MENU

Αποχή πληρώματος του «Blue Star 1» στις 14/8 – Αντιδράσεις για περικοπή 30% στις αμοιβές

Η ΠΕΝΕΝ καταγγέλλει εργασιακή εξουθένωση και παραβίαση ναυτικής σύμβασης – Η απάντηση της Attica Group

Αναταράξεις καταγράφονται στον κλάδο της ακτοπλοΐας, καθώς η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) ανακοίνωσε ότι το πλήρωμα καταστρώματος του πλοίου «Blue Star 1» θα απέχει από τις εργασίες φόρτωσης στο γκαράζ του λιμανιού του Πειραιά την Τετάρτη 14 Αυγούστου.

Η κινητοποίηση αποτελεί ένδειξη διαμαρτυρίας για περικοπή 30% στις αμοιβές των εξπρές δρομολογίων, η οποία – σύμφωνα με το σωματείο – επιβλήθηκε από την Attica Group – Blue Star Ferries παρά την υψηλή κερδοφορία του ομίλου.

Καταγγελίες για εργασιακή εξουθένωση και παραβίαση ναυτικής σύμβασης

Η ΠΕΝΕΝ επισημαίνει ότι το πλήρωμα εργάζεται χωρίς επαρκή χρόνο ανάπαυσης, γεγονός που παραβιάζει τις προβλέψεις της Διεθνούς Ναυτικής Σύμβασης MLC 2006. Στην ανακοίνωση τονίζεται ότι το “Blue Star 1” εκτελεί σε διάστημα 24 ωρών συνεχόμενα και απαιτητικά δρομολόγια, με αποτέλεσμα «εργασιακή και ψυχολογική εξουθένωση».

Το σωματείο κατηγορεί την εταιρεία ότι, για να επιβάλει την περικοπή, άλλαξε το λιμάνι αφετηρίας από τη Σαντορίνη στον Πειραιά, μειώνοντας έτσι – με τρόπο που θεωρεί «νομιμοφανή» – τις αποδοχές των ναυτικών για τα εξαντλητικά ωράρια.

Η ένωση ζητά:

  • Καταβολή αναδρομικών αποδοχών.
  • Δέσμευση για πληρωμές του τρέχοντος μήνα.
  • Ενημέρωση από τα ΜΜΕ προς επιβάτες και οδηγούς οχημάτων για την αποχή, ώστε να αποφευχθεί ταλαιπωρία.

Στην ανακοίνωση σημειώνεται ότι «υπεύθυνη και υπόλογη για τυχόν μη εκτέλεση του δρομολογίου είναι η Blue Star Ferries».

Από την πλευρά τους, στελέχη της Attica Group – Blue Star Ferries δήλωσαν ότι εφαρμόζεται πλήρως η συλλογική σύμβαση εργασίας που υπογράφηκε το 2025 με την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ), η οποία θα παραμείνει σε ισχύ και για το 2026.

Σχετικά Άρθρα