Με έμφαση στην ασφάλεια λιμανιών και πλοίων, τις ελληνοαμερικανικές συνεργασίες και τις νέες διασυνδέσεις στη Μεσόγειο, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας παρουσίασε το πλαίσιο των πρωτοβουλιών του υπουργείου.
Κεντρικό στοιχείο αποτελεί το νέο νομοσχέδιο για τη δημιουργία ενιαίου μηχανισμού ελέγχου και ασφάλειας σε όλα τα λιμάνια και τα πλοία της χώρας.
Ο Υπουργός σημείωσε ότι το νομοσχέδιο, που έχει ήδη κατατεθεί στη Βουλή, καλύπτει το κενό που δημιουργούσε η πολυδιάσπαση αρμοδιοτήτων. Με το νέο πλαίσιο θεσπίζεται ένας ισχυρός κρατικός βραχίονας που θα πραγματοποιεί τακτικούς και στοχευμένους ελέγχους, θα παρεμβαίνει άμεσα σε παραβάσεις και θα διασφαλίζει την ομαλή λειτουργία των λιμένων.
Όπως δήλωσε, στόχος είναι η ενίσχυση της εμπιστοσύνης πολιτών και διεθνών εταίρων στην αξιοπιστία των ελληνικών θαλάσσιων υποδομών και η υιοθέτηση μιας κουλτούρας πρόληψης και όχι καταστολής.
Ο κ. Κικίλιας αναφέρθηκε επίσης στο αποτύπωμα των συμφωνιών Ελλάδας–ΗΠΑ.
Σύμφωνα με τον Υπουργό:
• οι αμερικανικές επενδύσεις σε υδρογονάνθρακες, LNG και υποδομές μεταφοράς ενισχύουν την ενεργειακή ασφάλεια,
• βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις για επενδύσεις σε κομβικά ελληνικά λιμάνια, με παράδειγμα την Ελευσίνα,
• η βιώσιμη ναυτιλία και το LNG αποτελούν κοινό πεδίο δράσης, με στόχο τη διατήρηση ανταγωνιστικών τιμών και τις επενδύσεις σε νέους στόλους.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στη συνεργασία με την Αίγυπτο, η οποία εισέρχεται σε νέα φάση μετά τις πρόσφατες επαφές στο Κάιρο.
Όπως ανέδειξε:
• προχωρά ο σχεδιασμός για ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας–Αιγύπτου μέσω υποθαλάσσιου καλωδίου,
• δρομολογούνται κοινές πρωτοβουλίες στη ναυτιλία,
• ενισχύεται η παρουσία ελληνικών εταιρειών σε έργα περιβαλλοντικής προστασίας στη Διώρυγα του Σουέζ.
Ο Υπουργός εκτίμησε ότι τα πρώτα απτά αποτελέσματα θα φανούν μέσα στα επόμενα χρόνια, τόσο σε επενδύσεις όσο και σε επίπεδο σταθερότητας στη ΝΑ Μεσόγειο.
Ο κ. Κικίλιας σημείωσε ότι οι γεωπολιτικές εξελίξεις των τελευταίων ετών επηρέασαν κρίσιμες θαλάσσιες διαδρομές και τόνισε ότι το υπουργείο διατηρεί συνεχή υποστήριξη προς τα ελληνικά πληρώματα και τη διεθνή ναυτιλία.
Επισήμανε τη συμμετοχή της Ελλάδας σε ευρωπαϊκές επιχειρήσεις ασφαλείας, όπως «Ασπίδες», «ATALANTA» και «Ειρήνη».
Αναφορικά με τις τιμές των εισιτηρίων, ο Υπουργός ανέφερε ότι οι αυξήσεις που είχαν ανακοινωθεί δεν υλοποιήθηκαν, ενώ η αγορά οδήγησε σε σημαντικές εκπτώσεις έως 32%.
Παράλληλα, εξετάζονται νέα κίνητρα για ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου με πιο αποδοτικά και περιβαλλοντικά πλοία.
Τέλος, ο κ. Κικίλιας επιβεβαίωσε ότι δρομολογείται ο σχεδόν διπλασιασμός του επιδόματος ανεργίας των ναυτικών, με διεύρυνση των δικαιούχων και μόνιμη ένταξη της δαπάνης στον προϋπολογισμό.
Στόχος, όπως είπε, είναι η ενίσχυση του κοινωνικού αποτυπώματος και η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Περισσότερες ειδήσεις
D. Burgum: «Κλειδί» η Ελλάδα για τον ενεργειακό απεγκλωβισμό της Ευρώπης από τη Ρωσία
Κυρ. Μητσοτάκης: Μετατροπή της Θράκης σε διεθνές ενεργειακό κέντρο