Σε ένα από τα σημαντικότερα βήματα προς την οργάνωση της μικροκινητικότητας στην πρωτεύουσα, ο Δήμος Αθηναίων ενέκρινε – κατά πλειοψηφία στο σημερινό Δημοτικό Συμβούλιο – τον νέο, ολοκληρωμένο Κανονισμό Κυκλοφορίας και Στάθμευσης για τα Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα (Ε.Π.Η.Ο.). Πρόκειται για το πρώτο πλήρες πλαίσιο κανόνων που ρυθμίζει συνολικά τη χρήση πατινιών και λοιπών ηλεκτροκίνητων μικρών οχημάτων στον δημόσιο χώρο, με στόχο τη βελτίωση της αστικής κινητικότητας, την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και την αποκατάσταση της λειτουργικότητας των πεζοδρομίων.
«Απελευθερώνουμε δημόσιο χώρο και βάζουμε τάξη στο χάος με τα πατίνια», δήλωσε ο δήμαρχος Χάρης Δούκας, εξηγώντας ότι με τον νέο κανονισμό μπαίνουν ενιαίοι κανόνες σε όλες τις Δημοτικές Κοινότητες. Μεταξύ άλλων, απαγορεύεται η κίνηση των Ε.Π.Η.Ο. στα πεζοδρόμια, γύρω από την Ακρόπολη και στους πεζοδρόμους Ερμού και Αιόλου, ενώ καθορίζονται όρια ταχύτητας και δημιουργούνται 1.574 νέες θέσεις στάθμευσης σε 124 ζώνες μαζικής στάθμευσης για στόλους εταιρειών εκμίσθωσης. «Προστατεύουμε την προσβασιμότητα όλων», υπογράμμισε ο δήμαρχος.
Η αντιδήμαρχος Αστικής Αναζωογόνησης και Ανθεκτικότητας, Μάρω Ευαγγελίδου, τόνισε ότι ο νέος κανονισμός είναι αποτέλεσμα πολύμηνης τεχνικής και πολεοδομικής δουλειάς: «Η μικροκινητικότητα είναι μέρος της λύσης για την Αθήνα, όχι πηγή αταξίας. Θέτουμε συνεκτικούς κανόνες, για μια πόλη που λειτουργεί καλύτερα για όλους και αφήνει ελπίδα για το αύριο».
Από την πλευρά του, ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας, Θωμάς Γεωργιάδης, εξήγησε ότι η υπηρεσία αναλαμβάνει πλέον την επιχειρησιακή εφαρμογή του κανονισμού: «Με φυσική παρουσία, ψηφιακά εργαλεία, real-time tracking σε συνεργασία με τη ΔΑΕΜ Α.Ε. και εντατικούς ελέγχους, μπορούμε να επέμβουμε άμεσα όπου απαιτείται. Δημιουργούμε ένα σταθερό πλαίσιο τήρησης κανόνων».
Ο νέος κανονισμός εξειδικεύει τον Κ.Ο.Κ. για τα Ε.Π.Η.Ο. και ορίζει σαφή όρια:
• Πλήρης απαγόρευση κυκλοφορίας και στάθμευσης γύρω από την Ακρόπολη, σε άλση, και στους πεζόδρομους Ερμού και Αιόλου.
• 6 χλμ/ώρα όριο ταχύτητας σε Ψυρρή, πεζόδρομο Κεραμεικού και σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους.
• Καμία κίνηση σε πεζοδρόμια – ο οδηγός βαδίζει ως πεζός με το όχημα στο πλάι.
• Απαγόρευση κυκλοφορίας σε δρόμους με όριο άνω των 50 χλμ/ώρα.
• Οι εταιρείες οφείλουν να χρησιμοποιούν λογισμικό γεωεντοπισμού και κόφτη ταχύτητας.
Ο κανονισμός επιβάλλει:
• Ελεύθερη δίοδο 1,5 μέτρου για πεζούς.
• Απαγόρευση στάθμευσης σε ράμπες, διαβάσεις, εισόδους, αλλά και σε απόσταση μικρότερη των 20 μέτρων από αρχαιολογικούς χώρους.
• Για τις εταιρείες, στάθμευση μόνο στις 124 ζώνες μαζικής στάθμευσης – συνολικά 1.574 θέσεις, με συγκεκριμένες χρεώσεις ανά Δημοτική Κοινότητα (από 60 έως 120 ευρώ/έτος ανά θέση).
Οι εταιρείες θα υποβάλλουν ετήσιο φάκελο αδειοδότησης. Η εκχώρηση θέσεων γίνεται βάσει κανόνων που αποτρέπουν στρεβλώσεις του ανταγωνισμού. Όλες οι θέσεις θα διαμορφωθούν και θα σημανθούν υπό την επίβλεψη του Δήμου.
Ο νέος κανονισμός προβλέπει:
• εφαρμογή των κυρώσεων του Κ.Ο.Κ.,
• απομάκρυνση παράνομα σταθμευμένων Ε.Π.Η.Ο.,
• πρόστιμα με βάση τον μοναδικό σειριακό αριθμό,
• real-time παρακολούθηση στόλων μέσω λογισμικού,
• δυνατότητα ανάκλησης άδειας στάθμευσης σε περίπτωση επαναλαμβανόμενων παραβάσεων.
Η εφαρμογή θα συνοδευτεί από νέα σήμανση, ψηφιακή πλατφόρμα παρακολούθησης θέσεων και ενημερωτική καμπάνια προς χρήστες και εταιρείες. Με αυτό το πλαίσιο, ο Δήμος επιχειρεί να εντάξει τη μικροκινητικότητα στο λειτουργικό DNA της πόλης: με ασφάλεια, προσβασιμότητα, και σεβασμό στον δημόσιο χώρο.
Περισσότερες ειδήσεις
Λύση στο κυκλοφοριακό χάος της Αθήνας η ανάπτυξη ενός πυκνού δικτύου Μετρό με τουλάχιστον 200 σταθμούς
Στο 95% το έργο ανάπλασης της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας – Πότε θα παραδοθεί στην κυκλοφορία