Αυξημένη επιβατική και εμπορευματική κίνηση, ενίσχυση εσόδων, επιτάχυνση στρατηγικών επενδύσεων και σταθερή προοπτική ανάπτυξης χαρακτήρισαν το πρώτο εξάμηνο του 2025 για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν.
Κατά την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουνίου 2025, η συνολική επιβατική κίνηση ανήλθε σε 15,1 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 7,6% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Η διεθνής κίνηση συνέχισε να αποτελεί βασικό μοχλό ανάπτυξης, καταγράφοντας άνοδο 9,8% και επιβεβαιώνοντας τη διαρκή ενίσχυση της ελκυστικότητας της Αθήνας ως προορισμού, ενώ η εγχώρια σημείωσε μικρότερη αύξηση κατά 2,2%.
Αναλυτικά, το πρώτο τρίμηνο του έτους έκλεισε με 11,4% αύξηση στην κίνηση, φτάνοντας τα 5,81 εκατ. επιβάτες, ενώ το δεύτερο τρίμηνο παρουσίασε επιβράδυνση με αύξηση 5,3%, γεγονός που αποδίδεται κυρίως στις γεωπολιτικές εξελίξεις στη Μέση Ανατολή και τις συνέπειές τους στον διεθνή τουρισμό και τις αερομεταφορές. Όσον αφορά στην προσφορά των αεροπορικών εταιρειών, ο αριθμός των πτήσεων κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2025 ανήλθε σε περίπου 128.000 καταγράφοντας θετική μεταβολή κατά 6,8% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2024. Τόσο οι πτήσεις εσωτερικού, όσο και οι πτήσεις εξωτερικού ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2024, σημειώνοντας αύξηση κατά 1,1% και 10,7%, αντίστοιχα.
Η ισχυρότερη ανάπτυξη της δυναμικότητας και της ζήτησης σε διεθνές επίπεδο σε σχέση με τα ταξίδια εσωτερικού αντανακλά τη σημαντική ενίσχυση του ενδιαφέροντος από τους εισερχόμενους επισκέπτες. Σύμφωνα με τα στοιχεία της διεθνούς επιβατικής κίνησης ανά περιοχή κατά την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουνίου, όλες οι περιφερειακές αγορές σημείωσαν σημαντική ανάπτυξη.
Οι μεγαλύτερες αγορές, Δυτική Ευρώπη (+6,9%), Ανατολική Ευρώπη (+13,6%) και Αμερική (+14,6%), οι οποίες αντιπροσωπεύουν περίπου το 86% της συνολικής διεθνούς κίνησης, σημείωσαν ισχυρή ανάπτυξη σε ετήσια βάση, υπερβαίνοντας τα επίπεδα του 2024.
Αξιοσημείωτη αύξηση σημειώθηκε επίσης κατά το πρώτο εξάμηνο στις αγορές της Μέσης Ανατολής (+22,4%), της Αφρικής (+20,4%) και της υπόλοιπης Ασίας (+18,9%), με ποσοστά που πλησιάζουν ή υπερβαίνουν το 20% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2024.
Εκτίμηση για ετήσια κέρδη της τάξεως των 200 εκατ. ευρώ
Σύμφωνα με τη διοίκηση του Αεροδρομίου, οι κυριότεροι παράγοντες που στηρίζουν τη ζήτηση για ταξίδια στην Ελλάδα εξακολουθούν να είναι ισχυροί, συμβάλλοντας στη διατήρηση θετικής προοπτικής. Ως αποτέλεσμα η εταιρεία διατηρεί αμετάβλητη την εκτίμησή της όσον αφορά στην επιβατική κίνηση, η οποία αναμένεται να κινηθεί με μεσαίο μονοψήφιο ρυθμό ανάπτυξης το 2025, αλλά με σταδιακή προσαρμογή σε χαμηλότερα μονοψήφια ποσοστά σε μεσομακροπρόθεσμο ορίζοντα.
«Οι πρωτοβουλίες μας στο μάρκετινγκ και στην ανάπτυξη της αεροπορικής αγοράς συνεχίζουν να εστιάζουν στη διατήρηση αυτής της δυναμικής, ενισχύοντας τις συνεργασίες με τις αεροπορικές εταιρείες και επεκτείνοντας περαιτέρω τις συνδέσεις της Αθήνας, με έμφαση σε προορισμούς υψηλής αγοραστικής δύναμης και μεγάλων αποστάσεων. Καθώς προχωράμε με τα έργα επέκτασης του αεροδρομίου, παραμένουμε απολύτως δεσμευμένοι στα υψηλότερα πρότυπα ασφάλειας και υπηρεσιών, μέσα από αυστηρά συγκροτημένο επιχειρησιακό σχεδιασμό», επισημαίνεται χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, ο ΔΑΑ επιδιώκει διατήρηση περιθωρίου EBITDA άνω του 60% σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, επενδύοντας στη βελτίωση της εμπειρίας επιβατών και στην ενίσχυση της λειτουργικής αποδοτικότητας.
Σε ό,τι αφορά την κίνηση εμπορευμάτων διαμορφώθηκε σε 62,2 χιλ. τόνους, παρουσιάζοντας αύξηση 9,9% σε σχέση με το 2024. Η διεθνής εμπορευματική κίνηση ενισχύθηκε κατά 10,9%, ενώ η ταχυδρομική υποχώρησε κατά 14,6%.
Η αυξημένη κίνηση αποτυπώθηκε και στα οικονομικά μεγέθη του ΔΑΑ: Τα συνολικά έσοδα και λοιπά εισοδήματα ανήλθαν σε 308,2 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 5,%, ενώ το προσαρμοσμένο EBITDA διαμορφώθηκε σε 182,3 εκατ. ευρώ, με περιθώριο 59,2%, εντός του στόχου που είχε τεθεί για το έτος.
Τα έσοδα από Αεροπορικές Δραστηριότητες ανήλθαν σε 230,5 εκατ. ευρώ (+3,2%), επηρεασμένα από την ήπια αύξηση των τελών εξυπηρέτησης επιβατών και τις ρυθμιστικές υποχρεώσεις του ΔΑΑ. Παράλληλα, τα έσοδα από Μη Αεροπορικές Δραστηριότητες παρουσίασαν ισχυρή αύξηση 10,6%, κυρίως λόγω των ανανεωμένων εμπορικών δραστηριοτήτων και των αναπροσαρμογών στις τιμές στάθμευσης.
Παρά τη θετική πορεία, τα κέρδη μετά από φόρους υποχώρησαν ελαφρώς κατά 5,1%, φτάνοντας τα 92,2 εκατ. ευρώ, κυρίως λόγω του μειωμένου μεταφερόμενου ποσού από τις Αεροπορικές Δραστηριότητες, όπως προβλέπεται από το ισχύον ρυθμιστικό πλαίσιο.
Η εταιρεία διατηρεί την εκτίμησή της ότι τα καθαρά κέρδη για τα έτη 2025 και 2026 θα παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα, περί τα 200 εκατ. ευρώ ετησίως, με στήριξη τόσο από το όφελος από το εναπομείναν Μεταφερόμενο Ποσό, όσο και από τις ενισχυμένες αποδόσεις από την αύξηση του Κεφαλαίου Αεροπορικών Δραστηριοτήτων.