Καθώς η ηλεκτροκίνηση σπάει ρεκόρ σε όλη την Ευρώπη, επανέρχεται διαρκώς μια ερώτηση που απασχολεί οδηγούς και επιβάτες: Εκτίθενται άραγε περισσότερο σε ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία μέσα σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Μια από τις πιο εκτενείς μελέτες που έχουν γίνει μέχρι σήμερα δίνει καθαρή απάντηση και ανατρέπει πολλούς μύθους.
Η Ένωση Αυτοκινήτου της Γερμανίας ADAC, σε συνεργασία με το Κέντρο Έρευνας για την Ηλεκτρομαγνητική Περιβαλλοντική Συμβατότητα, το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο RWTH Aachen και τη Seibersdorf Labor GmbH, πραγματοποίησαν πάνω από 975.000 μεμονωμένες μετρήσεις σε ηλεκτρικά, υβριδικά και συμβατικά οχήματα.
Το συμπέρασμα είναι σαφές: Δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος για την υγεία από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή τις ηλεκτρικές μοτοσικλέτες.
Τα ηλεκτρικά και μαγνητικά πεδία δημιουργούνται παντού όπου ρέει ηλεκτρικό ρεύμα. Άρα, υπάρχουν σε όλα τα αυτοκίνητα, είτε έχουν κινητήρα εσωτερικής καύσης είτε ηλεκτροκινητήρα.
Η διαφορά μεταξύ των δύο τύπων οχημάτων εντοπίζεται:
Αυτές οι τεχνολογίες υπάρχουν και στα συμβατικά αυτοκίνητα.
Το ερευνητικό έργο ανέλυσε:
Οι μετρήσεις έγιναν:
Χρησιμοποιήθηκαν ειδικά καθίσματα με 10 αισθητήρες από τα πόδια μέχρι το ύψος του κεφαλιού. Δύο από τα οχήματα ήταν Opel Corsa: ένα βενζίνης και το ηλεκτρικό Corsa-e, για άμεση σύγκριση.
Κατά την οδήγηση, εμφανίστηκαν ορισμένες τοπικές και σύντομες αυξήσεις της μαγνητικής έντασης, κυρίως:
Όμως, ακόμη και σε αυτές τις «κορυφές»:
Τα υψηλότερα επίπεδα εμφανίζονται στα πόδια, λόγω εγγύτητας με εξαρτήματα υψηλής ισχύος. Στην περιοχή κεφαλιού και κορμού, οι τιμές είναι σημαντικά χαμηλότερες.
Η έκθεση σε μαγνητικά πεδία ποικίλλει σημαντικά από μοντέλο σε μοντέλο και εξαρτάται από:
Ο ηλεκτροκινητήρας είναι μόνο ένας από τους παράγοντες — όχι ο κύριος.
Μετά από σχεδόν 1 εκατομμύριο μετρήσεις, οι ειδικοί καταλήγουν:
Η χρήση ηλεκτρικού αυτοκινήτου δεν εκθέτει τον οδηγό ή τους επιβάτες σε επικίνδυνη ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία.
Τα ΕΜ πεδία παραμένουν πολύ κάτω από τα διεθνώς καθορισμένα όρια, ενώ δεν εντοπίζονται διαφοροποιήσεις που να επηρεάζουν την υγεία.
Στην πράξη, ο οδηγός ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου εκτίθεται σε αντίστοιχα ή και χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με ένα συμβατικό όχημα.
Περισσότερες ειδήσεις