MENU

Ο γύρος της Ευρώπης σε ένα βαγόνι – Στα «σκαριά» δίκτυο νυχτερινών τρένων που θα συνδέει 50 πόλεις

Ποιοι αναμένεται να είναι οι βασικοί σταθμοί του δικτύου και πού κολλάει η εξέλιξη του project

Ακολουθώντας τις σύγχρονες μεταφορικές τάσεις που θέλουν τα τρένα με νυχτερινή διαμονή να βρίσκονται στο προσκήνιο, ο ισπανικός οργανισμός RENFE προσπαθεί να κάνει ένα βήμα παραπέρα.

Συγκεκριμένα, η εν λόγω εταιρεία φέρεται να διερευνά τη δυνατότητα έναρξης ενός γιγαντιαίου δικτύου νυχτερινών τρένων που θα συνδέει τη Μαδρίτη και τη Βαρκελώνη με περισσότερους από 50 κόμβους σε όλη την Ευρώπη, για να προσφέρει στους ταξιδιώτες μια περιβαλλοντική επιλογή που θα αντικαθιστά τις μικρές, σύντομες και πολλές φορές περιττές πτήσεις.

Προς το παρόν, το όλο project βρίσκεται ακόμα στο… χαρτί, όμως με χώρες όπως η Αυστρία, η Γαλλία και η Γερμανία να επενδύουν πολλά χρήματα στα δίκτυα νυχτερινών τρένων τους και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να τα προάγει ως βασικό στοιχείο της στρατηγικής της για βιώσιμες μεταφορές, μια πρόταση αυτής της κλίμακας δεν είναι αδικαιολόγητη.

Σύμφωνα με το Travel and Tour World, το δίκτυο θα συνδέεται με τη Γαλλία (Παρίσι, Λυών και Μασσαλία), τη Γερμανία (Βερολίνο, Μόναχο, Φρανκφούρτη), την Ιταλία (Μιλάνο, Ρώμη, Βενετία), το Βέλγιο (Βρυξέλλες και Αμβέρσα) και την Ολλανδία (Άμστερνταμ και Ρότερνταμ), με τους επιβάτες να κοιμούνται στον προορισμό αναχώρησής τους και να ξυπνούν σε μια νέα πόλη το επόμενο πρωί.

Γιατί όμως υπάρχει καθυστέρηση στην πραγματοποίηση αυτού του σχεδίου; Όπως μεταδίδει το Euro Weekly και μεταφέρει το Time Out, η έγκριση για αυτό το γιγάντιο έργο εξαρτάται από το αν αυτά τα νυχτερινά τρένα θεωρούνται δημόσια υπηρεσία και αν μπορεί να συγκεντρωθεί επαρκής κρατική χρηματοδότηση για την υλοποίησή του.

Σχετικά Άρθρα