Την παραγωγή 300.000 οχημάτων ετησίως έχει βάλει στο στόχαστρό της η κινέζικη Great Wall Motor (GWM) αναφορικά με τις ευρωπαϊκές της πωλήσεις, αναζητώντας επίσης τοποθεσίες για το πρώτο της εργοστάσιο, ώστε να επανέλθει δυναμικά στη μάχη του ανταγωνισμού.
Σύμφωνα με το Reuters μάλιστα, οι επικρατέστερες χώρες της ηπείρου μας, ώστε να προχωρήσει στην κατασκευή εργοστασίων η εταιρεία, είναι η Ισπανία και η Ουγγαρία.
Μεταξύ των πολλών προβλημάτων που κάνουν την επιλογή τοποθεσίας ακόμα πιο περίπλοκη, είναι τα κόστη εργασίας και υλικοτεχνικής υποστήριξης, καθώς θα χρειαστεί αρχικά η αποστολή εξαρτημάτων στη χώρα που θα προκριθεί από το συμβούλιο της εταιρεία. Για αυτό τον λόγο στο κάδρο μπαίνουν και οι βιομηχανικές πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με γνώμονα τις αλλαγές στο επενδυτικό κλίμα και τους τελωνειακούς δασμούς.
«Όλες οι επιχειρηματικές υποθέσεις πρέπει να είναι εφαρμόσιμες», δήλωσε ο Parker Shi, πρόεδρος της GWM International, ο οποίος έχει διατηρήσει μια διεθνή εστίαση από τότε που εντάχθηκε στην αυτοκινητοβιομηχανία το 2002. «Διαφορετικά, θα είναι δύσκολο για εμάς γιατί θα είναι μια τεράστια επένδυση μακροπρόθεσμα».
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επιδιώκουν όλο και περισσότερο να επεκταθούν στο εξωτερικό ως τρόπο διαφυγής από έναν βάναυσο, παρατεταμένο πόλεμο τιμών που προκλήθηκε από την εγχώρια πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα, ωστόσο οι προσπάθειές τους να ενισχύσουν τις πωλήσεις στην Ευρώπη και σε άλλες μεγάλες αγορές αυτοκινήτων συνάντησαν υψηλότερους δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα, όπου οι κινεζικές μάρκες είναι πιο ανταγωνιστικές.
Ειδικά στην Ευρώπη, η GWM θα χρειαστεί να ανταγωνιστεί αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν καταγράψει ήδη «χιλιόμετρα» στον χώρο, όπως η BYD, η οποία, μετά την παραγωγή οχημάτων της σε Ουγγαρία και Τουρκία, εξετάζει επίσης την Ισπανία ως τόπο ανάπτυξης της παραγωγής της.
Περισσότερες ειδήσεις
Στην BYD στρέφονται οι Κινέζοι κατασκευαστές EV εν μέσω του «πολέμου» τιμών