MENU

Live η κυκλοφορία των τρένων μέσω της πλατφόρμας railway.gov.gr – Υπεγράφη η σύμβαση για τη δημιουργία της

Επιβάτες, αλλά και επιχειρήσεις που μεταφέρουν εμπορεύματα θα μπορούν σε πραγματικό χρόνο να βλέπουν την κυκλοφορία στο σιδηρόδρομο και να ενημερώνονται για τα δρομολόγια και τις καθυστερήσεις

Σε τροχιά υλοποίησης βάζει ο ΟΣΕ την νέα πλατφόρμα παρακολούθησης του σιδηροδρόμου, η οποία προβλέπεται από το σχέδιο νόμου, του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο ψηφίστηκε χθες (17/7) στη Βουλή.

Ο Οργανισμός υπέγραψε τις προηγούμενες μέρες τη σύμβαση προϋπολογισμού 30.000 ευρώ για την ανάπτυξη της πλατφόρμας railway.gov.gr, η οποία θα παρέχει ζωντανή απεικόνιση της κυκλοφορίας των τρένων και ενημέρωση επιβατών και επιχειρήσεων σε πραγματικό χρόνο.

Όπως επισημαίνεται στη σύμβαση, στο πλαίσιο της αναβάθμισης και του εκσυγχρονισμού των παρεχόμενων υπηρεσιών και την αναβάθμιση γενικότερα του σιδηροδρομικού δικτύου, θεωρείται απαραίτητη η ανάπτυξη και προμήθεια μιας ολοκληρωμένης, δημόσιας και διαλειτουργικής πλατφόρμας σιδηροδρομικών δεδομένων με στόχο μεταξύ άλλων την καλύτερη ενημέρωση των δρομολογίων στους Σταθμούς του ΟΣΕ, καθώς και των καθυστερήσεων σε πραγματικό χρόνο.

Επιπλέον εκτιμάται ότι η πλατφόρμα θα συμβάλει στη διευκόλυνση της κίνησης και της ενημέρωσης τόσο των επιβατών και των επιχειρήσεων, όσο και του προσωπικού του ΟΣΕ, βελτιώνοντας, όπως επισημαίνεται, την εξωτερική εικόνα του Οργανισμού και γενικότερα των σιδηροδρομικών μεταφορών. Πρακτικά θα δημιουργηθεί μία ψηφιακή πλατφόρμα (railway.gov.gr), η οποία, σύμφωνα με τον ΟΣΕ, θα εντάσσεται στο πλαίσιο ενίσχυσης της διαφάνειας, της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μεταφορών και της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού.

Πιο συγκεκριμένα, η εν λόγω υπηρεσία θα αποτελείται από τα εξής:

  • Την υλοποίηση της πλατφόρμας railway.gov.gr, η οποία θα περιλαμβάνει την ενσωμάτωση του δικτύου, την ανάπτυξη βάσης δεδομένων γεωχωρικών πληροφοριών (GIS) για το πανελλαδικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
  • Την εισαγωγή και διασύνδεση με τα τεχνικά στοιχεία (γραμμές, σταθμοί, σήραγγες, σημεία αλλαγής γραμμής, όρια ταχύτητας κ.ά.) που θα παρασχεθούν από τον ΟΣΕ.
  • Την προσθήκη και διαχείριση δρομολογίων και τη δυνατότητα εισαγωγής, επεξεργασίας και προγραμματισμού δρομολογίων από πιστοποιημένους χρήστες του ΟΣΕ.
  • Την αντιστοίχιση δρομολογίων με γραμμές και τύπους συρμών.
  • Τη διασύνδεση με τα απαραίτητα συστήματα ώστε να παρέχεται η δυνατότητα δορυφορικής σύνδεσης για μετάδοση δεδομένων σε σημεία χωρίς επαρκή κάλυψη του δικτύου κινητής τηλεφωνίας, αλλά και η υποστήριξη δεδομένων από πολλαπλούς παρόχους.
  • Την ανάπτυξη αλγορίθμου επεξεργασίας στίγματος GNSS και υπολογισμού πραγματικής πορείας.
  • Τη δυνατότητα πρόβλεψης καθυστερήσεων και αναγνώρισης απόκλισης από το προγραμματισμένο δρομολόγιο. Το σύστημα αυτό θα έχει διττό ρόλο και θα αφορά τόσο την ενημέρωση των επιβατών όσο και των σιδηροδρομικών φορέων για παρακολούθηση, καθώς θα παρέχει ειδοποιήσεις σε περίπτωση καθυστέρησης, αποκλίσεων ή τεχνικών προβλημάτων με δυνατότητα χειροκίνητης ή αυτοματοποιημένης επέμβασης σε δρομολόγιο (π.χ. ακύρωση ή επαναδρομολόγηση).

Πρόσβαση των επιβατών σε διαδραστικό χάρτη με τα δρομολόγια

Η πλατφόρμα θα περιλαμβάνει διαδραστικό χάρτη προσβάσιμο χωρίς πιστοποίηση από κινητές και σταθερές συσκευές, στον οποίο θα απεικονίζονται τα δρομολόγια σε εξέλιξη, θα εμφανίζονται καθυστερήσεις, στάσεις ή εκτροπές, θα υποστηρίζεται η αναζήτηση ανά γραμμή, δρομολόγιο και σταθμό. Παράλληλα θα υποστηρίζει επεκτασιμότητα για την προσθήκη λειτουργιών, όπως ticketing, πρόβλεψη καθυστερήσεων με τεχνητή νοημοσύνη, ανάλυση συμβάντων, κλπ.

Υπενθυμίζεται ότι με βάση τον νέο νόμο για τον σιδηρόδρομο, η πλατφόρμα θα αποτελεί τμήμα του Ενιαίου Κέντρου Εποπτείας (ΕΚΕ), το οποίο θα τη διαχειρίζεται και θα τη λειτουργεί. Στην πλατφόρμα αυτή περιλαμβάνεται το Μητρώο Σιδηροδρομικών Δεδομένων, το Σύστημα Ακριβούς Γεωεντοπισμού Αμαξοστοιχιών HEPOS, και η Ψηφιακή Εφαρμογή Καταγραφής Εντολών και Παραβάσεων.

Το ΕΚΕ έχει πρόσβαση στα δεδομένα των πινάκων εποπτείας της σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης που βρίσκονται στα Κέντρα Ελέγχου Κυκλοφορίας και απεικονίζουν την κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών, των πινάκων εποπτείας της ηλεκτροκίνησης που απεικονίζουν την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας για την κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών και τη λειτουργία των υποσταθμών του σιδηροδρομικού δικτύου. Επίσης, θα έχει πρόσβαση στα δεδομένα των συστημάτων εποπτικού ελέγχου και απόκτησης δεδομένων «Supervisory Control And Data Acquisition» (SCADA) που ελέγχουν και ρυθμίζουν την ασφαλή κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών εντός των σηράγγων, του συνόλου των κλειστών κυκλωμάτων βιντεοεπιτήρησης που απεικονίζουν σε πραγματικό χρόνο την κατάσταση των σηράγγων, καθώς και τη διέλευση αμαξοστοιχιών από αυτές. Τέλος, θα υπάρχει πρόσβαση στο σύνολο των κλειστών κυκλωμάτων βιντεοεπιτήρησης που παρακολουθούν την κατάσταση των χώρων των αποβαθρών, των τεχνικών δωματίων και άλλων ευαίσθητων εγκαταστάσεων του σιδηροδρομικού δικτύου, καθώς και των συστημάτων βιντεοεπιτήρησης και των πληροφοριών που παρέχονται από το δίκτυο των μη επανδρωμένων αεροχημάτων τα οποία παρακολουθούν ευαίσθητες για τη σιδηροδρομική ασφάλεια περιοχές.

Σχετικά Άρθρα