MENU

Nissan: Πρόκληση η αναδιάρθρωση πωλήσεων της αυτοκινητοβιομηχανίας – Ποιοι είναι οι μεγάλοι ανταγωνιστές

Μεγάλο αγώνα έχει μπροστά του ο νέος CEO της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, Ivan Espinosa, ώστε να επαναφέρει την προβληματική εικόνα της εταιρείας

Νέα σελίδα ανοίγεται για τη Nissan, καθώς ο νέος CEO, Ivan Espinosa, αντιμετωπίζει την πρόκληση να επαναφέρει την εικόνα της προβληματικής ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, χωρίς καμία εγγύηση ότι μπορεί να αντιστρέψει την πτώση των πωλήσεων.

Με την έλλειψη νέων μοντέλων, νέους δασμούς στη μεγαλύτερη αγορά της και έντονο ανταγωνισμό από εγχώριους και κινέζους ανταγωνιστές, η Nissan θα δυσκολευτεί να ενισχύσει τις πωλήσεις, οι οποίες έχουν μειωθεί κατά 42% από το οικονομικό έτος 2017.

Η Espinosa αποκάλυψε την Τρίτη (13/5) τα σχέδιά του για περικοπή 11.000 επιπλέον θέσεων εργασίας και το κλείσιμο επτά εργοστασίων και σημείωσε ότι ο όγκος πωλήσεων αναμένεται να μειωθεί κατά 3% στο τρέχον οικονομικό έτος, καθώς η απόδοση στις βασικές αγορές συνεχίζει να δέχεται πιέσεις.

Προβλέπει ακόμη, ότι οι πωλήσεις στην Κίνα θα μειωθούν κατά 18%, ενώ σχεδόν σταθερές αναμένεται να παραμείνουν οι πωλήσεις στη Βόρεια Αμερική και την Ιαπωνία. «Δεν έχουν υβριδική γκάμα, καθώς τα BEV τους δεν είναι ιδιαίτερα επιτυχημένα», δήλωσε η Julie Boote, αναλύτρια στην ερευνητική εταιρεία Pelham Smithers Associates, αναφερόμενη στα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και στις προσφορές της Nissan στις ΗΠΑ. «Θα πρέπει να εργαστούν για την κυκλοφορία νέων μοντέλων, αλλά αυτό απαιτεί χρόνο και δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι θα είναι πιο επιτυχημένοι από πριν».

Ο Espinosa έχει υποσχεθεί δραματική μείωση στους χρόνους ανάπτυξης οχημάτων και επικέντρωση της στρατηγικής στις ΗΠΑ, την πιο σημαντική αγορά της, γύρω από crossover και οχήματα σπορ χρήσης. Σε αυτό το πλαίσιο η Nissan θα ξεκινήσει να προσφέρει μια plug-in υβριδική έκδοση του Rogue SUV, του κορυφαίου σε πωλήσεις αμερικανικού οχήματος, στη Βόρεια Αμερική αυτό το οικονομικό έτος, αναπτύσσοντάς το από κοινού με τον συνεργάτη της, τη Mitsubishi Motor.

Η Julie Boote δήλωσε, ότι δεν είναι πεπεισμένη για την επιτυχία της στρατηγικής, προειδοποιώντας ότι τα plug-in υβριδικά δεν δημιουργούν το ίδιο επίπεδο ζήτησης με τα καθαρά υβριδικά μοντέλα. «Θα χρειαστεί να εισαγάγουν ελκυστικά προϊόντα για να επιτύχουν αυτόν τον στόχο», δήλωσε από την πλευρά του ο Masahiro Akita, ανώτερος αναλυτής της Bernstein, αναφερόμενος στην επέκταση της ανάπτυξης των εσόδων της.

Οι προκλήσεις των δασμών και τα περιθώρια του κεφαλαίου

Οι νέοι δασμοί των ΗΠΑ σε εισαγόμενα αυτοκίνητα και ανταλλακτικά περιπλέκουν το σχέδιο της Nissan να διατηρήσει την πτώση των πωλήσεών της σε ποσοστό 3% στα 3,25 εκατ. οχήματα κατά το τρέχον οικονομικό έτος. Οι δασμοί όχι μόνο σημαίνουν ότι μπορεί να χρειαστεί να αυξήσει τις τιμές πώλησης στις ΗΠΑ, αλλά αυξάνουν επίσης το κόστος εισροών για τα εργοστάσιά της εκεί.

Οι πωλήσεις στις ΗΠΑ ανέκαμψαν σε περίπου 938.000 οχήματα κατά το τελευταίο οικονομικό έτος, αλλά η αύξηση οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε χαμηλότερες τιμές, μικρότερα οχήματα, όπως τα Sentra και Versa που εισάγονται από το Μεξικό.

Το περιθώριο λειτουργικού κέρδους της Nissan για την περιοχή της Βόρειας Αμερικής επιδεινώθηκε σε -0,5% κατά το οικονομικό έτος που μόλις έληξε από 4,6% την προηγούμενη περίοδο, ακόμη και όταν πούλησε περισσότερα αυτοκίνητα εκεί.

Η εταιρεία, η οποία εισάγει λιγότερο από το 45% των συνολικών πωλήσεών της στις ΗΠΑ από το Μεξικό και την Ιαπωνία, αναμένει ότι οι δασμοί του προέδρου των ΗΠΑ, Donald Trump, θα μπορούσαν να της κοστίσουν 450 δισ. γιεν (3,1 δισ. δολ.) κατά το τρέχον οικονομικό έτος. Τα περιθώρια κέρδους βρίσκονται επίσης υπό πίεση, καθώς η Nissan ενισχύει τα κίνητρα για τη μείωση των αποθεμάτων παλαιών σειρών οχημάτων.

Ταυτόχρονα, αντιμετωπίζει αυξανόμενο ανταγωνισμό όχι μόνο από ευέλικτους Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, όπως η BYD, αλλά και από εγχώριους ανταγωνιστές, ανέφεραν οι αναλυτές.

Για παράδειγμα, ο μικρότερος αντίπαλός της, η Suzuki, ξεπέρασε σε πωλήσεις τη Nissan τους πρώτους τρεις μήνες του 2025, οδεύοντας προς την αντικατάστασή της ως η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας πίσω από την Toyota και την Honda.

Σχετικά Άρθρα