Τουλάχιστον μέχρι το 2028 παρατείνεται η κυκλοφορία του δεύτερου ηλεκτρικού μοντέλου της Ferrari, το οποίο είχε αρχικά προγραμματιστεί να βγει στην αγορά μέσα στο 2026, ωστόσο η χαμηλή ζήτηση αναβάλλει αυτή την εξέλιξη, όπως αναφέρει το Reuters.
Γνωστή για τους βενζινοκινητήρες της, η Ferrari πουλάει υβριδικά μοντέλα από το 2019 και θα ξεκινήσει την παρουσίαση του πρώτου της ηλεκτρικού οχήματος τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους σε μια διαδικασία τριών σταδίων που θα κορυφωθεί με μια παγκόσμια πρεμιέρα την άνοιξη του επόμενου έτους. Οι πρώτες παραδόσεις στους πελάτες αναμένονται, έναν χρόνο μετά και συγκεκριμένα τον Οκτώβριο του 2026.
Εκτός από την πιο ήσυχη λειτουργία που χαρακτηρίζει ένα ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες δυσκολεύονται να ξεπεράσουν το γεγονός ότι οι μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων είναι πολύ βαριές και απλώς δεν έχουν τη βιώσιμη ισχύ ενός κινητήρα ορυκτών καυσίμων.
Το Reuters αναφέρει, ότι το χαμηλό ενδιαφέρον της αγοράς θα έδινε επίσης στη Ferrari χρόνο να αναπτύξει περαιτέρω εσωτερική τεχνολογία για το δεύτερο ηλεκτρικό της όχημα, αν και η χαμηλή ζήτηση παρέμεινε ο κύριος λόγος για την καθυστέρηση δυο ετών του δεύτερου μοντέλου BEV της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η Ferrari έχει ανακοινώσει μακροπρόθεσμα σχέδια για την πώληση ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά η αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει αποκαλύψει δημόσια κανένα σχέδιο πέρα από το πρώτο της ηλεκτρικό όχημα. Άλλοι κατασκευαστές σπορ αυτοκινήτων έχουν ήδη αναβάλει ή περιορίσει τις ηλεκτρικές τους φιλοδοξίες, λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος από τους καταναλωτές.
Βάσει της ίδια πηγής, το δεύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Ferrari θεωρείται ως η πραγματική αλλαγή για τη στρατηγική της για τα ηλεκτρικά οχήματα, ενώ το πρώτο είναι περισσότερο ένα μοντέλο μικρού όγκου, συμβολικό ορόσημο που θα τηρήσει την υπόσχεσή της να λανσάρει το πρώτο της ηλεκτρικό όχημα το 2026.
Το πρώτο ηλεκτρικό όχημα της Ferrari, το οποίο σχεδιάστηκε από κοινού από τον πρώην επικεφαλής σχεδιασμού της Apple, Jony Ive, θα κοστίσει πάνω από 500.000 δολάρια. Οι πρώτες πληροφορίες ανέφεραν πως πρόκειται για ένα άτυπο μοντέλο για τη Ferrari, λέγοντας ότι θα ήταν μεγαλύτερο από το κανονικό, αλλά δεν θα ήταν SUV. Οι ίδιες πηγές τόνισαν, ότι το δεύτερο ηλεκτρικό μοντέλο θα ευθυγραμμίζεται περισσότερο με τη στρατηγική της εταιρείας για την παράδοση περίπου 5.000 έως 6.000 μονάδων σε μια πενταετή διάρκεια ζωής για ένα τυπικό μοντέλο Ferrari, η οποία προς το παρόν δεν είναι βιώσιμη λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος από τους πελάτες.
Η Ferrari θα παρουσιάσει το νέο μακροπρόθεσμο επιχειρηματικό της σχέδιο στους επενδυτές στις 9 Οκτωβρίου.
Ο ανταγωνισμός
Η ιταλική ανταγωνίστρια της Ferrari, Lamborghini, δήλωσε τον Δεκέμβριο ότι θα λανσάρει το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο το 2029 αντί για το 2028 και η γερμανική Porsche, αναπροσαρμόζει τα σχέδιά της για ηλεκτρικά οχήματα εν μέσω χαμηλών πωλήσεων των ηλεκτρικών μοντέλων Macan SUV και Taycan, ώστε τα μελλοντικά τους ηλεκτρικά να μπορούν να δεχτούν και κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η Maserati σταμάτησε την εξέλιξη της ηλεκτρικής MC20, ενώ τέλος ο επικεφαλής της Aston Martin δήλωσε ότι οι αγοραστές δεν θέλουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα.