Ο διευθύνων σύμβουλος της Airbus, Guillaume Faury, παραδέχθηκε ότι η ευρωπαϊκή εταιρεία πιθανότατα θα έρθει δεύτερη πίσω από τη Boeing στην ετήσια «μάχη» των παραγγελιών αεροσκαφών για το 2025 για πρώτη φορά μετά από έξι χρόνια. Όπως είπε, μέρος του αμερικανικού προβαδίσματος οφείλεται και στις εμπορικές διευθετήσεις των ΗΠΑ με τρίτες χώρες.
Ο Faury υπογράμμισε ότι η Airbus εξακολουθεί να προηγείται τόσο στις παραδόσεις όσο και στο συνολικό υπόλοιπο παραγγελιών. Όμως η Boeing εμφανίζει εκρηκτική ζήτηση για το 787, καταγράφοντας 908 καθαρές παραγγελίες από τον Ιανουάριο έως τον Νοέμβριο, έναντι 700 της Airbus.
Αναλυτές εξηγούν ότι πολλές αεροπορικές εταιρείες φέτος είτε τοποθέτησαν νέες παραγγελίες στη Boeing είτε επίσπευσαν ανακοινώσεις τους, ώστε να εξομαλυνθούν οι σχέσεις με τις ΗΠΑ, ειδικά στην Ασία. Η Ουάσινγκτον είχε εντάξει τις παραγγελίες αεροσκαφών στο πλαίσιο διευθέτησης εμπορικών διαφορών.
Αμερικανοί αξιωματούχοι πάντως επιμένουν ότι η δυναμική του 787 οφείλεται κυρίως στην αγορά και όχι στη γεωπολιτική. Την ίδια στιγμή, η Airbus διατηρεί ισχυρό προβάδισμα στα μικρότερα μοντέλα, όπως το A321.
Η Airbus ξεκαθάρισε ότι δεν αναμένει άμεση νέα mega-παραγγελία από την Κίνα. Ωστόσο, εξασφάλισε το «πράσινο φως» για την παράδοση 120 αεροσκαφών που είχαν ήδη συμφωνηθεί τα προηγούμενα χρόνια.
Κυκλοφορεί η πληροφορία ότι το Πεκίνο εξετάζει πακέτο έως 500 αεροσκάφη για καθεμία από τις δύο εταιρείες. Δεδομένων των τεταμένων σχέσεων Κίνας – ΗΠΑ και Κίνας – Ευρώπης, δυτικοί αναλυτές εκτιμούν ότι το Πεκίνο θα επιδιώξει ισορροπία στις εισαγωγές αεροσκαφών.
Ο Faury επιβεβαίωσε ότι η εκτεταμένη ανάκληση λογισμικού για την οικογένεια A320 ολοκληρώθηκε. Αντί για 6.000 αεροσκάφη, τελικά χρειάστηκε να γίνουν διορθώσεις σε περίπου 4.000, και όλα έχουν πλέον αναβαθμιστεί.
Περισσότερες ειδήσεις
Τρικυμία για την Airbus — Η Boeing «βλέπει φως» μετά από μια εφιαλτική πενταετία
Νέο τεχνικό πρόβλημα στα A320 φέρνει… αναταράξεις στην Airbus
Η μεγάλη επιστροφή της Boeing — Παραδόσεις-ρεκόρ και αύξηση παραγωγής 737 Max