Η διαδικασία στα τελωνεία για τη μεταφορά των αποσκευών σας σε ένα αεροπορικό ταξίδι, είναι λίγο-πολύ γνωστή διαδικασία για όσους έχουν ταξιδέψει έστω και μια φορά με αεροπλάνο.
Πηγαίνετε στο γραφείο Check-in, ζυγίζετε τις αποσκευές σας, κολλάτε την ετικέτα σας και τότε αυτή πέφτει στον ιμάντα επαναφοράς. Πού πηγαίνει όμως στην πραγματικότητα, είναι ένα ερώτημα που δεν μπορεί να απαντήσει κανείς με βεβαιότητα. Οπότε πρέπει να ξέρουμε, πού να ψάξουμε σε περίπτωση που οι αποσκευές μας δεν φτάσουν μαζί μας στον προορισμό μας.
Σύμφωνα λοιπόν με την Alternative Airlines, η βαλίτσα σας εξαρτάται από το αεροδρόμιο, αλλά πολλές φορές καταλήγει σε ένα γραφείο όπου θα ταξινομηθεί, για να βεβαιωθεί ότι θα φτάσει στο σωστό αεροπλάνο. Στη συνέχεια, θα σαρωθεί, με αξονικό τομογράφο ή με ακτινογραφικό μηχάνημα, και (αν φαίνεται ύποπτη) θα ελεγχθεί πριν εκτελωνιστεί και φορτωθεί σε καρότσια και μετακινηθεί στο αεροπλάνο.
Η… διαδικασία της απώλειας
Υπάρχουν διάφοροι τρόποι με τους οποίους μπορεί να προκύψει μια απώλεια και ο πιο προφανής είναι ένα σφάλμα κατά τη φόρτωση, το οποίο μπορεί να συμβεί είτε οι αποσκευές σας έχουν σωστή ετικέτα είτε όχι: Μπορεί με κάποιο τρόπο να καταλήξουν σε λάθος αεροπλάνο ή να μην φορτωθούν καθόλου.
Επίσης, υπάρχει η πιθανότητα να καταλήξει σε λάθος αεροπλάνο επειδή είχε λανθασμένη ετικέτα ή να έχει λανθασμένη διαδρομή αν το ταξίδι σας πραγματοποιηθεί με ανταπόκριση.
Ποια όμως είναι η πηγή αυτού του ενδεχομένου; Οι ετικέτες μπορεί να καταστραφούν ή να σκιστούν, πράγμα που σημαίνει ότι είναι δύσκολο ή ακόμα και αδύνατο να προσδιοριστεί πού πρέπει να πάνε, ενώ επίσης η έλλειψη προσωπικού ή οι καθυστερήσεις που προκαλούνται από απροσδόκητους παράγοντες όπως ο καιρός, μπορούν να επηρεάσουν την αποτελεσματικότητα του χειρισμού των αποσκευών.
Τι να κάνετε αν χάσετε τις αποσκευές σας
Σύμφωνα με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, υπαίτια για την απώλεια (ή την καθυστέρηση ή την καταστροφή) των αποσκευών είναι η αεροπορική σας εταιρεία και έχετε νόμιμο δικαίωμα να ζητήσετε αποζημίωση ειδικά για τις αποσκευές που έχουν γίνει checked-in.
Με μια ταξιδιωτική ασφάλιση, η υποβολή αυτής της αίτησης πιθανότατα θα σας αποφέρει λίγο περισσότερα μετρητά, αλλά εάν έχετε άμεση επαφή με την αεροπορική σας εταιρεία, είναι καλύτερο να ενεργήσετε το συντομότερο δυνατό (οι αποσκευές θεωρούνται επίσημα χαμένες 21 ημέρες μετά την πτήση σας).
Θα έχετε την ευκαιρία να λάβετε χρήματα για να καλύψετε το κόστος των χαμένων αντικειμένων σας ή μέρος του κόστους αντικατάστασης ή επισκευής του χαμένου περιεχομένου.
Οι 1.000 λίρες φαίνεται να είναι το μέγιστο ποσό της αποζημίωσης, αλλά η Υπηρεσία Πολιτών αναφέρει ότι είναι συνήθως πολύ χαμηλότερη.
Θα χρειαστείτε τέλος, την κάρτα επιβίβασής σας, τις ετικέτες αποσκευών, απόδειξη ότι αναφέρατε το πρόβλημα, αποδείξεις για τα πράγματα που αγοράσατε λόγω της καθυστέρησης και φωτογραφίες οποιασδήποτε ζημιάς ή περιεχομένου.
Τι συμβαίνει στις χαμένες αποσκευές στο αεροδρόμιο;
Όπως κι αν ακουστεί, η αλήθεια για τα αντικείμενα που χάσατε για πάντα έχει ως εξής: Δεν θα χαθούν δίπλα σε ένα… νεκροταφείο αποσκευών, χωρίς να ανοιχτούν ποτέ ξανά. Το Jack’s Flight Club αναφέρει ότι οι αεροπορικές εταιρείες κρατούν τις χαμένες βαλίτσες έως και πέντε ημέρες, πριν τις μεταφέρουν σε μια κεντρική αποθήκη.
Συνήθως μένουν εκεί για περίπου τρεις μήνες -σε περίπτωση που εντοπιστούν- και αν κανείς δεν έχει υποβάλει αίτημα ανάκτησης μέχρι τότε, οι αποσκευές δωρίζονται σε φιλανθρωπικούς σκοπούς ή παραδίδονται σε δημοπρασία χαμένων αποσκευών.