MENU

Η FREENOW «στα χέρια» της Lyft – Νέο, ισχυρό οικοσύστημα διεθνούς κινητικότητας

Πώς επηρεάζονται οδηγοί, επιβάτες και το μέλλον της αστικής κινητικότητας σε Ευρώπη και ΗΠΑ

Μια στρατηγική συμμαχία που επαναπροσδιορίζει το παγκόσμιο τοπίο της πολλαπλής κινητικότητας ανακοινώθηκε επίσημα: η Lyft ολοκλήρωσε την εξαγορά της ευρωπαϊκής πλατφόρμας FREENOW, δημιουργώντας έναν νέο κολοσσό στον τομέα των έξυπνων μετακινήσεων. Η εξέλιξη αυτή φέρνει σημαντικές αλλαγές για επιβάτες, οδηγούς και συνεργαζόμενες επιχειρήσεις και ανοίγει νέους δρόμους για καινοτομία, βιωσιμότητα και διεθνή επέκταση.

Νέες δυνατότητες για επιβάτες σε Ευρώπη και Αμερική

Η εξαγορά συνοδεύεται από μία σειρά από βελτιώσεις στην εμπειρία χρήστη, ενώ ανοίγει τον δρόμο για διασυνδεσιμότητα των δύο εφαρμογών. Πιο συγκεκριμένα:

  • Έκπτωση έως 50% στην πρώτη διαδρομή: Όλοι οι επιλέξιμοι χρήστες της Lyft και της FREENOW αποκτούν πρόσβαση σε έκπτωση καλωσορίσματος για την πρώτη τους διαδρομή με την αντίστοιχη εφαρμογή, μέχρι το τέλος του 2025.
  • Αυτόματη προτροπή αλλαγής εφαρμογής: Οι χρήστες της FREENOW στις ΗΠΑ και τον Καναδά θα παρακινούνται να κατεβάσουν την εφαρμογή Lyft. Αντίστοιχα, οι χρήστες της Lyft στην Ευρώπη θα οδηγούνται στη FREENOW.
  • Σύντομα και στις δύο εφαρμογές: Προβλέπεται σταδιακή διαλειτουργικότητα, δίνοντας στους χρήστες τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν οποιαδήποτε από τις δύο πλατφόρμες.
  • Προνόμια για κατόχους καρτών Chase: Οι επιλέξιμοι κάτοχοι θα κερδίζουν ανταμοιβές για διαδρομές με FREENOW στην Ευρώπη.
  • Καλύτερη εμπειρία: Οι Ευρωπαίοι χρήστες αναμένεται να δουν ακριβέστερες τιμές, ταχύτερες υπηρεσίες και περισσότερες επιλογές μετακίνησης μέσα στους επόμενους μήνες.

Ενίσχυση ευκαιριών για οδηγούς στις δύο πλευρές του Ατλαντικού

Η στρατηγική αυτή σύμπραξη δημιουργεί πολλαπλά οφέλη για τους οδηγούς, τόσο στην Ευρώπη όσο και στη Βόρεια Αμερική:

  • Περισσότερες διαδρομές: Με αύξηση της ροής επιβατών, οι οδηγοί θα επωφεληθούν από αυξημένη ζήτηση.
  • Ενίσχυση του ευρωπαϊκού ταξί: Η Lyft διατηρεί σαφή δέσμευση στον κλάδο του ταξί στην Ευρώπη, αξιοποιώντας το δίκτυο άνω των 150.000 συνεργαζόμενων οδηγών της FREENOW και τις μακροχρόνιες σχέσεις με ρυθμιστικές αρχές και στόλους.
  • Υψηλή προτίμηση οδηγών στις ΗΠΑ: Η Lyft είναι η νούμερο ένα επιλογή για τους Αμερικανούς οδηγούς, με διαφορά 29 ποσοστιαίων μονάδων από τον κύριο ανταγωνιστή της, σύμφωνα με στοιχεία του Q2 2025.

Η συγχώνευση δημιουργεί ένα ισχυρό οικοσύστημα διεθνούς κινητικότητας, υπό την καθοδήγηση των δύο ομάδων:

  • Συνδυασμός τεχνολογιών και υποδομών: Οι ομάδες της Lyft και της FREENOW θα ενοποιήσουν τις υποδομές τους για την παροχή νέων, βελτιωμένων λειτουργιών για επιβάτες και οδηγούς παγκοσμίως.
  • Διατήρηση τοπικής αυτονομίας: Οι γενικοί διευθυντές της FREENOW θα συνεχίσουν να ηγούνται των αγορών σε Ιρλανδία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Ελλάδα, Ισπανία, Ιταλία, Πολωνία, Γαλλία και Αυστρία.
  • Διατήρηση ταυτότητας της FREENOW: Όπως δήλωσε ο CEO της FREENOW, Thomas Zimmermann, στόχος είναι να ενισχυθεί η μοναδική τοπική ταυτότητα της εταιρείας με την υποστήριξη της Lyft.
  • Ηγεσία και ενσωμάτωση: Ο CEO της FREENOW και η ηγετική του ομάδα θα αναφέρονται στον Jeremy Bird, EVP of Driver Experience της Lyft, ο οποίος υπογράμμισε πως η στρατηγική ενσωμάτωσης βασίζεται στον σεβασμό της επιτυχημένης κουλτούρας της FREENOW και της δυναμικής της κάθε τοπικής αγοράς.

Παγκόσμια επέκταση και βιώσιμη ανάπτυξη

Η ενοποίηση Lyft-FREENOW συνοδεύεται από διεθνή ανάπτυξη και νέα έργα αστικής κινητικότητας:

  • Η Lyft πλέον δραστηριοποιείται σε 11 χώρες και σχεδόν 1.000 πόλεις, παρέχοντας υπηρεσίες rideshare και ταξί.
  • Το πρόγραμμα Lyft Urban Solutions υποστηρίζει κοινοτικά σχήματα bikeshare σε 16 χώρες και πάνω από 86 πόλεις.
  • Από τον Απρίλιο 2025:
    • Η Lyft ξεκίνησε rideshare υπηρεσίες στο Πουέρτο Ρίκο και επεκτάθηκε στον Καναδά, με νέες πόλεις στο Κεμπέκ.
    • Επεκτάθηκε και στις υπηρεσίες bikeshare σε Μαϊάμι (ΗΠΑ), Μπιλμπάο και Ρίβας (Ισπανία).
    • Η FREENOW πρόσθεσε 30 νέες πόλεις στο χαρτοφυλάκιό της, φτάνοντας πλέον σε 180 πόλεις σε 9 ευρωπαϊκές χώρες.

Με την εξαγορά αυτή, η Lyft διπλασιάζει τη δυνητική της αγορά, φτάνοντας σε πάνω από 300 δισεκατομμύρια ετήσιες προσωπικές διαδρομές, σύμφωνα με ανακοίνωσή της. Ο CEO της Lyft, David Risher, τόνισε ότι αυτή η συνεργασία δεν αφορά απλώς την επέκταση μιας εταιρείας, αλλά «την εξυπηρέτηση και τη σύνδεση ανθρώπων σε όλο τον κόσμο».

Σχετικά Άρθρα