MENU

Σε ελεύθερη πτώση (-49%) οι πωλήσεις της Tesla τον φετινό Απρίλιο – Στο αντίθετο «δρομολόγιο» η παγκόσμια αγορά

Σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα δείχνουν να κινούνται ανοδικά, η Tesla σημειώνει συνεχείς αρνητικές επιδόσεις

Κατά το ήμισυ σχεδόν μειώθηκαν οι πωλήσεις της Tesla στην Ευρωπαϊκή Ένωση τον φετινό Απρίλιο, γεγονός που έρχεται σε αντιδιαστολή με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που αύξησαν τις πωλήσεις τους, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν σήμερα (27/5) από τους κατασκευαστές.

Η αμερικανική μάρκα, η οποία αντιμετωπίζει προβλήματα λόγω της φήμης του επικεφαλής της, του Elon Musk, και μιας γκάμας μοντέλων που έχει παλιώσει, είδε τις ταξινομήσεις οχημάτων της να μειώνονται κατά 52,6% στην Ευρωπαϊκή Ένωση τον Απρίλιο και κατά 46,1% συνολικά από την αρχή του χρόνου, σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Το μερίδιο της Tesla στην αγορά έπεσε στο 1,1% τους τέσσερις πρώτους μήνες του 2025, καθώς πούλησε 41.677 οχήματα έναντι 77.314 κατά την ίδια περυσινή περίοδο.

Επικεφαλής των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2024, η Tesla ξεπεράσθηκε σ’ αυτή την κατηγορία κατά τον μήνα Απρίλιο στην Ευρώπη από συνολικά δέκα μάρκες, μεταξύ των οποίων οι Volkswagen (η οποία κάλυψε έτσι την καθυστέρησή της στα ηλεκτρικά οχήματα), BMW, Renault, αλλά και η κινεζική BYD, σύμφωνα με την εταιρεία Jato Dynamics.

Το νέο μικρό ηλεκτρικό SUV της Skoda (όμιλος Volkswagen), το Elroq, ήρθε πρώτο σε πωλήσεις. Το Model Y της Tesla, πρώην βασιλιάς της αγοράς, είναι ένατο.

Τα ηλεκτρικά οχήματα συνεχίζουν εντούτοις να κατακτούν την ευρωπαϊκή αγορά (+26,4% σε διάστημα έτους), φθάνοντας τον Απρίλιο το 15,3% των πωλήσεων, σύμφωνα με την ACEA.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνονται με πολύ διαφορετικό ρυθμό στις διάφορες χώρες της Ευρώπης, κυρίως ανάλογα με τα πριμ και τα φορολογικά κίνητρα που δίνονται από τις κυβερνήσεις. Η Γερμανία, το Βέλγιο, η Ιταλία ή η Ισπανία είδαν τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων να αυξάνονται κάθετα.

Στο πλαίσιο αυτό, με τις πιο προσιτές τιμές τους, τα υβριδικά οχήματα (με μια μικρή μπαταρία που επαναφορτίζεται με την οδήγηση) συνεχίζουν να κυριαρχούν στην ευρωπαϊκή αγορά (+20,8% από την αρχή της χρονιάς), κατακτώντας τμήματα της αγοράς που ανήκαν μέχρι τώρα στα βενζινοκίνητα οχήματα (-20,6%).

Τα επαναφορτιζόμενα από εξωτερική πηγή υβριδικά οχήματα (plug-in, με κινητήρα βενζίνης και μια ηλεκτρική μπαταρία η οποία μπαίνει στην πρίζα για την επαναφόρτιση) σημείωσαν αύξηση (+7,8%), κυρίως στη Γερμανία και την Ισπανία, και αντιπροσωπεύουν το 7,9% της αγοράς.

Τα κινεζικά οχήματα συνέβαλαν «πολύ» στην επιτυχία των ηλεκτρικών και των επαναφορτιζόμενων υβριδικών, αναλύει η Jato.

Οι κινεζικές μάρκες, όπως οι BYD, MG, Xpeng ή Leapmotor, κατέγραψαν αύξηση 59% μέσα σε διάστημα ενός έτους στις κατηγορίες αυτές, έναντι 26% για τις άλλες μάρκες.

Σχετικά Άρθρα