Την προληπτική κρατική εποπτεία των αυτόνομων οχημάτων αναμένεται να υποστηρίξει ο υποψήφιος του Προέδρου Donald Trump για τη θέση του επικεφαλής της υπηρεσίας ασφάλειας αυτοκινήτων των ΗΠΑ, Jonathan Morrison.
Σύμφωνα με το Reuters, ο ίδιος θα εισηγηθεί σήμερα (16/7) τον ενεργό ρόλο που πρέπει να αναλάβει η υπηρεσία στην παρακολούθηση των αυτοοδηγούμενων οχημάτων και άλλων αναδυόμενων τεχνολογιών, ενώ προηγουμένως είχε τονίσει, ότι ενώ τα αυτόνομα οχήματα προσφέρουν πιθανά οφέλη, εισάγουν επίσης μοναδικούς κινδύνους που απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή.
«Η NHTSA δεν μπορεί να κάθεται με σταυρωμένα χέρια, περιμένοντας να προκύψουν προβλήματα. Πρέπει να δείξει αντανακλαστικά», δήλωσε ο Morrison στις παρατηρήσεις του.
Το κεφάλαιο «Tesla» και ο έλεγχος της NHTSA
Φυσικά δεν έλειψε η ανησυχία και η καχύποπτη στάση για τις περικοπές προσωπικού της NHTSA φέτος εν μέσω της εκστρατείας μείωσης κόστους, επικεφαλής της οποίας ήταν ο στενός σύμβουλος του Trump και CEO της Tesla, Elon Musk.
Η συμμαχία Musk-Trump ώθησε ορισμένους επικριτές να βγάλουν το συμπέρασμα, ότι η NHTSA θα ήταν επιεικής απέναντι στους κατασκευαστές αυτόνομων οχημάτων, όμως οι σχέσεις των δυο ανδρών άρχισαν να διαλύονται στα τέλη Μαΐου και πλέον βρίσκονται σε αντίθετα «στρατόπεδα».
Η NHTSA τον περασμένο μήνα ζητούσε πληροφορίες από την Tesla σχετικά με βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με ρομποτικά ταξί και αυτόνομα αυτοκίνητα που δοκίμαζε η Tesla στο Ώστιν του Τέξας. Τα βίντεο φέρονται να έδειχναν ένα από τα οχήματα να χρησιμοποιεί λάθος λωρίδα και ένα άλλο να υπερβαίνει το όριο ταχύτητας.
Από τον Οκτώβριο, η NHTSA διερευνά 2,4 εκατ. οχήματα Tesla με πλήρως αυτόνομη τεχνολογία μετά από τέσσερις αναφερόμενες συγκρούσεις, συμπεριλαμβανομένου ενός θανατηφόρου ατυχήματος το 2023.
«Οι τεχνικές και πολιτικές προκλήσεις που περιβάλλουν αυτές τις νέες τεχνολογίες πρέπει να αντιμετωπιστούν», ανέφερε η κατάθεση του Morrison. «Η μη τήρηση αυτού θα οδηγήσει σε προϊόντα που το κοινό δεν θα αποδεχτεί και ο οργανισμός δεν θα ανεχθεί», καταλήγει.