MENU

Νέος πρόεδρος του Δ.Σ. της «Ελληνικό Μετρό» ο Χρ. Καραδήμας — Σε ποιους άξονες θα εστιάσει

Το νέο στέλεχος αναφέρθηκε στον στρατηγικό σχεδιασμό της επόμενης φάσης των μελλοντικών έργων του Μετρό

Κατά πλειοψηφία εγκρίθηκε σήμερα (21/5) από την αρμόδια κοινοβουλευτική Επιτροπή ο διορισμός του Χρήστου Καραδήμα στη θέση του προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου της «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.», έπειτα από πρόταση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστου Δήμα.

Στην εισήγησή του προς τα μέλη της Επιτροπής, ο κ. Καραδήμας σκιαγράφησε το πλαίσιο της στρατηγικής του για την εταιρεία, εστιάζοντας σε τέσσερις βασικούς άξονες:

  • Αποτελεσματική και διαφανής υλοποίηση των τρεχόντων έργων, όπως:
    • Η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
    • Η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά
  • Προώθηση κρίσιμων νέων δημοπρατήσεων, όπως η επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό της Αθήνας από την Ανθούπολη στο Ίλιον
  • Στρατηγικός σχεδιασμός για τα μελλοντικά έργα Μετρό
  • Εκπροσώπηση της εταιρείας ενώπιον θεσμών και πολιτών, με βάση τις αρχές της χρηστής διοίκησης, διαφάνειας και δημοσίου συμφέροντος

Υπογράμμισε πως «η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ «έχει καλή δυναμική, υπηρετεί την αιχμή του δόρατος των δημοσίων μέσων μεταφοράς που είναι το μετρό και πάνω σ’ αυτό εξαρτώνται όλες οι υπόλοιπες δημόσιες μεταφορές» και «πρόθεσή μου είναι να συμβάλλω στη διατήρηση αυτής της δυναμικής».

Επιπλέον, ο νέος πρόεδρος, ανέφερε ότι «μετά από 25 χρόνια εντατικής επαγγελματικής καριέρας στον ιδιωτικό τομέα, έλαβα μέρος απολύτως συνειδητά στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για τη θέση και με έντονη τη διάθεση της προσφοράς για εργασία προς χάριν του δημοσίου συμφέροντος».

Παράλληλα σημείωσε πως διαθέτει μια «μακρόχρονη εμπειρία στη διαχείριση κρίσιμων υποδομών των μεταφορών, εμπειρία σε θέματα λειτουργικής τους ασφάλεια, τεχνικής συντήρηση καθώς και διοικητικής ευθύνης σε σύνθετα έργα με χαρακτήρα συνεχούς 24ωρης λειτουργίας», σημειώνοντας ότι τα 13 τελευταία συναπτά χρόνια ήταν διευθυντής Λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου της «Ολυμπίας Οδού» ενώ ως νέος είχε εργαστεί και στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ για δύο χρόνια.

Απαντώντας σε ερωτήσεις βουλευτών ο κ. Καραδήμας, επισήμανε ότι η θέση του προέδρου της εταιρίας, όπως αυτή προκηρύχθηκε είναι μη εκτελεστική. Στην ερώτηση εάν είναι εγγεγραμμένος ή έχει εργαστεί σε κάποιο κόμμα απάντησε αρνητικά. Επισήμανε ότι αυτό που του κίνησε την επιθυμία για τη θέση αυτή «ήταν η διεξαγωγή διαγωνισμού από το ΑΣΕΠ», σημειώνοντας πως η άποψή του είναι ότι «αυτές οι υψηλές θέσεις, θα πρέπει να καταστούν ελκυστικές ώστε στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ να έρχονται άνθρωποι ικανοί, δυνατοί και με διάθεση να προσφέρουν. Από αυτή την σκέψη, εγώ εκκινώ».

Στο ερώτημα “εάν θα πρέπει να παραμείνουν δημόσιες οι μεταφορές ή να είναι ιδιωτικές”, ο κ. Καραδήμας εξέφρασε την προσωπική του άποψη λέγοντας «δεν δαιμονοποιώ ούτε το ένα ούτε το άλλο. Το ζητούμενο είναι ένα: Να γίνεται η δουλειά, που είναι οι συμβατικές υποχρεώσεις, γιατί και το Δημόσιο έχει συμβατικές υποχρεώσεις όπως και ο ιδιωτικός τομέας έχει συμβατικές υποχρεώσεις. Τα έργα υποδομής και πολύ περισσότερο η λειτουργία τους είναι κάτι το πολύ απαιτητικό. Άρα το ζητούμενο είναι να ζητείται και από τις δύο πλευρές όποιου χαρακτήρα και εάν είναι (εν. δημόσιο ή ιδιώτες) να κάνει καλά την δουλεία του».

Ο νέος πρόεδρος της εταιρίας συμφώνησε με όλους τους βουλευτές ότι «το μετρό ως φορέας συνεχούς λειτουργίας θα πρέπει να έχει ως πρώτο μέλημά του την ασφάλεια και την συντήρησή του» και διαβεβαίωσε ότι «από τη θέση που μου αναλογεί θεσμικά και με τις δυνατότητες που θα μου παρασχεθούν η πρόθεσή μου είναι να επικεντρωθεί σε αυτά».

Χρ. Δήμας: «Δεν γνώριζα προσωπικά τον κ. Καραδήμα» – Έχει σημαντική εμπειρία στον τομέα

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας ανέφερε ότι «στο πρόσωπο του κ. Καραδήμα, εγώ προσωπικά βλέπω έναν όχι μόνο σεμνό και ταπεινό άνθρωπο, αλλά έναν άνθρωπο με σημαντική εμπειρία στον τομέα ενδιαφέροντος» και εκτίμησε ότι θα βοηθήσει πάρα πολύ τη λειτουργία της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ». Επισήμανε ότι η απόφασή του να κάνει μια τέτοια αλλαγή επαγγελματικής καριέρας, δηλαδή ότι παραιτήθηκε από τη θέση που είχε στον ιδιωτικό τομέα για να αφοσιωθεί στην θέση του προέδρου «είναι πάρα πολύ ενδεικτικό γι’ αυτό που θέλει να προσφέρει».

 Ο υπουργός, σημείωσε ότι «δεν γνώριζα τον κ. Καραδήμα όπως και τους άλλους δύο υποψήφιους που πρώτευσαν στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και όλοι τους είχαν εξαιρετικά προσόντα». Απαντώντας στις αναφορές βουλευτού ότι “υπήρξε λάθος στην χάραξη της κατασκευής της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, στην Κατεχάκη” ο κ. Δήμας είπε ότι «δεν υπήρξε κανένα λάθος στην χάραξη. Ακολουθήθηκε μια διαφορετική μεθοδολογίας διαδικασία που δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα. Τα έργα προχωράνε κανονικά».

Νωρίτερα το energodromio.gr έγραφε:

Νέες τοποθετήσεις σε κρίσιμες θέσεις που επηρεάζουν άμεσα τις υποδομές και τις μεταφορές της χώρας ανακοίνωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, προτείνοντας δύο πρόσωπα με μακρά εμπειρία και υψηλή τεχνογνωσία.

Ο κ. Δήμας εισηγήθηκε προς τις αρμόδιες Επιτροπές της Βουλής:

  • Τον διορισμό του Χρήστου Καραδήμα στη θέση του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου της «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.»
  • Την τοποθέτηση του Αλέξανδρου Καρύδη ως Υποδιοικητή Διαχείρισης Αερολιμένων και Υδατοδρομίων στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ)

Οι εισηγήσεις κατατέθηκαν αντίστοιχα στην Επιτροπή Δημοσίων Επιχειρήσεων, Τραπεζών, Οργανισμών Κοινής Ωφελείας και Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης και στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.

Ο Υπουργός υπογράμμισε πως οι δύο επιλογές προέκυψαν μέσα από μια ανοιχτή, διαφανή και αξιοκρατική διαδικασία, η οποία διασφαλίζει αμεροληψία και τεκμηριωμένη επιλογή.

Βιογραφικά νέων στελεχών

Χρήστος Καραδήμας – Πρόεδρος Δ.Σ. της «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.»

Ο Χρήστος Καραδήμας φέρει εκτενή εμπειρία στον τομέα των υποδομών και των μεταφορών. Έχει διατελέσει:

  • Πρόεδρος του Δ.Σ. της «Γέφυρα Λειτουργία Α.Ε.»
  • Γενικός Διευθυντής Λειτουργίας στην Ολυμπία Οδό Α.Ε.
  • Συγκοινωνιολόγος μηχανικός σε φορείς όπως η Αττικό Μετρό

Είναι απόφοιτος Πολιτικός Μηχανικός του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου με εξειδίκευση στη Συγκοινωνιολογία και κάτοχος μεταπτυχιακού MSc στη Διαχείριση Έργων Μηχανικού από το Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ.

Αλέξανδρος Καρύδης – Υποδιοικητής Διαχείρισης Αερολιμένων και Υδατοδρομίων, ΥΠΑ

Ο Αλέξανδρος Καρύδης είναι αεροναυπηγός με 25ετή διεθνή εμπειρία στον κλάδο των αερομεταφορών, ειδικευμένος σε:

  • Διαπραγματεύσεις
  • Επιχειρησιακό σχεδιασμό
  • Διαχείριση και ανάπτυξη πολυεθνικών επιχειρήσεων

Κατέχει πτυχίο Αεροναυπηγού Μηχανικού από το Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ και MSc στη Διοίκηση Αεροπορικών Εταιρειών και Αεροδρομίων από το Πανεπιστήμιο του Κράνφιλντ (Ηνωμένο Βασίλειο).

Οι νέες τοποθετήσεις έρχονται σε μια περίοδο που η ανάπτυξη των υποδομών μεταφορών και η ενίσχυση των δικτύων ενέργειας και κινητικότητας βρίσκονται στο επίκεντρο του δημόσιου διαλόγου. Η παρουσία έμπειρων στελεχών σε καίριες διοικητικές θέσεις ενισχύει τη θεσμική λειτουργία των οργανισμών και ανοίγει δρόμους για την υλοποίηση μεγάλων έργων υποδομής και αναβάθμισης των αεροπορικών και αστικών μετακινήσεων.

Σχετικά Άρθρα