MENU

«Μπάσιμο» της Toyota εντός του 2026 στην αγορά EV της Νοτίου Αφρικής με τρία πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα

Πρόκειται για μια αγορά, στην οποία για την ώρα πρωταγωνιστούν οι Ευρωπαίοι «παίκτες»

Την είσοδό της στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης στη Νότια Αφρική σχεδιάζει η Toyota, λανσάροντας μέσα στο 2026 τρία πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα.

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ακολουθεί τους Κινέζους ανταγωνιστές της, οι οποίοι κάνουν την είσοδό τους σε μια αγορά, όπου κυριαρχούν οι Ευρωπαίοι «παίκτες», με πρωταγωνιστές τη Volvo, την BMW και τη Mercedes-Benz, αναζητώντας νέες αγορές εν μέσω περιορισμών στις εξαγωγές προς τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη.

Για την ώρα, η Toyota προωθεί αποκλειστικά υβριδικά-ηλεκτρικά οχήματα στη Νότια Αφρική, αποτελώντας το 67% της αγοράς υβριδικών και plug-in υβριδικών οχημάτων το 2024, με μοντέλα όπως το Corolla Cross.

«Λανσάρουμε ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία από το 2026, επομένως θα έχουμε τρία νέα ηλεκτρικά μοντέλα με μπαταρία», δήλωσε ο CEO της Toyota Νότιας Αφρικής, Andrew Kirby, στο Reuters, χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.

«Δεν πιστεύουμε ότι ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης θα κυριαρχήσει στο μέλλον. Έτσι, θα έχουμε κινητήρες εσωτερικής καύσης, υβριδικά, plug-in υβριδικά, ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία, ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου και ενδεχομένως ακόμη και έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα», τόνισε και πρόσθεσε σχετικά με τον κινεζικό ανταγωνισμό: «ενώ κάνει καλό σε όλους, είναι μια στρατηγική ανησυχία για εμάς και πρέπει να διασφαλίσουμε ότι θα ανταποκριθούμε με τον σωστό τρόπο και το συντομότερο δυνατό. Είναι μια μεγάλη πρόκληση».

Τα εμπόδια στις πωλήσεις οχημάτων στη Νότια Αφρική

Ο αυτοκινητοβιομηχανικός τομέας της Νότιας Αφρικής «βρίσκεται σε σημείο καμπής», πρόσθεσε ο Kirby, με αρκετά σταθερούς όγκους παραγωγής, πτώση του τοπικού περιεχομένου και αύξηση των πωλήσεων εισαγόμενων οχημάτων.

Τα χαμηλά εισοδήματα, οι υψηλοί εισαγωγικοί δασμοί, η αναξιόπιστη διαθεσιμότητα ισχύος και η έλλειψη επαρκούς υποδομής φόρτισης αποτελούν εδώ και καιρό τροχοπέδη στις προσπάθειες των κατασκευαστών, να πουλήσουν ηλεκτρικά οχήματα στη Νότια Αφρική, το μερίδιο των οποίων στις συνολικές πωλήσεις εξακολουθεί να είναι πολύ χαμηλό.

Όλα αυτά ώθησαν τους επτά μεγάλους τοπικούς κατασκευαστές αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων των Toyota, BMW, Isuzu και Volkswagen, να συντάξουν μια πολιτική σύσταση, που θα σταλεί στον Υπουργό Εμπορίου και Βιομηχανίας, σχετικά με τον τρόπο υποστήριξης και προστασίας της τοπικής βιομηχανίας, δήλωσε ο Kirby.

«Έχουμε ένα φορολογικό σύστημα που είναι λίγο αντιπαραγωγικό και γι’ αυτό έχουμε κάνει κάποιες πιο ουδέτερες πολιτικές προτάσεις», δήλωσε ο Kirby, προσθέτοντας ότι οι προτάσεις περιλαμβάνουν επίσης την αναδιάρθρωση του συστήματος εκπτώσεων. «Ελπίζουμε ότι τους επόμενους έξι μήνες θα υπάρξουν κάποιες βραχυπρόθεσμες παρεμβάσεις που μπορούν να ανακοινωθούν», πρόσθεσε.

Η Toyota έχει παραγωγικές δραστηριότητες στη Νότια Αφρική, αλλά τα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα της θα εισαχθούν αρχικά, με στόχο την τελική παραγωγή ορισμένων στη Νότια Αφρική.

Σχετικά Άρθρα