Αύξηση 5,9% σημειώθηκε στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, με την ανοδική τάση που επικράτησε στη Γερμανία να αντισταθμίζει την πτώση που παρατηρήθηκε σε Βρετανία, Γαλλία και Ιταλία.
Οι εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen, όπως μεταδίδει το Reuters, μελετούν νέες κυκλοφορίες για να… απαντήσουν στους Κινέζους ανταγωνιστές στην αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Ευρώπης και να συμμορφωθούν με κερδοφόρο τρόπο με τους κανονισμούς που ενθαρρύνουν την υιοθέτηση των οχημάτων.
Υπενθυμίζεται, ότι ο CEO της ACEA, Ola Kallenius, έστειλε χθες (27/8) επιστολή προς την Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κα. Ursula von der Leyen, στην οποία αναφέρεται ότι οι στόχοι της ΕΕ για μείωση των εκπομπών CO2 από τα οχήματα, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης κατά 100% για τα αυτοκίνητα έως το 2035, δεν είναι πλέον εφικτοί.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν καταγράψει ζημίες πολλών δισ. και έχουν εκδώσει προειδοποιήσεις για τα κέρδη, με αρκετές να επικαλούνται επίσης τον αντίκτυπο των δασμών εισαγωγής των ΗΠΑ.
Παράλληλα, η αμερικανική Tesla, παρά την αύξηση των συνολικών πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έχασε έδαφος στην παγκόσμια αγορά για έβδομο συνεχόμενο μήνα και υστέρησε σε σχέση με τον βασικό ανταγωνιστή της, την BYD, η οποία συμπεριλήφθηκε στα μηνιαία στοιχεία πωλήσεων για πρώτη φορά.
Μιλώντας με αριθμούς
Οι πωλήσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τη Βρετανία και την Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελεύθερων Συναλλαγών (European Free Trade Association) αυξήθηκαν σε 1,09 εκατ. αυτοκίνητα τον Ιούλιο, σύμφωνα με στοιχεία της ACEA.
Όσον αφορά τις Volkswagen και Renault, οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν κατά 11,6% και 8,8% αντίστοιχα σε ετήσια βάση, με τη Stellantis να βλέπει μείωση 1,1%.
Οι συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 7,4%. Οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών, υβριδικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 39,1%, 56,9% και 14,3% αντίστοιχα, αντιπροσωπεύοντας συνολικά το 59,8% των ταξινομήσεων της Ένωσης, από 51,1% τον Ιούλιο του 2024.
Οι συνολικές πωλήσεις στη Γερμανία αυξήθηκαν κατά 11,1% και μειώθηκαν κατά 5% στο Ηνωμένο Βασίλειο, 7,7% στη Γαλλία και 5,1% στην Ιταλία. Η Ισπανία, η Πολωνία και η Αυστρία κατέγραψαν αυξήσεις 17,1%, 16,5% και 31,6% αντίστοιχα.
Οι πωλήσεις τέλος, της Tesla μειώθηκαν κατά 40,2%, μειώνοντας το μερίδιο αγοράς της στο 0,8% από 1,4% πριν από ένα χρόνο. Απεναντίας, οι πωλήσεις της BYD αυξήθηκαν κατά 225,3%, καταλαμβάνοντας το 1,2% της αγοράς.