MENU

Δασμοί Trump: Στερεύει η κάνουλα των αυτοκινητοβιομηχανιών στην προσπάθεια να μην επιβαρύνουν τους αγοραστές

Με τη διατήρηση πολλών από τους δασμούς των ΗΠΑ, οι αυτοκινητοβιομηχανίες δέχονται συνεχείς πιέσεις να αυξήσουν τις τιμές τους

Από τη μέρα που τέθηκαν σε ισχύ οι δασμοί των ΗΠΑ, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν απορροφήσει δισεκατομμύρια σε πρόσθετα έξοδα, κάτι που έχει ελαφρύνει σε μεγάλο βαθμό τους αγοραστές, οι οποίοι ήταν σε κατάσταση σοκ για κάποιο διάστημα.

Οι τιμές των αυτοκινήτων, όπως μεταδίδει το Reuters, υποτίθεται ότι θα είχαν δεχθεί σημαντική αύξηση, όπως προέβλεψαν στελέχη και αναλυτές αυτοκινήτων, όμως αυτό δεν έχει συμβεί -ακόμα-, αντικατοπτρίζοντας ορισμένους άλλους κλάδους όπου οι εταιρείες έχουν αποφασίσει να μειώσουν τα πρόσθετα έξοδα αντί να τα μετακυλίσουν στους καταναλωτές.

Η μέση προτεινόμενη τιμή λιανικής του κατασκευαστή για τα νέα οχήματα στις ΗΠΑ αυξήθηκε κατά λιγότερο από 1% από τα μέσα Μαρτίου έως τα μέσα Αυγούστου, σύμφωνα με την ιστοσελίδα αγορών αυτοκινήτων Edmunds.

Αύξηση 3,3% τον Αύγουστο – Συνεχής η πίεση λόγω των δασμών

Αυτή η στήριξη από πλευράς των εταιρειών συνεχίζεται και αυτό το φθινόπωρο, καθώς οι μάρκες αυτοκινήτων εφαρμόζουν μέτριες αυξήσεις τιμών καθώς κυκλοφορούν τις σειρές μοντέλων του 2026, με τη μέση τιμή των αυτοκινήτων να αυξάνεται μόνο κατά 3,3% τον Αύγουστο σε σχέση με την αύξηση του περασμένου έτους. Πλέον όμως με την παραμονή πολλών από τους δασμούς Trump, οι αυτοκινητοβιομηχανίες δέχονται συνεχείς πιέσεις να αυξήσουν τις τιμές.

Η General Motors δήλωσε ότι θα αντιμετωπίσει έως και 5 δισ. δολ. σε ακαθάριστα έξοδα που σχετίζονται με τους δασμούς φέτος, ενώ η Ford ανέφερε πλήγμα 3 δισ. δολαρίων. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μερικούς μοχλούς που μπορούν να χρησιμοποιήσουν πριν επιβαρύνουν τους πελάτες με αυτό το πρόσθετο κόστος, από την εσωτερική απορρόφησή του έως το να ζητήσουν από τους προμηθευτές ή τους αντιπροσώπους να επωμιστούν μέρος.

Η διστακτικότητα μεταξύ των στελεχών της αυτοκινητοβιομηχανίας να κρατήσουν τους πελάτες με έξοδα που σχετίζονται με τους δασμούς αντανακλά την πραγματικότητα, ότι οι Αμερικανοί καταναλωτές μπορεί να μην είναι σε θέση να αντέξουν σημαντικές αυξήσεις τιμών, μετά από μια πολυετή αύξηση των καινούργιων και μεταχειρισμένων οχημάτων μετά την πανδημία.

Οι μέσες τιμές συναλλαγών έχουν αυξηθεί περίπου 30% από το 2019, στα 49.077 δολ., σύμφωνα με την Cox Automotive. Ο Randy Parker, Διευθύνων Σύμβουλος της Hyundai North America, δήλωσε ότι η νοτιοκορεατική αυτοκινητοβιομηχανία διατηρεί σταθερή την τιμολόγηση, για να αποτρέψει την απώλεια πελατών από τους ανταγωνιστές, παρόλο που το κόστος των δασμών διάβρωσε τα κέρδη της εταιρείας στο δεύτερο τρίμηνο κατά περίπου 600 εκατ. δολάρια.

Προτεραιότητα η διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας μέσω προσιτών τιμών

«Προτεραιότητά μας παραμένει να διασφαλίσουμε ότι είμαστε ανταγωνιστικοί μέσω της προσιτής τιμής», δήλωσε ο Parker. Το κόστος που σχετίζεται με τους δασμούς ανήλθε σε σχεδόν 2.300 δολ. σε πρόσθετο κόστος ανά όχημα τον Ιούνιο σε ετήσια βάση, εάν εφαρμοστεί σε όλα τα εγχώρια και εισαγόμενα οχήματα, σύμφωνα με ανάλυση του συμβούλου και πρώην στελέχους της GM, Warren Browne.

Ο Browne πιστεύει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα αρχίσουν να αυξάνουν τις τιμές ξεκινώντας από το δεύτερο εξάμηνο του έτους, για να προστατεύσουν τα κέρδη τους, παρόλο που αυτές οι υψηλότερες τιμές θα μειώσουν τη ζήτηση και θα οδηγήσουν σε συνολική πτώση των πωλήσεων οχημάτων στις ΗΠΑ.

Σταδιακή αύξηση των τιμών με επίκεντρο τα πιο ακριβά μοντέλα

Ο Kevin Roberts, διευθυντής οικονομικών και πληροφοριών αγοράς στην ηλεκτρονική αγορά CarGurus, προβλέπει επίσης ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα αυξήσουν σταδιακά τις προτεινόμενες λιανικές τιμές και θα επικεντρωθούν περισσότερο σε ακριβότερα μοντέλα με υψηλότερα περιθώρια κέρδους.

Η αντίσταση στις αυξήσεις τιμών επέτρεψε στις εταιρείες να αποφύγουν την αντίδραση του Trump, ο οποίος έχει επικρίνει δημόσια την Walmart, την Amazon και άλλες εταιρείες που έχουν σηματοδοτήσει σχέδια για αύξηση των τιμών για την αντιστάθμιση των δασμολογικών εξόδων.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν αυξήσει τις τιμές σε συγκεκριμένα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων των οχημάτων της Ford που παράγονται στο Μεξικό, ορισμένων μοντέλων Subaru και σε μάρκες πολυτελείας όπως η Porsche και η Aston Martin.

Σχετικά Άρθρα