MENU

Επίσημη πρεμιέρα των.. non stop αστικών συγκοινωνιών – Ποια στοιχήματα πρέπει να κερδηθούν για την μονιμοποίηση του μέτρου

Αναλυτικός οδηγός με τη συχνότητα των δρομολογίων και όσα πρέπει να ξέρουν οι ξενύχτηδες επιβάτες

Ιστορική μέρα η σημερινή (5/7) για τις αστικές συγκοινωνίες, καθώς εγκαινιάζεται η πιλοτική δράση της 24ωρης λειτουργίας τους στην Αθήνα.

Οι οδηγοί των Μετρό, τραμ και επιλεγμένων λεωφορειακών γραμμών «σηκώνουν μανίκια» προκειμένου να καλύψουν τα νευραλγικά σημεία του λεκανοπεδίου της Αττικής.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αξιολόγηση του εν λόγω μέτρου θα γίνει σε επόμενο στάδιο, με βάση λειτουργικά και ποιοτικά δεδομένα που θα προκύψουν. Το μόνο σίγουρο είναι ότι υπάρχει μια σειρά σημαντικών ζητημάτων που καλούνται να ξεπεραστούν, ούτως ώστε να υιοθετηθεί η συγκεκριμένη δράση.

Όπως είχε γράψει και το energodromio.gr πριν από ένα μήνα, αφότου επισημοποιήθηκε η δοκιμαστική λειτουργία των ΜΜΜ όλο το 24ωρο της 5/7, είναι αδύνατο να εφαρμοστεί το μέτρο από αυτό το καλοκαίρι δεδομένης της αυξημένης κίνησης και της έλλειψης συρμών, αλλά και της αριθμητικής ανεπάρκειας του προσωπικού, η οποία θα επιδεινωθεί περαιτέρω και εξαιτίας της λήψης των καλοκαιρινών αδειών τους.

Όπως είχαν σημειώσει στο energodromio.gr πηγές της εταιρείας, θα πρέπει να θεωρείται σχεδόν δεδομένη η οικονομική ζημία από την υλοποίηση του μέτρου, το οποίο όμως έχει και έναν κοινωνικό χαρακτήρα να υπηρετήσει.

Σε ό,τι αφορά το τραμ, τα πράγματα είναι κάπως πιο εύκολα και δεν θα πρέπει να αποκλείεται και η πλήρης εφαρμογή του μέτρου ακόμα και αργότερα εντός του φετινού καλοκαιριού. Προϋπόθεση βέβαια είναι να πιστοποιηθούν οι νέοι ηλεκτροδηγοί, αλλά και να επιλυθεί το ζήτημα με την τηλεματική, το σύστημα της οποίας έχει προγραμματιστεί ώστε να μη δουλεύει τις νυχτερινές ώρες.

Πιο σύνθετη είναι η κατάσταση για το μετρό, καθώς ακόμα και αν επιλυθούν τεχνικά θέματα με ένα reset των συστημάτων για διάστημα 5 ή 10 λεπτών ώστε στη συνέχεια να επαναφορτίζονται, θα πρέπει να βρεθεί διέξοδος για σειρά άλλων σοβαρών εκκρεμοτήτων, όπως η φύλαξη των σταθμών προκειμένου οι μετακινήσεις να γίνονται με ασφάλεια, αλλά και η καθαριότητα σταθμών και συρμών, η οποία εκτελείται τις νυχτερινές ώρες όταν το δίκτυο είναι κλειστό.

Οικονομική επιβάρυνση

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, υπολογίζεται ότι το οικονομικό αποτύπωμα της 24ωρης λειτουργίας θα είναι σημαντικό για την ΣΤΑΣΥ αφού εκτιμάται ότι θα απαιτηθούν περί τις 6 – 7 πρόσθετες βάρδιες στη μία γραμμή και τις 10 στην άλλη. Πέραν του μισθολογικού κόστους θα αυξηθούν και οι δαπάνες για το ρεύμα της έλξης για την κίνηση των συρμών.

Αυτό ωστόσο δεν θα είναι το μοναδικό «κόστος». Βάσει των πρώτων στοιχείων που προκύπτουν από τη μελέτη βιωσιμότητας που ολοκληρώνεται αυτές τις μέρες, εκτιμάται ότι θα προκληθεί επιπλέον καταπόνηση των ήδη ταλαιπωρημένων – από την 25ετή πλέον λειτουργία – συρμών της εταιρείας με 1% επιβάρυνση μόνο από την 24ωρη κυκλοφορία, ποσοστό που αρκεί για να ανεβάσει τη συχνότητα βλαβών.

Όσο για την συντήρηση, υπολογίζεται ότι μπορεί τεχνικά να αντιμετωπιστεί καθώς τα βράδια του Σαββάτου πραγματοποιούνται ήδη περιορισμένες εργασίες συντήρησης και έλεγχοι αφού το σύστημα παραμένει κλειστό για ελάχιστες ώρες.

Η λειτουργία Μετρό και Τραμ

Η πιλοτική 24ωρη λειτουργία μέσων σταθερής τροχιάς την 5η Ιουλίου αφορά τις γραμμές 2 και 3 του Μετρό και τις γραμμές Τ6 και Τ7 του Τραμ.

Συχνότητες διέλευσης γραμμής 2 του Μετρό από 22:00 (5 Ιουλίου) έως 10:00 (6 Ιουλίου)

22:0000:2010′ 50”
00:2002:0015′
02:0005:3015′
05:3007:0012′ 30”
07:0010:0010’50”

Συχνότητες διέλευσης γραμμής 3 του Μετρό από 22:00 (5 Ιουλίου) έως 10:00 (6 Ιουλίου)

  Πλακεντία – Δημοτικό Θέατρο ΠειραιάΑεροδρόμιο
22:0000:209′ 00”36′
00:2002:0015′ 
02:0005:3015″ 
05:3007:0010′ 00”36′
07:0010:009′ 00”36′

Συχνότητες διέλευσης γραμμών Τ6 και Τ7 του Τραμ από 22:00 (5 Ιουλίου) έως 10:00 (6 Ιουλίου)

 Πικροδάφνη – Σύνταγμα (T6)Ασκληπιείο Βούλας – Αγία Τριάδα (Τ7)
22:0000:3015′15′
00:3001:4025′25′
01:4005:30 25″ 25″
05:3010:0012′12′

Η λειτουργία Γραμμών Λεωφορείων

Η πιλοτική 24ωρη λειτουργία λεωφορείων την 5η Ιουλίου, αφορά 9 λεωφορειακές γραμμές, επιπλέον των υφιστάμενων γραμμών 24ωρης και νυχτερινής λειτουργίας.

Οι επιπλέον γραμμές 24ωρης πιλοτικής λειτουργίας

  • 164 Στ. Αγ. Δημήτριος – Κάτω Ηλιούπολη – Αργυρούπολη – Τερψιθέα
  • 221 Πανεπιστημιούπολη – Ακαδημία
  • 608 Γαλάτσι – Ακαδημία – Νεκρ. Ζωγράφου
  • 703 Πειραιάς – Αγ. Ανάργυροι – Αγ. Ελευθέριος(μέσω Θηβών)
  • 842 Πέραμα – Στ. Κορυδαλλός
  • 049 Πειραιάς – Ομόνοια
  • Α15 Στ. Λαρίσης – Δάσος
  • Β11 Πλ. Βάθη – Ίλιον – Πετρούπολη
  • Β12 Στ. Αττική – Άνω Λιόσια

Οι μόνιμες γραμμές 24ωρης λειτουργίας

  • 040 Πειραιάς – Σύνταγμα
  • 11 Άνω Πατήσια – Νέο Παγκράτι – Νέα Ελβετία
  • Χ93 Στ. Υπεραστικών Λεωφορείων Κηφισού – Αερολιμένας Αθηνών
  • Χ95 Σύνταγμα – Αερολιμένας Αθηνών
  • Χ96 Πειραιάς – Αερολιμένας Αθηνών
  • Χ97 Αερολιμένας Αθηνών – Στ. Ελληνικό.

Οι μόνιμες γραμμές νυχτερινής λειτουργίας

  • 400 Πειραιάς – Στ. Δουκίσσης Πλακεντίας
  • 500 Πειραιάς – Κηφισιά
  • 790 Γλυφάδα – Περιστέρι – Ανθούπολη
  • Χ14 Σύνταγμα – Κηφισιά

Σχετικά Άρθρα