Μια νέα, εξαιρετικά μεγάλη παραγγελία 65 επιπλέον Boeing 777-9, αξίας 38 δισ. δολαρίων, ανακοίνωσε τη Δευτέρα (17/11) ο αεροπορικός κολοσσός Emirates, κατά την πρώτη ημέρα του Dubai Airshow 2025.
Η συμφωνία ενισχύει ακόμη περισσότερο τη θέση της εταιρείας ως του μεγαλύτερου πελάτη της Boeing στα ευμεγέθη αεροσκάφη, ανεβάζοντας το συνολικό της orderbook στα 315 widebody αεροπλάνα.
Σύμφωνα με την Emirates, η νέα παραγγελία αντιπροσωπεύει «μια τεράστια μακροπρόθεσμη επένδυση στην αμερικανική αεροναυπηγική βιομηχανία», η οποία θα στηρίξει «εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας υψηλής εξειδίκευσης στις ΗΠΑ» καθ’ όλη τη διάρκεια των παραγωγικών προγραμμάτων.
Η εξέλιξη αναμένεται να γίνει δεκτή θετικά από την κυβέρνηση Trump, που πιέζει ξένες εταιρείες να επενδύουν στις ΗΠΑ, με τα Boeing jets να αποτελούν συχνά κομμάτι των εμπορικών συμφωνιών που προωθεί ο Λευκός Οίκος.
Νότια Κορέα, Ιαπωνία, Ηνωμένο Βασίλειο, Μαλαισία και Ινδονησία έχουν πραγματοποιήσει αντίστοιχες μεγάλες παραγγελίες τα τελευταία χρόνια.
Το Boeing 777-9 κινείται με τους GE9X κινητήρες της GE Aerospace, με τη σημερινή ανακοίνωση να αυξάνει τη συνολική παραγγελία της Emirates σε 540 κινητήρες GE9X.
Ο Russell Stokes, πρόεδρος και CEO εμπορικών κινητήρων της GE Aerospace, δήλωσε πως «η νέα παραγγελία αντικατοπτρίζει την εμπιστοσύνη της Emirates στην τεχνολογία και την ομάδα μας», υπογραμμίζοντας ότι η εταιρεία είναι έτοιμη να στηρίξει την αεροπορική στην αξιοποίηση της αποδοτικότητας και της αντοχής των συστημάτων της.
Ο Sheikh Ahmed bin Saeed Al Maktoum, πρόεδρος και CEO της Emirates Airline and Group, σημείωσε ότι η κίνηση αποτελεί «δέσμευση μακράς πνοής και απόδειξη της συνεργασίας μας με Boeing και GE, αλλά και με την αεροναυπηγική βιομηχανία των ΗΠΑ».
Παρά το μέγεθός της, η παραγγελία γίνεται σε μια περίοδο όπου η Emirates βρίσκεται αντιμέτωπη με παρατεταμένες καθυστερήσεις στο πρόγραμμα Boeing 777X, που αποτελεί κεντρικό άξονα της στρατηγικής ανανέωσης του στόλου της.
Οι παραδόσεις ενδέχεται να μεταφερθούν έως και μετά το 2027, καθώς η Boeing συνεχίζει να παλεύει με ζητήματα πιστοποίησης και προβλήματα στην παραγωγή.
Για να καλύψει το κενό, η Emirates έχει δαπανήσει δισεκατομμύρια δολάρια για τον εκσυγχρονισμό παλαιότερων αεροσκαφών, ενώ ο επικεφαλής της εταιρείας έχει επανειλημμένα ζητήσει λογοδοσία από την Boeing, δηλώνοντας πέρυσι στο CNBC πως ο κατασκευαστής πρέπει «να σοβαρευτεί».
Οι καθυστερήσεις αυξάνουν την πίεση στον νέο CEO της Boeing, Kelly Ortberg, που καλείται να σταθεροποιήσει την παραγωγή και να ανακτήσει την εμπιστοσύνη της αγοράς, σε ένα περιβάλλον γενικευμένης έλλειψης προμηθευτών στην αεροπορική βιομηχανία.
Περισσότερες ειδήσεις
Boeing: Προς απόλυση οι εργαζόμενοι που απεργούν – Πιέσεις της γερουσίας για εκτόνωση της κατάστασης
Ποια είναι η ασφαλέστερη θέση σε ένα αεροπλάνο; Δείτε τι λένε οι ειδικοί
«Φρένο» στις οικογενειακές πτήσεις: Εταιρεία-κολοσσός θέτει εκτός των πρώτων θέσεων παιδιά κάτω των 8 ετών