Αναστέλλεται από αύριο (10/11) και για έναν μήνα η λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης και ο δήμος Πυλαίας – Χορτιάτη ενισχύεται με μια νέα λεωφορειακή γραμμή, την 58Μ. Η νέα γραμμή εξπρές, θα συνδέει το Πανόραμα με τον σταθμό μετρό Νέας Ελβετίας.
Εκεί, θα γίνεται μετεπιβίβαση θα γίνεται σε λεωφορεία της Γραμμής Μ1, της νέας γραμμής που δρομολογεί ο ΟΑΣΘ, η οποία θα εκτελεί το δρομολόγιο Νέα Ελβετία – Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός και θα κινείται στον νοητό άξονα του Μετρό, αλλά αντί της οδού Δελφών θα διέρχεται από την Κωνσταντίνου Καραμανλή και θα πραγματοποιεί 11 στάσεις.
Η νέα λεωφορειακή γραμμή 58Μ θα ακολουθεί τη διαδρομή μέσω των οδών Στ. Καζαντζίδη, Χαριλάου-Θέρμης, Θέρμης – Πανοράματος, Βενιζέλου, Κομνηνών, Μαντζαρίδη, Πέτρου Λεβαντή, Σταδίου, Πυθαγόρα και θα επιστρέφει μέσω της οδού Θέρμης Πανοράματος- Χαριλάου Θέρμης- Στέλιου Καζαντζίδη με αφετηρία και τερματισμό τον Σταθμό Μετεπιβίβασης Ν. Ελβετίας.
«Η γραμμή εξπρές 58Μ θα έχει και εγκάρσια διαδρομή μέσω του Ν751, εξυπηρετώντας το αίτημα των κατοίκων της περιοχής να συνδεθούν με τον τερματικό σταθμό της Νέας Ελβετίας», δήλωσε ο δήμαρχος Πυλαίας – Χορτιάτη Ιγνάτιος Καϊτεζίδης. Ο ίδιος ζητά ενίσχυση και επέκταση της γραμμής και σε δεύτερη φάση: «Σε πρώτη φάση οι επιχειρησιακές δυνατότητες των ΚΤΕΛ είναι περιορισμένες, αλλά είμαστε σε συνεργασία με το Υπουργείο, τον ΟΣΕΘ, τα ΚΤΕΛ και τον ΟΑΣΘ ώστε από τη νέα χρονιά να προστεθούν επιπλέον λεωφορεία και να πετύχουμε την επέκταση της γραμμής μέχρι τη διασταύρωση του Χορτιάτη. Επίσης, συνεχίζουμε τη διεκδίκηση για την ενίσχυση και την επέκταση της Γραμμής 11Τ στην Πυλαία», πρόσθεσε. Στο μεταξύ, η υφιστάμενη λεωφορειακή γραμμή 58 παραμένει με τα ίδια λεωφορεία, χωρίς να αποδυναμώνεται.
Την ίδια ώρα, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, με επιστολές του προς την «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.», τη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης και τις διοικήσεις ΟΣΕΘ και ΟΑΣΘ, ζήτησε να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα για το επικείμενο κλείσιμο του μετρό, να ενισχυθούν τα μέτρα της τροχαίας στους δρόμους και να πυκνώσουν τα δρομολόγια των λεωφορείων για τη διευκόλυνση των επιβατών.
Όπως ανέφερε ο ίδιος σε συνέντευξη Τύπου στο δημαρχιακό μέγαρο, η παύση λειτουργίας του μετρό από 10 Νοεμβρίου έως 10 Δεκεμβρίου, λόγω των δοκιμαστικών δρομολογίων προς Καλαμαριά, «θα δημιουργήσει σημαντικές δυσκολίες» στην πόλη, ιδιαίτερα ενόψει της εορταστικής περιόδου.
Η Δημοτική Αστυνομία εκπονεί ειδικό επιχειρησιακό σχέδιο για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας «στους άξονες όπου θα συγκεντρώνεται άπειρος κόσμος», ενώ η δημοτική αρχή έχει ζητήσει από τη ΔΕΘ-Helexpo να διαθέσει χώρους στάθμευσης εντός του εκθεσιακού κέντρου, ώστε να διευκολυνθεί η πρόσβαση στο κέντρο.
Η ασφάλεια του επιβατικού κοινού παραμένει η απόλυτη προτεραιότητα, ξεκαθάρισε εντός της εβδομάδας ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, απαντώντας σε ερώτηση στη Βουλή σχετικά με την προσωρινή διακοπή λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης. Η διακοπή, όπως σημείωσε, είναι αναγκαία για να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες δοκιμές και πιστοποιήσεις που θα διασφαλίσουν ότι το σύστημα παραδίδεται απολύτως ασφαλές, αξιόπιστο και πιστοποιημένο, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα.
Σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο, το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι διαφορετικό από αυτό της Αθήνας, καθώς λειτουργεί χωρίς οδηγό, πλήρως αυτοματοποιημένα. Για να ενσωματωθεί η επέκταση της Καλαμαριάς και να λειτουργήσει απρόσκοπτα, πρέπει να επιτευχθεί πλήρης συμβατότητα όλων των συστημάτων κάτι που απαιτεί «δέσιμο» έξι συμβάσεων και δοκιμές των 15 νέων συρμών σε μήκος 10.000 χιλιομέτρων ο καθένας.
Περισσότερες ειδήσεις: