Στα 5,5 εκατ. ανήλθε η κίνηση Σεπτεμβρίου (αύξηση 2,8%) στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, υπό τη διαχείριση της Fraport Greece, ενώ στα 31,8 εκατ. ήταν το 9μηνο του 2025.
Ειδικότερα, τον Σεπτέμβριο του 2025 στα αεροδρόμια του δικτύου της Fraport Greece (Ακτιο, Χανιά, Κέρκυρα, Καβάλα, Κεφαλλονιά, Θεσσαλονίκη, Ζάκυνθος, Κώς, Μυτιλήνη, Μύκονος, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος) διακίνησαν επιπλέον 149.000 επιβάτες σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2024.
Η επιβατική κίνηση εσωτερικού διαμορφώθηκε στους 839.000 επιβάτες με επιπλέον 8.600 ταξιδιώτες και άνοδο κατά 1% σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2024 (μερίδιο κίνησης: 15%), ενώ η διεθνής επιβατική κίνηση διαμορφώθηκε στους 4,63 εκατ. επιβάτες με αύξηση κατά 3,1% σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2024 και μερίδιο κίνησης στο 85%.
Οι παράγοντες που επηρέασαν τα αποτελέσματα του Σεπτέμβρη
Όσον αφορά στους κύριους παράγοντες που επηρέασαν τα αποτελέσματα του Σεπτεμβρίου ήταν οι εξής δυο:
- Η απόδοση του Αεροδρομίου Σαντορίνης: Το αεροδρόμιο Σαντορίνης συνεχίζει να επηρεάζει σημαντικά τη συνολική απόδοση του δικτύου της Fraport Greece, καταγράφοντας περίπου 65.000 λιγότερους επιβάτες τον Σεπτέμβριο σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους (-15,2%). Παρά τη σταθερή βελτίωση των προηγούμενων μηνών, το χάσμα διευρύνθηκε εκ νέου τον Σεπτέμβριο (Απρ.: -27,8% | Μάιος: -21,4% | Ιούνιος: -17,2% | Ιούλιος: -11,6% | Αύγουστος: -9,4%), αφού οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες μείωσαν τις πτήσεις τους.
Ενδεικτικά, η Volotea, λόγω της μείωσης των πτήσεων σε όλη την Ελλάδα είχε απώλεια περίπου 46.000 επιβατών (-76,8%). Ανά αγορά, τόσο η εγχώρια όσο και η διεθνής κίνηση επηρεάστηκαν σε παρόμοιο βαθμό: Ελλάδα -15,9% / -27.000 επιβάτες, Ηνωμένο Βασίλειο -23,7% / -18.000 επιβάτες.
Στις θετικές εξελίξεις για το αεροδρόμιο της Σαντορίνης, παρά την ύφεση, η κίνηση από το Ισραήλ και την Τουρκία παρουσίασε αξιοσημείωτη αύξηση, αντισταθμίζοντας εν μέρει τη συνολική μείωση.
- Η κίνηση από το Ισραήλ: Παρά την κρίση στις αρχές του καλοκαιριού, η κίνηση από το Ισραήλ παρέμεινε ανεπηρέαστη και συνέχισε την ανοδική της πορεία τον Σεπτέμβριο, καταγράφοντας αύξηση 40,1% (+39.000 επιβάτες). Η αύξηση οφείλεται κυρίως στις ισραηλινές αεροπορικές εταιρείες (Arkia, EL AL, Israir και Blue Bird). Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Σεπτέμβριο επανεκκίνησαν ορισμένες πτήσεις της Aegean και της Wizz Air, για πρώτη φορά μετά την κρίση.
Την ίδια στιγμή, η επέκταση της θερινής περιόδου στο μήνα Σεπτέμβριο ήταν εμφανής σε όλα τα αεροδρόμια, εκτός από τα αεροδρόμια Σαντορίνης και της Μυκόνου, κυρίως λόγω της επέκτασης των πτήσεων χαμηλού κόστους από τον όμιλο Ryanair (+9,8% / +85.000 επιβάτες).