Επενδύσεις ύψους 160 δισ. ευρώ έχει στα… σκαριά η Volkswagen, έχοντας θέσει ως χρονιά ορόσημο το 2030. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία προχωρά στην απόφαση αυτή σε μια περίοδο που αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα στις δυο βασικές αγορές της, την Κίνα και τις ΗΠΑ.
Οι επενδυτικές αυτές δαπάνες βρίσκονται στα ίδια επίπεδα με τις επενδύσεις ύψους που περιλάμβανε το σχέδιο του 2025-2029 (165 δισ. ευρώ) και λίγο πιο κάτω από τις δαπάνες ύψους 180 δισ. ευρώ που είχαν προβλεφθεί για την περίοδο 2024-2028.
Το τελευταίο διάστημα, η Volkswagen η οποία διαθέτει επίσης τα brands Porsche και Audi, αντιμετωπίζει σοβαρές πιέσεις λόγω των δασμών των ΗΠΑ στις εισαγωγές ευρωπαϊκών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ και του έντονου ανταγωνισμού στην Κίνα, όπως μεταδίδει το Reuters.
Οι παράμετροι αυτές έχουν πλήξει τα κέρδη κυρίως της Porsche, η οποία πουλάει περίπου τα μισά αυτοκίνητά της σε αυτές τις δύο αγορές και προχώρησε πρόσφατα σε αλλαγή της στρατηγικής της για τα ηλεκτρικά οχήματα.
Volkswagen Group plans to invest 160 billion euros through 2030, a reduction from previous plans, focusing investment on Germany and Europe.
— PiQ (@PiQSuite) December 6, 2025
This strategic shift comes amid challenges in key markets like China and the United States, including tariffs and intense competition. pic.twitter.com/XVfd5pjN6P
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Oliver Blume, δήλωσε στην εβδομαδιαία εφημερίδα Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung ότι «η εστίαση του τελευταίου επενδυτικού σχεδίου της VW είναι στη Γερμανία και την Ευρώπη», συμπεριλαμβανομένων των προϊόντων, της τεχνολογίας και των υποδομών, ενώ τόνισε ότι θα συνεχιστούν οι συζητήσεις για ένα εκτεταμένο πρόγραμμα περικοπών στην Porsche ως το 2026.
Ο Blume, ο οποίος θα παραιτηθεί από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Porsche τον Ιανουάριο για να επικεντρωθεί στον ρόλο του Διευθύνοντος Συμβούλου της Volkswagen, πρόσθεσε ότι οι σκέψεις για τη δημιουργία ενός εργοστασίου στις ΗΠΑ για την Audi εξαρτώνται από την πιθανή ουσιαστική οικονομική υποστήριξη από την Ουάσινγκτον.
Ενώ η Porsche δεν αναμένεται να αναπτυχθεί στην Κίνα, ξεκαθάρισε τέλος, ότι η τοπική παραγωγή στον ευρύτερο όμιλο Volkswagen είναι δυνατή και ένα εξατομικευμένο μοντέλο Porsche για την Κίνα θα μπορούσε να έχει νόημα κάποια μέρα.
Περισσότερες ειδήσεις
Volkswagen: Το σχέδιο εξαγωγής οχημάτων σε διεθνείς αγορές
Volkswagen: Έσοδα 238,7 δισ. ευρώ και ισχυρή δυναμική στα ηλεκτρικά το 9μηνο του 2025
Volkswagen: Οικονομική «ένεση» της βραζιλιάνικης τράπεζας BNDES για την ανάπτυξη υβριδικών οχημάτων