MENU

Πτώση 1,9% στις ευρωπαϊκές πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων το α’ φετινό εξάμηνο

Αύξηση σε πολλές από τις μεγάλες αγορές της ΕΕ για τα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα - Μείωση για βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα

Σε πτωτική πορεία κινήθηκαν οι ταξινομήσεις των νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, σημειώνοντας μείωση 1,9%, συγκριτικά με το ίδιο διάστημα του 2024, όπως αποδεικνύεται μέσω επίσημων στοιχείων της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Η ισχυρή πτώση κατά 7,3% τον Ιούνιο 2025, υποδηλώνει το δύσκολο παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία για το πρώτο εξάμηνο του 2025 ανήλθε στο 15,6%, πολύ μακριά από το επίπεδο που πρέπει να βρίσκεται σε αυτό το σημείο της μετάβασης.

Τα υβριδικά-ηλεκτρικά μοντέλα συνεχίζουν να αυξάνονται σε δημοτικότητα, διατηρώντας τη θέση τους ως ο πιο δημοφιλής τύπος ισχύος μεταξύ των αγοραστών.

Νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ ανά πηγή ενέργειας

Μέχρι τον Ιούνιο του 2025, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 15,6% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ, σημειώνοντας αύξηση από το χαμηλό βασικό ποσοστό του 12,5% στο πρώτο εξάμηνο του 2024.

Οι ταξινομήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνεχίζουν να αυξάνονται, καταλαμβάνοντας το 34,8% της αγοράς, παραμένοντας η προτιμώμενη επιλογή μεταξύ των καταναλωτών της ΕΕ.

Εν τω μεταξύ, το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε στο 37,8%, από 48,2% την ίδια περίοδο το 2024.

Ηλεκτρικά-υβριδικά αυτοκίνητα

Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία έφτασαν τις 869.271 μονάδες, καταλαμβάνοντας το 15,6% της αγοράς της ΕΕ. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές στην ΕΕ, που αντιπροσωπεύουν πάνω από το 60% των ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία, σημείωσαν αύξηση: η Γερμανία (+35,1%), το Βέλγιο (+19,5%) και η Ολλανδία (+6,1%). Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τη Γαλλία, η οποία σημείωσε μείωση 6,4%.

Τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου του 2025 έδειξαν επίσης ότι οι νέες ταξινομήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν σε 1.942.762 μονάδες, λόγω της ανάπτυξης στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Γαλλία (+34,1%), Ισπανία (+32,8%), Ιταλία (+10%) και Γερμανία (+9,9%). Τα υβριδικά-ηλεκτρικά μοντέλα αντιπροσωπεύουν πλέον το 34,8% του συνολικού μεριδίου αγοράς της ΕΕ.

Οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων plug-in-hybrid το πρώτο εξάμηνο του 2025 έφτασαν τις 469.410 μονάδες. Αυτό οφείλεται στην αύξηση του όγκου πωλήσεων σε βασικές αγορές όπως η Γερμανία (+55,1%) και η Ισπανία (+82,5%), αλλά και η Ιταλία (+56,3%). Ως αποτέλεσμα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα plug-in-hybrid αντιπροσωπεύουν πλέον το 8,4% των συνολικών ταξινομήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ, από 6,9% τον Ιούνιο του 2024 έως σήμερα.

Επιπλέον, η ετήσια διακύμανση τον Ιούνιο του 2025 έδειξε αύξηση μόνο 7,8% για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία και 6,1% για τα υβριδικά-ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα με δυνατότητα επαναφόρτισης κατέγραψαν τον τέταρτο συνεχόμενο μήνα ισχυρής ανάπτυξης με αύξηση 41,6%.

Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα

Μέχρι το τέλος Ιουνίου 2025, οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων είχαν μειωθεί κατά 21,2%, με όλες τις μεγάλες αγορές να παρουσιάζουν μειώσεις. Η Γαλλία παρουσίασε την πιο απότομη πτώση, με τις ταξινομήσεις να μειώνονται κατακόρυφα κατά 33,7%, ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-27,8%), την Ιταλία (-17,2%) και την Ισπανία (-13,4%).

Με 1.585.357 νέα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί μέχρι στιγμής, το μερίδιο αγοράς για τα βενζινοκίνητα μειώθηκε στο 28,4%, από 35,4%. Ομοίως, η αγορά πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 28,1%, με αποτέλεσμα το μερίδιο των πετρελαιοκίνητων οχημάτων να διαμορφωθεί στο 9,4% τον Ιούνιο του 2025 από την αρχή του έτους. Επιπλέον, η ετήσια μεταβολή του Ιουνίου 2025 έδειξε μείωση 25,4% για τη βενζίνη και 34,1% για το ντίζελ.

Σχετικά Άρθρα