MENU

Η αυτοκριτική του Jim Farley: Γιατί η Ford «φρέναρε» στην κούρσα της ηλεκτροκίνησης

«Δεν μπορούμε να διαθέσουμε χρήματα για πράγματα από τα οποία δεν θα έχουμε να εισπράξουμε», δήλωσε ο Farley

Στον απόηχο της εγκατάλειψης των σχεδίων για παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, ο CEO της Ford, Jim Farley, μιλάει στο Reuters, τονίζοντας πως ο δρόμος προς την επιβίωση βρίσκεται στην εγκατάλειψη αυτών των ασύμφορων μοντέλων.

Στη Ford ουσιαστικά παραδέχονται τη λάθος εκτίμησή τους και την -ίσως- βιαστική απόφαση να διεισδύσουν στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης, πληρώνοντας το τίμημα με ζημιές που αγγίζουν τα 20 δισ. δολ. και καταλαβαίνοντας με τον πλέον σκληρό τρόπο, ότι η προσπάθεια για ανταγωνισμό της Tesla και κορυφαίων κατασκευαστών EV ισοδυναμούσε με έναν αγώνα… ζωής και θανάτου.

«Δεν μπορούμε να διαθέσουμε χρήματα για πράγματα από τα οποία δεν θα έχουμε να εισπράξουμε», δήλωσε στο Reuters ο Farley. «Όσο κι αν αγαπώ αυτά τα προϊόντα, οι πελάτες στις ΗΠΑ δεν επρόκειτο να πληρώσουν για αυτά και έτσι το πήραμε απόφαση, ότι έπρεπε να το διακόψουμε».

Η αντανάκλαση της μέσης οπτικής στον χώρο της ηλεκτροκίνησης

Η αγωνία του Farley αντανακλά το ευρύτερο αίνιγμα που αντιμετωπίζουν τα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας μετά τις αποφάσεις της κυβέρνησης Trump, που αφαίρεσαν από τη βιομηχανία τις επιδοτήσεις EV και χαλάρωσαν τους περιορισμούς στη ρύπανση των καυσαερίων.

Οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν μπορούν πλέον να πουλήσουν ηλεκτρικά οχήματα στις ΗΠΑ εξασφαλίζοντας κέρδος, αλλά πρέπει να τα πουλήσουν στην Κίνα, την Ευρώπη και άλλες αγορές, για να κατευνάσουν τις ρυθμιστικές αρχές και να ανταγωνιστούν τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που επεκτείνονται παγκοσμίως.

Η προσέγγιση βασίζεται σε επιπλέον έξοδα που η βιομηχανία πίστευε ότι είχε αφήσει πίσω της τις τελευταίες δεκαετίες μέσω της παγκοσμιοποίησης, κατασκευάζοντας ουσιαστικά το ίδιο αυτοκίνητο, με κοινές αλυσίδες εφοδιασμού, για πώληση σε όλο τον κόσμο. Πριν από δεκαπέντε χρόνια, ο τότε διευθύνων σύμβουλος, Alan Mulally, ονόμασε τη στρατηγική «One Ford». Τώρα ο Farley χρειάζεται… πολλά «One Ford».

Η εταιρεία του, όπως και πολλές άλλες, έχει στραφεί σε συνεργασίες για να απορροφήσει το επιπλέον κόστος της τροφοδοσίας σε διαφορετικές αγορές ανά τον κόσμο. Υπενθυμίζεται πως η Renault και η Ford νωρίτερα αυτό το μήνα ανακοίνωσαν ότι θα συνεργαστούν για την κατασκευή προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων για την Ευρώπη.

Μετά την ανακοίνωση της συνεργασίας, η Ford δήλωσε τη Δευτέρα ότι δεν θα κατασκευάσει το ηλεκτρικό εμπορικό βαν που σχεδίαζε αρχικά για αυτήν την αγορά, ενώ η εταιρεία αναζητά επίσης έναν Κινέζο συνεργάτη για την παροχή τεχνολογιών πλατφόρμας EV.

«Ως παγκόσμια εταιρεία που ανταγωνίζεται τους Κινέζους και άλλους, δεν έχουμε χρόνο, οπότε σε έναν κόσμο που αναπτύσσεται ταχέως, ή τρέχεις σε αυτόν τον ρυθμό και ανταγωνίζεσαι ή πας σπίτι του», κατέληξε ο Farley.

Περισσότερες ειδήσεις

Αυτοκίνητο: Συνεργασία μεταξύ Ford και Renault

Ford στο Amazon: Μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με ένα… κλικ

Ηλεκτρικά οχήματα: «Κολλάνε» οι πωλήσεις

Σχετικά Άρθρα