Συνολικά έσοδα άνω των 300 εκατ. ευρώ ανακοίνωσε για το πρώτο εξάμηνο του 2025 ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ), καταγράφοντας ετήσια αύξηση 5%. Η επιβατική κίνηση στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας ανήλθε σε 15,1 εκατ. επιβάτες, αυξημένη κατά 7,6% σε σχέση με το 2024, με τους επιβάτες εσωτερικού και εξωτερικού να αυξάνονται κατά 2,2% και 9,8% αντίστοιχα.
Κατά το 1ο τρίμηνο 2025, η επιβατική κίνηση έφτασε τα 5,8 εκατ., αυξημένη κατά 11,4% σε σχέση με το 1ο τρίμηνο 2024, με εσωτερικού +3,1% και εξωτερικού +14,9%. Το 2ο τρίμηνο 2025, η συνολική επιβατική κίνηση ανήλθε σε 9,3 εκατ., +5,3% ετησίως, και οι επιβάτες εσωτερικού/εξωτερικού αυξήθηκαν κατά 1,7% και 6,8% αντίστοιχα.
Παρά τις γεωπολιτικές εξελίξεις (ιδίως τον Ιούνιο), οι γενικές τάσεις παραμένουν ισχυρές και σύμφωνα με τις προσδοκίες, αντανακλώντας την ελκυστικότητα και την ανθεκτικότητα της Αθήνας ως προορισμού, καθώς και την αποτελεσματικότητα της στρατηγικής ανάπτυξης δρομολογίων και επιβατικής κίνησης του ΔΑΑ.
Σημείωση: Τα συνολικά έσοδα & λοιπά εισοδήματα για το 1ο εξάμηνο 2025 δεν περιλαμβάνουν 19,5 εκατ. ευρώ που αφορούν στο κόστος σχεδιασμού/κατασκευής του Airport Expansion Program (AEP).
Τα λειτουργικά έξοδα (εξαιρουμένου του κόστους AEP) ανήλθαν σε 118,4 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 15,7 εκατ. ευρώ ή 15,3% ετησίως.
Σημαντικό μέρος της απόκλισης προέρχεται από το υψηλότερο μεταβλητό τμήμα της Αμοιβής Χορήγησης Δικαιωμάτων: 24,3 εκατ. ευρώ από 19,8 εκατ. ευρώ, υπολογισμένο βάσει της αυξημένης κερδοφορίας 2024.
Εξαιρουμένου του μεταβλητού τμήματος, τα λειτουργικά έξοδα αυξήθηκαν κατά 11,2 εκατ. ευρώ ή 13,5%, κυρίως λόγω:
Στο 1ο εξάμηνο 2025, το EBITDA διαμορφώθηκε σε 189,8 εκατ. ευρώ (–0,6% ετησίως). Το προσαρμοσμένο EBITDA σε 182,3 εκατ. ευρώ (–0,6%), με προσαρμοσμένο περιθώριο 59,2%, ευθυγραμμισμένο με τους βραχυπρόθεσμους στόχους.
Οι αποσβέσεις ανήλθαν σε 40,3 εκατ. ευρώ (+0,7 εκατ. ευρώ από 39,6). Οι επενδύσεις της περιόδου ανήλθαν σε 90,0 εκατ. ευρώ, αντικατοπτρίζοντας την πρόοδο του Προγράμματος Επέκτασης Αεροδρομίου και άλλων έργων.
Τα καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα ανήλθαν σε 29,4 εκατ. ευρώ, υψηλότερα κατά 4,9 εκατ. ευρώ ή 20,3%, λόγω:
α) υψηλότερων τόκων μετά την αύξηση του ανώτατου ορίου επιτοκίου αντιστάθμισης από 0% σε 2,5% (από Απρ. 2024),
β) αυξημένου χρηματοοικονομικού κόστους λόγω πρόσθετων capex που χρηματοδοτούνται από τραπεζικά δάνεια,
γ) χαμηλότερων εσόδων από τόκους επί των ταμειακών διαθεσίμων (χαμηλότερες αποδόσεις).
Κέρδη προ φόρων: 120,2 εκατ. ευρώ (έναντι 126,9 εκατ. ευρώ).
Φόρος εισοδήματος: 28,0 εκατ. ευρώ (–1,9 εκατ. ευρώ ή –6,2%).
Κέρδη μετά από φόρους: 92,2 εκατ. ευρώ, ή –4,9 εκατ. ευρώ έναντι της αντίστοιχης περιόδου 2024.
Η Σύμβαση Ανάπτυξης Αεροδρομίου (ΣΑΑ) θεσπίζει πλαίσιο Dual Till, διαχωρίζοντας Αεροπορικές (ρυθμιζόμενες) από Μη Αεροπορικές (μη ρυθμιζόμενες).
Εφαρμόζοντας τη μεθοδολογία σωρευτικής απόδοσης επί του Κεφαλαίου Αεροπορικών Δραστηριοτήτων, το προς ανάκτηση μεταφερόμενο ποσό της 30/6/2025 ανέρχεται σε 16,5 εκατ. ευρώ, έναντι 23,0 εκατ. ευρώ της 1/1/2025.
Οι παράγοντες που στηρίζουν τη ζήτηση για ταξίδια στην Ελλάδα παραμένουν ισχυροί, διατηρώντας θετική προοπτική. Η εκτίμηση για την επιβατική κίνηση 2025 μένει αμετάβλητη: μεσαίος μονοψήφιος ρυθμός ανάπτυξης, με σταδιακή προσαρμογή σε χαμηλότερα μονοψήφια σε μεσομακροπρόθεσμο ορίζοντα. Το μάρκετινγκ και η ανάπτυξη αγοράς εστιάζουν στη διατήρηση της δυναμικής, ενισχύοντας συνεργασίες με αεροπορικές και επεκτείνοντας συνδέσεις της Αθήνας, με έμφαση σε προορισμούς υψηλής αγοραστικής δύναμης και μεγάλων αποστάσεων. Προχωρώντας με τα έργα επέκτασης, η εταιρεία παραμένει δεσμευμένη σε υψηλά πρότυπα ασφάλειας και υπηρεσιών, με αυστηρό επιχειρησιακό σχεδιασμό.
Για το 2025, τα έσοδα από Αεροπορικές Δραστηριότητες θα αντικατοπτρίζουν τις επικαιροποιημένες χρεώσεις μετά την ετήσια διαβούλευση. Τα έσοδα ανά επιβάτη από Αεροπορικές Χρεώσεις αναπροσαρμόζονται λόγω σταδιακής εξάντλησης του Μεταφερόμενου Ποσού (Carry Forward Amount). Κατά συνέπεια, η ετήσια κερδοφορία Αεροπορικών ευθυγραμμίζεται με 15% Απόδοση επί του Κεφαλαίου Αεροπορικών, που ενισχύεται μέσω του πολυετούς Scrip Dividend Program.
Στις Μη Αεροπορικές, η πρόβλεψη παραμένει αμετάβλητη: η απόδοση ανά επιβάτη αναμένεται σταθερή για το 2025. Μεσοπρόθεσμα θα υπάρξει πίεση λόγω περιορισμών εμπορικών χώρων κατά τις κατασκευές, που θα αποκαθίστανται σταδιακά καθώς τίθενται σε λειτουργία τα νέα εμπορικά τμήματα του AEP.
Τα έσοδα από στάθμευση οχημάτων για το 2025 αναμένεται να επηρεαστούν μέτρια λόγω έναρξης κατασκευής του πολυώροφου πάρκινγκ τον Ιούλιο 2025, με μερική αντιστάθμιση μέσω επέκτασης υπαίθριων χώρων στάθμευσης.
Παρότι ο στόχος για περιθώρια Προσαρμοσμένου EBITDA >60% σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα παραμένει, προβλέπεται μεταβατική περίοδος 1–2 ετών με προσωρινή μείωση ~100 μ.β.. Η συνέχιση επενδύσεων για υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης περιορίζει τη βελτίωση του λειτουργικού κόστους/επιβάτη (εξαιρ. μεταβλητού τμήματος Αμοιβής Δικαιωμάτων). Οι εξαιρετικές επιδόσεις 2024 επιτάχυναν την ανάλωση του Carry Forward Amount, άρα το περιθώριο Προσαρμοσμένου EBITDA αναμένεται ελαφρώς χαμηλότερο από το 2024.
Παρά τη βραχυπρόθεσμη πίεση, η εταιρεία εκτιμά καθαρά κέρδη ~200 εκατ. ευρώ ετησίως για 2025–2026, με στήριξη από το εναπομείναν Carry Forward και τις ενισχυμένες αποδόσεις από την αύξηση του Κεφαλαίου Αεροπορικών.
Με το Πρόγραμμα Επέκτασης να προχωρά σύμφωνα με τον προγραμματισμό, διατηρείται η πρόβλεψη υλοποίησης 50% του συνόλου των κεφαλαιουχικών επενδύσεων έως τέλος 2028 και του υπολοίπου έως τέλος 2032.
Πρόγραμμα Επανεπένδυσης Μερίσματος (Scrip Dividend Program)
Στις 16 Μαΐου 2025, η εταιρεία ολοκλήρωσε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 84,75 εκατ. ευρώ, τα οποία προστέθηκαν στο Κεφάλαιο Αεροπορικών Δραστηριοτήτων, μετά την επιτυχή υλοποίηση του προγράμματος, με 2.346 μετόχους και κάλυψη 89,22%. Το μετοχικό κεφάλαιο αυξήθηκε κατά 9.544.087 ευρώ και ανέρχεται σε 309.544.087 ευρώ, διαιρούμενο σε 309.544.087 κοινές, άυλες, ονομαστικές, με δικαίωμα ψήφου μετοχές, ονομαστικής αξίας 1,00 ευρώ η καθεμία.
Η διαφορά από την ονομαστική αξία στην τιμή διάθεσης, συνολικά 75.207.405,56 ευρώ, πιστώθηκε στο «Διαφορά υπέρ το άρτιο». Τα αντληθέντα κεφάλαια θα χρησιμοποιηθούν για περιουσιακά στοιχεία που καταλογίζονται στις Αεροπορικές Δραστηριότητες. Έως 30/6/2025, είχαν ήδη χρησιμοποιηθεί 18,1 εκατ. ευρώ για επενδύσεις σε Αεροπορικές, σύμφωνα με τη ΣΑΑ.
Πρόγραμμα Επέκτασης Αεροδρομίου (AEP)
Στο 1ο εξάμηνο 2025, ο ΔΑΑ ανέθεσε (μέσω διεθνούς διαγωνισμού) την κατασκευή νέου Πολυώροφου Χώρου Στάθμευσης Οχημάτων και νέου χώρου στάθμευσης αεροσκαφών στο Βορειοδυτικό τμήμα, σε κοινοπραξία έμπειρων εργολάβων.
Το Γραφείο Μελετών για την Επέκταση Κύριου & Δορυφορικού Αεροσταθμού και έργα χώρου στάθμευσης αεροσκαφών ολοκληρώνει τη Γενική Μελέτη. Η επέκταση αυξάνει τη συνολική επιφάνεια αεροσταθμού κατά ~150.000 τ.μ. (+68%), με νέες/βελτιωμένες εγκαταστάσεις διακίνησης επιβατών (check-in, ασφάλεια, διαβατηριακός, χώροι επιβίβασης), πρόσθετες θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών, >100% αύξηση εμπορικής επιφάνειας, διεύρυνση χώρων διαχείρισης αποσκευών, λειτουργικούς χώρους υποστήριξης και τεχνολογίες αιχμής.
Παράλληλα, έχει προκηρυχθεί διεθνής διαγωνισμός για τα έργα επέκτασης (προσέγγιση Early Contractor Involvement), που διασφαλίζει έγκαιρη ανατροφοδότηση από εργολάβους με εμπειρία σε μεγάλης κλίμακας/σύνθετα έργα — κρίσιμη για τον αποτελεσματικό σχεδιασμό & εκτέλεση. Μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας και επιλογή προτιμητέου αναδόχου στις αρχές 2026, η εταιρεία θα αξιοποιήσει τα οφέλη της ECI.
Αναπροσαρμογή Τελών Αεροδρομίου
Μετά τη σταδιακή εξάντληση του Carry Forward Amount, για το 2025 αποφασίστηκαν (μετά από διαβούλευση με τους Χρήστες, Π.Δ. 52/2012):