MENU

Nissan: O… άσος στο μανίκι του Ivan Espinosa για επιστροφή της αυτοκινητοβιομηχανίας σε στέρεες βάσεις

«Η προσγείωσή μας δεν ήταν καλή το 2024, και έτσι… χρειάζεται μια μεταμόρφωση» τόνισε ο νέος CEO της εταιρείας

Για τον βασικό στόχο της Nissan, που δεν είναι άλλος από την επιστροφή σε στέρεες βάσεις και στις σημαντικές προσπάθειες, οι οποίες καταβάλλονται προς αυτή την κατεύθυνση, μίλησε χθες (4/6) ο CEO της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, Ivan Espinosa.

«Είμαστε πεπεισμένοι ότι το σχέδιο είναι αρκετό και ισχυρό», τόνισε ο Espinosa, ο οποίος ανέλαβε την ηγεσία της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας μόλις τον Απρίλιο και βρίσκεται αντιμέτωπος με μια δύσκολη μάχη για να αντιστρέψει την αρνητική πορεία της Nissan.

Η εταιρεία παλεύει με τη μείωση των πωλήσεων, τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα και τον έντονο παγκόσμιο ανταγωνισμό, ιδίως από τους Κινέζους ανταγωνιστές, ενώ οι προκλήσεις αυτές έχουν τώρα διογκωθεί λόγω των σαρωτικών παγκοσμίων δασμών 50% του Αμερικανού προέδρου, Donald Trump, στον χάλυβα και το αλουμίνιο, οι οποίοι συνωστίζονται με άλλους «αμοιβαίους» δασμούς σε μεμονωμένες χώρες, που ωστόσο μειώνονται για λίγο καιρό, στο πλαίσιο μιας αναστολής που θα λήξει τον Ιούλιο.

Τον περασμένο μήνα, ο CEO της Nissan αποκάλυψε τα σχέδια της εταιρείας να περικόψει 11.000 θέσεις εργασίας και να κλείσει επτά εργοστάσια, εν μέσω προσδοκιών για μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 3% κατά το τρέχον οικονομικό έτος.

Στα τέλη του περασμένου έτους, η εταιρεία φλέρταρε φευγαλέα με μια πιθανή σύνδεση με την ιαπωνική ομότιμη Honda, που θα μπορούσε να δημιουργήσει την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο με βάση τις πωλήσεις. Ωστόσο οι διαπραγματεύσεις διακόπηκαν τον Φεβρουάριο.

«Η προσγείωσή μας δεν ήταν καλή το 2024, και έτσι… χρειάζεται μια μεταμόρφωση. Αλλά αυτό είναι ένα… θεμελιώδες πρόβλημα που διορθώνουμε. Αν κάνετε ένα βήμα πίσω, πριν από οκτώ με δέκα χρόνια, η εταιρεία είχε πολύ υψηλούς στόχους ανάπτυξης», τόνισε.

Η διοίκηση της Nissan είχε στο παρελθόν στοχεύσει σε ετήσιες πωλήσεις 8 εκατ. αυτοκινήτων ετησίως και, ως εκ τούτου, η εταιρεία επένδυσε σε μεγάλο βαθμό στην παραγωγική ικανότητα, το ανθρώπινο δυναμικό και τις κεφαλαιουχικές δαπάνες.

Η εταιρεία ωστόσο, εν τέλει έφτασε στο αποκορύφωμά της με ετήσιες πωλήσεις 5,6 εκατ. το 2016 και τώρα η Nissan τρέχει με πωλήσεις 3,3 έως 3,4 εκατ. αυτοκινήτων ετησίως, σύμφωνα με δηλώσεις του Espinosa.

«Αναδιαμορφώνουμε το μέγεθος της εταιρείας και γι’ αυτό έχουμε επιταχύνει τις προσπάθειές μας για το κόστος, τόσο το σταθερό, όσο και το βιώσιμο… και είμαστε αφοσιωμένοι σε αυτό», επισήμανε.

Οι μετοχές της Nissan, που είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο Tokyo, σημειώνουν πτώση 24% από την αρχή του έτους.

Σχετικά Άρθρα