Μια στρατηγική συμμαχία που επαναπροσδιορίζει το παγκόσμιο τοπίο της πολλαπλής κινητικότητας ανακοινώθηκε επίσημα: η Lyft ολοκλήρωσε την εξαγορά της ευρωπαϊκής πλατφόρμας FREENOW, δημιουργώντας έναν νέο κολοσσό στον τομέα των έξυπνων μετακινήσεων. Η εξέλιξη αυτή φέρνει σημαντικές αλλαγές για επιβάτες, οδηγούς και συνεργαζόμενες επιχειρήσεις και ανοίγει νέους δρόμους για καινοτομία, βιωσιμότητα και διεθνή επέκταση.
Νέες δυνατότητες για επιβάτες σε Ευρώπη και Αμερική
Η εξαγορά συνοδεύεται από μία σειρά από βελτιώσεις στην εμπειρία χρήστη, ενώ ανοίγει τον δρόμο για διασυνδεσιμότητα των δύο εφαρμογών. Πιο συγκεκριμένα:
- Έκπτωση έως 50% στην πρώτη διαδρομή: Όλοι οι επιλέξιμοι χρήστες της Lyft και της FREENOW αποκτούν πρόσβαση σε έκπτωση καλωσορίσματος για την πρώτη τους διαδρομή με την αντίστοιχη εφαρμογή, μέχρι το τέλος του 2025.
- Αυτόματη προτροπή αλλαγής εφαρμογής: Οι χρήστες της FREENOW στις ΗΠΑ και τον Καναδά θα παρακινούνται να κατεβάσουν την εφαρμογή Lyft. Αντίστοιχα, οι χρήστες της Lyft στην Ευρώπη θα οδηγούνται στη FREENOW.
- Σύντομα και στις δύο εφαρμογές: Προβλέπεται σταδιακή διαλειτουργικότητα, δίνοντας στους χρήστες τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν οποιαδήποτε από τις δύο πλατφόρμες.
- Προνόμια για κατόχους καρτών Chase: Οι επιλέξιμοι κάτοχοι θα κερδίζουν ανταμοιβές για διαδρομές με FREENOW στην Ευρώπη.
- Καλύτερη εμπειρία: Οι Ευρωπαίοι χρήστες αναμένεται να δουν ακριβέστερες τιμές, ταχύτερες υπηρεσίες και περισσότερες επιλογές μετακίνησης μέσα στους επόμενους μήνες.
Ενίσχυση ευκαιριών για οδηγούς στις δύο πλευρές του Ατλαντικού
Η στρατηγική αυτή σύμπραξη δημιουργεί πολλαπλά οφέλη για τους οδηγούς, τόσο στην Ευρώπη όσο και στη Βόρεια Αμερική:
- Περισσότερες διαδρομές: Με αύξηση της ροής επιβατών, οι οδηγοί θα επωφεληθούν από αυξημένη ζήτηση.
- Ενίσχυση του ευρωπαϊκού ταξί: Η Lyft διατηρεί σαφή δέσμευση στον κλάδο του ταξί στην Ευρώπη, αξιοποιώντας το δίκτυο άνω των 150.000 συνεργαζόμενων οδηγών της FREENOW και τις μακροχρόνιες σχέσεις με ρυθμιστικές αρχές και στόλους.
- Υψηλή προτίμηση οδηγών στις ΗΠΑ: Η Lyft είναι η νούμερο ένα επιλογή για τους Αμερικανούς οδηγούς, με διαφορά 29 ποσοστιαίων μονάδων από τον κύριο ανταγωνιστή της, σύμφωνα με στοιχεία του Q2 2025.
Η συγχώνευση δημιουργεί ένα ισχυρό οικοσύστημα διεθνούς κινητικότητας, υπό την καθοδήγηση των δύο ομάδων:
- Συνδυασμός τεχνολογιών και υποδομών: Οι ομάδες της Lyft και της FREENOW θα ενοποιήσουν τις υποδομές τους για την παροχή νέων, βελτιωμένων λειτουργιών για επιβάτες και οδηγούς παγκοσμίως.
- Διατήρηση τοπικής αυτονομίας: Οι γενικοί διευθυντές της FREENOW θα συνεχίσουν να ηγούνται των αγορών σε Ιρλανδία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Ελλάδα, Ισπανία, Ιταλία, Πολωνία, Γαλλία και Αυστρία.
- Διατήρηση ταυτότητας της FREENOW: Όπως δήλωσε ο CEO της FREENOW, Thomas Zimmermann, στόχος είναι να ενισχυθεί η μοναδική τοπική ταυτότητα της εταιρείας με την υποστήριξη της Lyft.
- Ηγεσία και ενσωμάτωση: Ο CEO της FREENOW και η ηγετική του ομάδα θα αναφέρονται στον Jeremy Bird, EVP of Driver Experience της Lyft, ο οποίος υπογράμμισε πως η στρατηγική ενσωμάτωσης βασίζεται στον σεβασμό της επιτυχημένης κουλτούρας της FREENOW και της δυναμικής της κάθε τοπικής αγοράς.
Παγκόσμια επέκταση και βιώσιμη ανάπτυξη
Η ενοποίηση Lyft-FREENOW συνοδεύεται από διεθνή ανάπτυξη και νέα έργα αστικής κινητικότητας:
- Η Lyft πλέον δραστηριοποιείται σε 11 χώρες και σχεδόν 1.000 πόλεις, παρέχοντας υπηρεσίες rideshare και ταξί.
- Το πρόγραμμα Lyft Urban Solutions υποστηρίζει κοινοτικά σχήματα bikeshare σε 16 χώρες και πάνω από 86 πόλεις.
- Από τον Απρίλιο 2025:
- Η Lyft ξεκίνησε rideshare υπηρεσίες στο Πουέρτο Ρίκο και επεκτάθηκε στον Καναδά, με νέες πόλεις στο Κεμπέκ.
- Επεκτάθηκε και στις υπηρεσίες bikeshare σε Μαϊάμι (ΗΠΑ), Μπιλμπάο και Ρίβας (Ισπανία).
- Η FREENOW πρόσθεσε 30 νέες πόλεις στο χαρτοφυλάκιό της, φτάνοντας πλέον σε 180 πόλεις σε 9 ευρωπαϊκές χώρες.
Με την εξαγορά αυτή, η Lyft διπλασιάζει τη δυνητική της αγορά, φτάνοντας σε πάνω από 300 δισεκατομμύρια ετήσιες προσωπικές διαδρομές, σύμφωνα με ανακοίνωσή της. Ο CEO της Lyft, David Risher, τόνισε ότι αυτή η συνεργασία δεν αφορά απλώς την επέκταση μιας εταιρείας, αλλά «την εξυπηρέτηση και τη σύνδεση ανθρώπων σε όλο τον κόσμο».