρει πως, όταν ολοκληρωθούν οι αναβαθμίσεις, τα νέα τρένα θα μπορούσαν να μειώσουν τον χρόνο στο δρομολόγιο Νέα Υόρκη – Ουάσινγκτον κατά περίπου 20 λεπτά, φτάνοντας τις 2,5 ώρες.
Η Amtrak σκοπεύει να βάλει σταδιακά σε κυκλοφορία 28 νέα σετ τρένων Acela μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Σήμερα εξακολουθούν να λειτουργούν 15 παλαιότεροι συρμοί, οι οποίοι θα αντικατασταθούν σταδιακά.
Το έργο περιλαμβάνει:
Το 2016 η Amtrak υπέγραψε συμβόλαιο με τη γαλλική Alstom για την κατασκευή των νέων συρμών, στο πλαίσιο αυτού του εκτεταμένου σχεδίου αναβάθμισης.
Η επιβατική κίνηση στο Northeast Corridor έχει ήδη ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα. Τα νέα τρένα θα μεταφέρουν 386 επιβάτες το καθένα – αύξηση 27% σε σχέση με τον υπάρχοντα στόλο.
Επιπλέον, η Amtrak προβάλει τα εξής πλεονεκτήματα:
Οι ειδικοί εξηγούν ότι δεν είναι ασυνήθιστο οι σιδηροδρομικοί φορείς να «φουσκώνουν» τα αρχικά δρομολόγια για μεγαλύτερη ευελιξία, ιδίως όταν νέα και παλιά τρένα λειτουργούν παράλληλα.
Η Amtrak διευκρίνισε ότι θα προσαρμόζει τα δρομολόγια ανάλογα με την εμπειρία λειτουργίας και με την πρόοδο των έργων αναβάθμισης.